Άρθρο – παρέμβαση του Άδωνι Γεωργιάδη στη Realnews: 4 όροι για να ανοίξει η αγορά

Αρθρο τουΑΔΩΝΙ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ, υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων

Καθημερινά, στο γραφείο μου δέχομαι πάμπολλα τηλεφωνήματα και emails από εμπόρους και επιχειρηματίες που εύλογα αγωνιούν και με ρωτούν πότε θα ανοίξει η αγορά ενόψει των γιορτών των Χριστουγέννων. «Έστω κι ένα 24ωρο νωρίτερα», μου λένε πολλοί, καθώς την περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς οι επιχειρήσεις κάνουν ένα σημαντικό μέρος του ετήσιου τζίρου τους, το οποίο ανέρχεται ακόμη και στο 50% για τις επιχειρήσεις παιχνιδιών και -προφανώς- είναι ακόμη μεγαλύτερο για τις επιχειρήσεις που πωλούν εποχικά είδη (όπως χριστουγεννιάτικα δέντρα και στολίδια).

Θέλω µέσω της Realnews να είµαι απολύτως ειλικρινής και σαφής προς όλους τους επιχειρηµατίες, αλλά και στον ελληνικό λαό στο σύνολό του, θέτοντας 4 δεδοµένα για τη φετινή εορταστική περίοδο.
∆εδοµένο 1ο: Η αγορά θα ανοίξει όταν µας το εισηγηθεί η επιτροπή των λοιµωξιολόγων µε βάση την πορεία της πανδηµίας. Εως την ώρα που γράφονταν αυτές οι γραµµές, η πανδηµία είχε πτωτική τάση, αλλά όχι αυτή που όλοι θα θέλαµε. Οι αποφάσεις θα ληφθούν και θα ανακοινωθούν στον κατάλληλο χρόνο.
∆εδοµένο 2ο: Οταν θα µας δώσουν οι ειδικοί ηµεροµηνία να ανοίξουµε το λιανεµπόριο, θα το κάνουµε κλιµακωτά όπως τον Μάιο, δηλαδή από τα µικρότερα καταστήµατα προς τα µεγαλύτερα και τελευταία τα κλειστά εµπορικά κέντρα (mall). Η διαφορά τώρα θα είναι ότι θα τεθεί ως βασικό κριτήριο η εποχικότητα, ενώ γενικότερα ο ρυθµός ανοίγµατος της αγοράς θα είναι ταχύτερος, ώστε όλοι να µπορέσουν να αξιοποιήσουν την εορταστική περίοδο.
∆εδοµένο 3ο: Η επαναλειτουργία της αγοράς θα γίνει µε πολύ αυστηρούς κανόνες: περιορισµένος αριθµός ατόµων στα καταστήµατα, υποχρεωτικά µε µάσκα, τήρηση αποστάσεων. Σε καµία περίπτωση δεν πρέπει να υπάρξει συνωστισµός, πολύ περισσότερο σε κλειστούς χώρους αλλά ούτε και σε εξωτερικούς, σε έναν πεζόδροµο για παράδειγµα. Τώρα είµαστε στον χειµώνα, όχι στο καλοκαίρι, ο ιός είναι πιο δυνατός, το δεύτερο κύµα πιο σφοδρό, άρα θα πρέπει να τηρούµε µε σχολαστικότητα τα µέτρα. ∆εν πρόκειται δηλαδή τη µία ηµέρα να είµαστε σε lockdown και την επόµενη να βγούµε και να πούµε: «Αυτό ήταν, βγείτε και ξεχυθείτε στους δρόµους και στην αγορά σαν να µη συµβαίνει τίποτε». Θα πρέπει να γίνει συνείδηση από τώρα ότι τα φετινά Χριστούγεννα δεν θα είναι όπως αυτά που είχαµε συνηθίσει στο παρελθόν.
∆εδοµένο 4ο: Αναµφίβολα, στην επικείµενη εορταστική περίοδο το ηλεκτρονικό εµπόριο αποτελεί λύση για να µειωθεί η ανθρώπινη συναναστροφή, αλλά και για να κάνουν τις αγορές τους οι καταναλωτές. Το e-commerce παρουσιάζει ισχυρή άνοδο της τάξης του 30% φέτος, προφανώς λόγω και των περιοριστικών µέτρων, αλλά, όπως και να είναι, έχει µπει πλέον για τα καλά στη ζωή µας. Γι’ αυτό, µε την ευκαιρία, προτρέπω τις επιχειρήσεις που δεν το έχουν αξιοποιήσει ακόµη, να σπεύσουν για να πάρουν ανάσες στην παρούσα -δυσµενή συγκυρία και να έχουν πιο ευοίωνες προοπτικές στο µέλλον.

Διαβάστε αναλυτικά το άρθρο του Άδωνι Γεωργιάδη στη Realnews


Exit mobile version