Athens Energy Forum: Το 2016 αρχίζει η κατασκευή του TAP

Ο αγωγός φυσικού αερίου TAP μπαίνει στη φάση της υλοποίησης, με στόχο στις αρχές του 2016 να ξεκινήσει το κατασκευαστικό έργο και στα τέλη του 2019 να γίνουν δοκιμές, προκειμένου το 2020 να τεθεί σε εμπορική λειτουργία, δήλωσε ο διευθυντής εξωτερικών σχέσεων του ΤΑΡ, Μάικλ Χόφμαν, μιλώντας στο συνέδριο Athens Energy Forum.

 Ήδη, 350 ελληνικές εταιρίες έχουν προσέλθει σε συζητήσεις, προκειμένου να αναλάβουν υπεργολαβίες, ενώ έχει ανακοινωθεί το πρόγραμμα αποζημιώσεων που αφορά συνολικά 55.000 ιδιοκτήτες και χρήστες γης και έχουν γίνει οι πρώτες συμφωνίες με ιδιοκτήτες για τη διέλευση του αγωγού, τόνισε ο κ. Χόφμαν, προσθέτοντας ότι ο αγωγός δημιουργεί θέσεις εργασίας και έσοδα στην Ελλάδα, βελτιώνει την εμπιστοσύνη των επενδυτών και θέτει τη χώρα στο επίκεντρο του γεωπολιτικού χάρτη της περιοχής, αν όχι της Ευρώπης.

Την εμμονή των ΗΠΑ να μην εξαρτάται η Ελλάδα από έναν ρωσικό αγωγό αερίου, τόνισε ο πρώην πρέσβης των ΗΠΑ στην Ελλάδα και σήμερα διευθυντής του Διεθνού κέντρου Αμυντικών Σπουδών, Μάθιου Μπράιζα.

” Άκουσα τον υπουργό Ενέργειας να επισημαίνει την ανάγκη για πολυδιάστατη ενεργειακή πολιτική και οι μεγάλες δυνάμεις να μην εκμεταλλεύονται τις μικρές”, δήλωσε ο Μπράιζα, αναφερόμενος στην ομιλία του υπουργού Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Παναγιώτη Λαφαζάνη, νωρίτερα σήμερα, στο ίδιο συνέδριο.

Και πρόσθεσε: “Δεν έχουμε αντίρρηση.Αν αυτοί είναι οι στόχοι της Ελλάδας, το χειρότερο που έχετε να κάνετε είναι ένα βήμα πίσω στον νότιο διάδρομο φυσικού αερίου (τον TAP) και να επιστρέψετε στο μονοπώλιο που έφθασε στο σημείο, η Ελλάδα να πληρώνει το φυσικό αέριο ακριβότερα από οποιαδήποτε χώρα της Ευρώπης». 

Επίσης, ο κ. Μπράιζα εξέφρασε την ικανοποίησή του για τη στήριξη της κυβέρνησης στον αγωγό ΤΑΡ και υποστήριξε ότι αυτήν τη στιγμή η Ελλάδα βρίσκεται σε πολύ καλή θέση, προκειμένου να αναδειχθεί σε στρατηγικό ενεργειακό κόμβο.

Αναλύοντας την τουρκική ενεργειακή πολιτική είπε ότι η Άγκυρα θέλει να προσελκύσει όσο γίνεται περισσότερο φυσικό αέριο, ώστε να γίνει βασικός κόμβος και ενεργειακή πύλη για την Ευρώπη, ωστόσο δεν θέλει να «σκοτώσει» τον νότιο διάδρομο φυσικού αερίου, γιατί επιθυμεί να έχει διαπραγματευτική ισχύ απέναντι στη Gazprom και δεν θέλει να μαζέψει όλα τα αυγά στο «καλάθι» της Ρωσίας.

Ακόμη, έκανε αυτοκριτική για το γεγονός ότι πριν δύο χρόνια ο ίδιος είχε προβλέψει ότι θα προχωρούσε η υλοποίηση του αγωγού «Nabucco» ενώ τελικά επελέγη ο αγωγός ΤΑΡ που διέρχεται από την Ελλάδα.

 

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

Exit mobile version