Τρεις στους τέσσερις καταναλωτές αξιολογούν θετικά το άνοιγμα της εστίασης αμέσως μετά το Πάσχα, όπως προκύπτει από σχετική έρευνα που διενήργησε από τις 16 έως τις 19 Απριλίου 2021 η εταιρεία Pulse RC για λογαριασμό του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών.
Αναλυτικά, τα αποτελέσματα της έρευνας βασίστηκαν στις απαντήσεις 1.023 ενηλίκων από τον γενικό πληθυσμό και έδειξαν τα εξής:
– Η απόφαση να ανοίξουν τα καταστήματα επικροτείται από 8 στους 10 καταναλωτές της Περιφέρειας Αττικής. Πάνω από τους μισούς έχουν ήδη επισκεφθεί ή σκοπεύουν («Σίγουρα» ή «Μάλλον») να επισκεφθούν, μέσα στις επόμενες ημέρες κάποιο κατάστημα, από όσα άνοιξαν πρόσφατα.
– Οι 3 στους 4 (73%) αξιολογούν θετικά το άνοιγμα της εστίασης αμέσως μετά το Πάσχα. Σύμφωνα με την ανάλυση των στοιχείων, το άνοιγμα της εστίασης αποτελεί επιθυμία μεγάλου τμήματος της κοινωνίας.
– Μεταξύ αυτών που έχουν πληγεί οικονομικά περισσότερο, την περίοδο της πανδημίας, περιλαμβάνονται οι επιχειρηματίες και οι επαγγελματίες.
Ειδικότερα:
– Tο 44% βρίσκεται με προσωπικές ή οικογενειακές τραπεζικές, φορολογικές ή ασφαλιστικές υποχρεώσεις που έχει καθυστερήσει την πληρωμή τους (όταν το αντίστοιχο ποσοστό στον γενικό πληθυσμό της Αττικής είναι 21%),
– Tο 34% έχει επαγγελματικές τραπεζικές, φορολογικές ή ασφαλιστικές υποχρεώσεις σε καθυστέρηση,
– Tο 56% ανησυχεί για το μέλλον και τη βιωσιμότητα της επιχείρησής του τους επόμενους 6 μήνες,
– Tο 15% από όσους απασχολούν εργαζομένους θεωρεί «Σίγουρα» υπαρκτό το ενδεχόμενο απολύσεων – και άλλο ένα 25% απαντά «Μάλλον»,
– Η έρευνα επίσης δείχνει την ανάγκη συνέχισης και ενίσχυσης της στήριξης όλων όσων έχουν πληγεί σημαντικά από τις οικονομικές συνέπειες της πανδημίας. Το 50% των συμμετεχόντων αξιολογεί θετικά τα μέτρα της κυβέρνησης για τη στήριξη των επιχειρήσεων – καταστημάτων – επαγγελματιών, όμως το 44% απαντά αρνητικά επιθυμώντας (προφανώς) μεγαλύτερη ενίσχυση.
– Για το πρόγραμμα ΕΣΠΑ με το οποίο θα στηριχθεί η εστίαση, αν και αποτυπώνεται με θετικό ισοζύγιο στις απόψεις της κοινής γνώμης, ο ένας στους τέσσερις δεν το γνωρίζει ή/και δεν παίρνει θέση.
– Όπως επίσης προκύπτει από την έρευνα, το ποσοστό όσων αγοράζουν μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων διατηρείται υψηλό: οι 6 στους 10 από όσους χρησιμοποιούν το ίντερνετ. Η υψηλή, σύμφωνα με τα στοιχεία, αξιοποίηση του διαδικτύου, των e-shop και των υπηρεσιών ηλεκτρονικής παραγγελίας αναμένεται να συνεχιστεί και μετά την πανδημία. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι 6 στους 10 (58%) αξιολογούν σήμερα θετικά τις μεθόδους click away και click in shop (ως λύσεις ανάγκης)
Η δήλωση Χατζηθεοδοσίου
Για τα αποτελέσματα της έρευνας του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, o πρόεδρος του Γιάννης Χατζηθεοδοσίου είπε τα εξής :
«Η έρευνα που έκανε το Ε.Ε.Α. σε συνεργασία με την εταιρεία Pulse, αποτυπώνει όσα έχουμε επισημάνει οι φορείς και οι εκπρόσωποι της αγοράς. Φαίνεται ξεκάθαρα ότι η κοινή γνώμη ήθελε το άνοιγμα και του λιανεμπορίου και της εστίασης, οι ηλεκτρονικές αγορές ήρθαν για να μείνουν, κάτι που δείχνει ότι μέρα με την ημέρα το επιχειρείν αλλάζει, ενώ η κυβέρνηση πρέπει να «ακούσει» τη φωνή αγωνίας των μικρομεσαίων και των επαγγελματιών για την επόμενη μέρα. Η πλειοψηφία των ερωτηθέντων ανησυχεί για το μέλλον της επιχείρησης τους, ένα πολύ μεγάλο ποσοστό ζητά την συνέχιση της στήριξης από την Πολιτεία, ενώ καταγράφεται σοβαρότατο πρόβλημα με οφειλές που βρίσκονται σε καθυστέρηση. Είναι θέματα που πρέπει να απασχολήσουν όχι μόνο την κυβέρνηση αλλά όλα τα πολιτικά κόμματα και πρέπει να επιλυθούν το ταχύτερο δυνατό γιατί αποτελούν τροχοπέδη για την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας και της οικονομίας αλλά και τη διατήρηση της κοινωνικής συνοχής».
Άνοιγμα της εστίασης αμέσως μετά το Πάσχα: Τι λένε οι καταναλωτές
δημοσιεύτηκε:
11:59
, 24 Απριλίου 2021
Οικονομία
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα
6 ώρες πριν