Έρευνα: Μειώνεται ο μέσος χρόνος πληρωμών μεταξύ εταιρειών – Τι δείχνουν τα στοιχεία για τις διαδικασίες πιστωτικού ελέγχου

πληρωμές

Μειώνονται κατά 15 ημέρες οι χρόνοι Β2Β πληρωμών στην Ελλάδα καθώς ο μέσος όρος καταβολών περιορίζεται στις 36 ημέρες, σε μια προσπάθεια ελαχιστοποίησης του κινδύνου αθέτησης πληρωμών και ενίσχυσης των ταμειακών ροών.

Αυτό είναι ένα από τα βασικά συμπεράσματα που προκύπτουν από το Βαρόμετρο Πρακτικών Πληρωμών 2023 της Atradius που δραστηριοποιείται στην ασφάλιση των πιστώσεων και πραγματοποιήθηκε στην Ελλάδα από το τέλος του πρώτου τριμήνου μέχρι τις αρχές του δεύτερου τριμήνου.

Ταυτόχρονα, οι ελληνικές επιχειρήσεις πιέζουν γενικότερα για τον περιορισμό των χορηγούμενων πιστώσεων, ενώ διενεργούν αυστηρότερους πιστωτικούς ελέγχους ώστε να μειώσουν τις επισφαλείς συναλλαγές, με τις 8 στις 10 εταιρείες να ενισχύουν τις διαδικασίες πιστωτικού ελέγχου.

Σύμφωνα με το Βαρόμετρο, τα αυστηρότερα κριτήρια πίστωσης που εφαρμόστηκαν από τις εταιρείες κατά τον τελευταίο χρόνο είχαν ως αποτέλεσμα μια καθοδική τάση για τις πληρωμές σε καθυστέρηση.

Τα βασικότερα συμπεράσματα για τις Β2Β συναλλακτικές σχέσεις στην Ελλάδα

Συγκεκριμένα, τα βασικότερα συμπεράσματα για της Β2Β συναλλακτικές σχέσεις στην Ελλάδα καταγράφονται ως εξής:

Σε ό,τι αφορά στα μέτρα που έχουν ληφθεί για την ελαχιστοποίηση των προβλημάτων στις ταμειακές ροές λόγω αθέτησης πληρωμών από πελάτες B2B, οι ερωτηθέντες ανέφεραν κατά προτεραιότητα:

Ως προς τις κύριες πηγές χρηματοδότησης που χρησιμοποίησαν κατά τους τελευταίους 12 μήνες, οι εταιρείες που συμμετείχαν στην έρευνα ανέφεραν (πολλαπλές απαντήσεις):

Προβλέψεις

Το Βαρόμετρο Πρακτικών Πληρωμών 2023 της Atradius αποτύπωσε, επίσης, μια σειρά από προβλέψεις των ελληνικών επιχειρήσεων σχετικά με την πορεία τους. Σύμφωνα με αυτές:

Για τους επόμενους 12 μήνες οι τρεις κυριότερες ανησυχίες που εκφράστηκαν από τις ερωτηθείσες επιχειρήσεις (μέσω πολλαπλών απαντήσεων) ήταν:

Ο διευθύνων σύμβουλος της Atradius Hellas, Γεράσιμος Τζέης δήλωσε ότι «όπως και στην υπόλοιπη Ευρώπη, έτσι και στην Ελλάδα, οι επιχειρήσεις έχοντας βιώσει διαδοχικές κρίσεις -χρέους, πανδημίας, πληθωρισμού- επιδιώκουν την εκλογίκευση των καθυστερήσεων στις πληρωμές, ώστε να τονώσουν τις ταμειακές ροές, να περιορίσουν τυχόν επισφαλείς συναλλαγές, αλλά και να αποφύγουν την ανάγκη τραπεζικού δανεισμού σε μια περίοδο υψηλών επιτοκίων. Στην προσπάθειά τους αυτή στράφηκαν με μεγαλύτερη ένταση προς τις ασφαλίσεις πιστώσεων, αντιλαμβανόμενες ότι πρόκειται για ένα εργαλείο που μπορεί να μεγιστοποιήσει την αποτελεσματικότητα των προσπαθειών.

 

 

 

Exit mobile version