Του Γιώργου Κ. Ανδρή
Εγκρίθηκε από την τρόικα η παράταση του μέτρου της απόσυρσης ΙΧ μέχρι τις 31 Μαΐου σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia και έως την Τρίτη αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή η σχετική νομθετική ρύθμιση ώστε να ψηφιστεί.
Μετά το «πράσινο φως» που δόθηκε από την τρόικα το οικονομικό επιτελείο αμέσως κινητοποίησε τους μηχανισμούς ώστε σήμερα να έχει υπογραφεί η σχετική τροπολογία από τον Αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών κ. Τρύφωνα Αλεξιάδη και να προχωρήσει άμεσα στη Βουλή για ψήφιση. Η κατάθεση της σχετικής ρύθμισης δεν μπορεί να γίνει άμεσα καθώς εξαιτίας της ύπαρξης ποσών στην παράταση της απόσυρσης πρέπει να κατατεθεί νομοθετική ρύθμιση.
Ωστόσο όπως είχε αποκαλύψει το Enikonomia το όφελος της απόσυρσης που περιλαμβάνει η τελική πρόταση του υπουργείου Οικονομικών είναι μειωμένο έως και 50% και έχει καταληκτική ημερομηνία εφαρμογής το τέλος Μαΐου.
Το νέο όφελος της απόσυρσης αναμένεται να κυμαίνεται από 250 έως 1.460 ευρώ έναντι 300 έως 2.800 ευρώ που ίσχυε στην προηγούμενη απόσυρση.
Ειδικότερα το νέο όφελος της απόσυρσης θα κυμανθεί:
‘Εως 250 ευρώ από 300 ευρώ αν αγοράσει κανείς καινούριο αυτοκίνητο έως 900 κυβικά εκατοστά και φορολογητέα αξία μέχρι και 6.000 ευρώ. Δηλαδή το ποσοστό μείωσης ανέρχεται σε 16,6%.
‘Εως 770 ευρώ από 960 ευρώ αν αποκτήσει κανείς καινούριο αυτοκίνητο από 901 μέχρι 1.400 κυβικά εκατοστά και φορολογητέα αξία μέχρι και 8.000 ευρώ. Το ποσοστό μείωσης ανέρχεται σε 19,79%.
‘Εως 1.320 ευρώ από 1.430 ευρώ αν αγοράσει κανείς αυτοκίνητο από 1.401 μέχρι 1.600 κυβικά εκατοστά και φορολογητέα αξία μέχρι και 11.000 ευρώ. Το ποσοστό μείωσης ανέρχεται σε 9,5%.
‘Εως 1.400 ευρώ από 2.800 ευρώ αν αποκτήσει κανείς αυτοκίνητο από 1.601 μέχρι και 2.000 κυβικά εκατοστά και φορολογητέα αξία μέχρι 14.000 ευρώ. Το ποσοστό μείωσης ανέρχεται σε 50%
Κερδισμένοι και χαμένοι από τη νέα απόσυρση
Η παράταση του μέτρου της απόσυρσης ΙΧ αναμένεται να «εκτοξεύσει» τις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων οι οποίες είχαν «παγώσει» εδώ και 3 μήνες αλλά θα δημιουργήσει και κάποια προβλήματα καθώς από τη μία μεριά έχουν οδηγηθεί στα Κέντρα Ανακύκλωσης της ΕΔΟΕ περίπου 2.000 οχήματα για καταστροφή ενώ από την άλλη μεριά έχουν εκτελωνιστεί καινούρια αυτοκίνητα με αυξημένο Τέλος Ταξινόμησης για τα οποία μπορεί να υπήρχαν χαρτιά απόσυρης αλλά δεν μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia εκείνοι που έχουν οδηγήσει στα κέντρα Ανακύκλωσης της ΕΔΟΕ τα οχήματά τους θα έχουν δικαίωμα απόκτησης όφελους απόσυρσης καθώς το μέτρο θα έχει αναδρομική ισχύ.
‘Οσον αφορά στα αυτοκίνητα που έχουν εκτελωνιστεί με αυξημένο Τέλος Ταξινόμησης αναζητείται φόρμουλα ώστε να επιστραφεί το όφελος της απόσυρσης στις εισαγωγικές αλλά είναι δύσκολο καθώς τα οχήματα έχουν εκτελωνιστεί στα ονόματα των ιδιοκτητών τους…
Πάντως το μόνο σίγουρο είναι ότι θα επικρατήσει το αδιαχώρητο στα τελωνεία στα οποία ήδη βρίσκονται πάνω από 6.000 αυτοκίνητα που πρέπει να έχουν εκτελωνιστεί μέχρι τα τέλη Μαΐου ενώ επίσης και τα στελέχη του υπουργείου Μεταφορών θα πρέπει να επισπεύσουν τις διαδικασίες ώστε να λάβουν χαρτιά απόσυρσης όσοι ιδιοκτήτες έχουν παραδόσει τα οχήματά τους στα κέντρα Ανακύκλωσης της ΕΔΟΕ τα οποία βέβαια πληρούν τις προϋποθέσεις της απόσυρσης…