Σε σταδιακή
αντικατάσταση έως και 15.000
πιστωτικών και χρεωστικών καρτών
προχωρούν οι τράπεζες τις τελευταίες ημέρες, σε μια προσπάθεια να εξαλείψουν τις επιπτώσεις της υποκλοπής
των στοιχείων πελατών τους που καταγράφηκε σε εταιρεία ταξιδιωτικής πρακτόρευσης.
Πρόκειται για ελληνική εταιρεία που δραστηριοποιείται στον χώρο online πωλήσεων
τουριστικών υπηρεσιών,
δηλαδή κρατήσεων αεροπορικών, ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, ξενοδοχείων, αυτοκινήτων, ταξιδιωτικών ασφαλίσεων.
Πάντα οι χρεώσεις κατόχων
για συναλλαγές που δεν έχουν πραγματοποιήσει είναι πολύ περιορισμένες.
Οι
πληρωμές
Σημειώνεται
ότι για πληρωμές σε περιβάλλον
ηλεκτρονικού εμπορίου ( e-commerce), απαιτείται από τον εκδότη της κάρτας (π.χ τράπεζα, ίδρυμα ηλεκτρονικού χρήματος κλπ) η ισχυρή ταυτοποίηση
του κατόχου της και της
συναλλαγής του.
Η ισχυρή ταυτοποίηση
επιτυγχάνεται μόνο αν
χρησιμοποιούνται συνδυαστικά παράγοντες
ασφαλείας όπως δακτυλικό αποτύπωμα, κωδικοί e- banking, PIN κάρτας, password, μοναδικός κωδικός μιας χρήσης με
μήνυμα sms κλπ. Βασικός κανόνας για την ασφάλεια των online πληρωμών είναι η αποφυγή διενέργειας οικονομικών συναλλαγών πλην του προσωπικού υπολογιστή κάποιου, δηλαδή από χώρους
στους οποίους έχουν
πρόσβαση πολλοί χρήστες ( π.χ internet café). Οι χρήστες του
Διαδικτύου για πληρωμές θα πρέπει
επίσης να έχουν
απενεργοποιημένη τη λειτουργία “Αυτόματης Καταχώρισης
“του browser. H λειτουργία
αυτή αποθηκεύει τους
κωδικούς στον υπολογιστή, γεγονός που τους καθιστά έκθετους.
Ως προς τους κωδικούς πρόσβασης
που χρησιμοποιεί κάποιος για διαδικτυακές συναλλαγές αναγκαίο είναι:
-η συχνή αλλαγή
τους
– η αποφυγή χρήσης της
ημερομηνίας γέννησης , του αριθμού τηλεφώνου ή άλλων
προσωπικών στοιχείων που
μπορούν να βρεθούν και από άλλα έγγραφα.
– η αποφυγή χρήσης
των ίδιων κωδικών με περισσότερες από μια ιστοσελίδα, κάρτα κλπ
– η μη δημοσιοποίηση του κωδικού
πρόσβασης σε οποιονδήποτε και υπό οποιεσδήποτε περιστάσεις
Με πληροφορίες από την εφημερίδα “Καθημερινή”