Quantcast
Ακρίβεια: Ποια νέα μέτρα επεξεργάζεται το υπουργείο Ανάπτυξης – Τι αλλάζει στα ράφια των σούπερ μάρκετ - enikonomia.gr
share

Ακρίβεια: Ποια νέα μέτρα επεξεργάζεται το υπουργείο Ανάπτυξης – Τι αλλάζει στα ράφια των σούπερ μάρκετ

δημοσιεύτηκε:

Με την ακρίβεια να συνεχίζει να αποτελεί το σημαντικό πρόβλημα για τα ελληνικά νοικοκυριά, το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης θέλει πάση θυσία να διατηρηθεί ο πληθωρισμός στα τρόφιμα στην περιοχή του 0% και ουσιαστικά να μείνει ανεπηρέαστος από τις αυξήσεις στις διεθνείς τιμές βασικών προϊόντων όπως είναι ο καφές, το κακάο και το μοσχαρίσιο κρέας.

Γράφει ο Δημήτρης Χριστούλιας

Στο πλαίσιο αυτό ο υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, συναντήθηκε χθες με τους εκπροσώπους των σούπερ μάρκετ, της βιομηχανίας τροφίμων και των πολυεθνικών, ζητώντας τους να μειώσουν το μεσοσταθμικό τους κέρδος, ώστε να διατηρηθεί και το επόμενο διάστημα ο χαμηλός πληθωρισμός στα τρόφιμα και στα βασικά είδη διαβίωσης.

Ο υπουργός Ανάπτυξης τόνισε μεταξύ άλλων ότι «… απευθυνόμαστε με όλες μας τις δυνάμεις στην αγορά και πιέζουμε με όλους τους τρόπους οι πληθωριστικές πιέσεις που παρατηρούνται διεθνώς, να μην περάσουν  όσο γίνεται στην ελληνική αγορά. Να απορροφηθούν απ’ όλο τον χώρο των σούπερ μάρκετ, της βιομηχανίας τροφίμων και των πολυεθνικών με μείωση του μεσοσταθμικού τους κέρδους. Ταυτόχρονα, πιέζουμε και αναμένουμε με ελέγχους οι οποίοι θα ενταθούν, περισσότερες πραγματικές εκπτώσεις και προσφορές και όχι παραπλανητικές».

Αλλάζουν οι προσφορές στα σούπερ μάρκετ

Επίσης εφαρμόζονται σταδιακά από τα σούπερ μάρκετ οι αλλαγές στον τρόπο που κάνουν τις εκπτώσεις και τις προσφορές. Στόχος μέσα από την εφαρμογή του νέου Κώδικα Δεοντολογίας είναι οι προσφορές και οι εκπτώσεις να είναι πιο ξεκάθαρες και πιο «ειλικρινείς». Για παράδειγμα οι προσφορές 1+1 δώρο, 2+1 δώρο, 5+1 δώρο, και όσες προωθητικές ενέργειες περιλαμβάνουν δωρεάν προϊόν με την αγορά κάποιων άλλων θα συνεχίσουν να υφίστανται.

Ωστόσο οι εταιρείες που θα πραγματοποιούν αυτές τις προσφορές θα πρέπει να διαθέτουν στα ράφια των καταστημάτων τα προϊόντα ως ξεχωριστή μονάδα. Με αυτόν τον τρόπο θα μπορούν οι καταναλωτές να συγκρίνουν εάν τους συμφέρει να αγοράσουν ένα προϊόν ή να «στοκάρουν» περισσότερα προϊόντα για πάρουν ένα δωρεάν. Μέσω της συγκεκριμένης αλλαγής οι καταναλωτές δεν θα μπερδεύονται με τις εκατοντάδες προσφορές που γίνονται καθημερινά στα σούπερ μάρκετ, θα μπορούν να συγκρίνουν καλύτερα τις τιμές σε ομοειδή προϊόντα και δεν θα αναγκάζονται να στοκάρουν.

Είναι χαρακτηριστικό ότι καθημερινά οι καταναλωτές βρίσκονται αντιμέτωποι με εκατοντάδες προσφορές σε προϊόντα ευρείας κατανάλωσης, όπως για παράδειγμα σε ζυμαρικά, καφέδες και απορρυπαντικά. Επίσης, δεν αποκλείεται σε αρκετές περιπτώσεις να μην υπάρχουν προωθητικές ενέργειες για παράδειγμα 2+1 δώρο αλλά να υπάρχει συσκευασία με 3 τεμάχια σε πιο ανταγωνιστική τιμή, έτσι ώστε να μπορεί να γίνεται και η σύγκριση των τιμών σε αυτές τις περιπτώσεις πιο εύκολα.

Σε κάθε περίπτωση στόχος του υπουργείου Ανάπτυξης είναι οι περισσότερες προωθητικές ενέργειες να περάσουν απευθείας στις τιμές των προϊόντων, προκειμένου οι καταναλωτές να βρίσκουν τα προϊόντα της αρεσκείας τους, καθημερινά σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές.

Η ακρίβεια η μεγαλύτερη «απειλή» για τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς  

Η ακρίβεια συνεχίζει να αποτελεί τη μεγαλύτερη απειλή για την οικονομική σταθερότητα των νοικοκυριών, σύμφωνα με ετήσια έρευνα της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών και Εμπόρων Ελλάδος (ΓΣΕΒΕΕ). Μάλιστα., οι αυξήσεις στα τρόφιμα επηρεάζουν το 72,4% των πολιτών σε τέτοιο βαθμό, ώστε να περιορίζουν δαπάνες για άλλες ανάγκες, ενώ οι δαπάνες για λογαριασμούς σπιτιού και είδη διατροφής έχουν αυξηθεί για πάνω από το 60% των νοικοκυριών.

Οι 3 πρώτες κατηγορίες δαπανών για τις οποίες σταθερά τα νοικοκυριά συνεχίζουν να διαθέτουν τα περισσότερα χρήματα είναι: οι λογαριασμοί σπιτιού, τα είδη διατροφής, και η θέρμανση, ενώ και οι κατηγορίες δαπανών που αφορούν στην υγεία-φάρμακα και στη μετακίνηση αντιπροσωπεύουν, επίσης, σημαντικό τμήμα των δαπανών των νοικοκυριών.

Το 11,7% των νοικοκυριών δήλωσε ότι τα εισοδήματά του δεν επαρκούν για να καλύψουν ούτε τις βασικές του ανάγκες, εύρημα που καταδεικνύει πως υψηλό ποσοστό νοικοκυριών διαβιοί σε συνθήκες ακραίας φτώχειας ενώ πάνω από 1 στα 2 νοικοκυριά (52,2%) δήλωσε πως χρειάζεται να κάνει περικοπές για να καλύψει τα αναγκαία.

Το 64,9% και το 63,4% των νοικοκυριών δαπάνησαν το 2024 περισσότερα για λογαριασμούς σπιτιού και είδη διατροφής σε σχέση με το 2023, αντίστοιχα, ενώ το 41,9% και το 39,2% δαπάνησαν λιγότερα για εξόδους (εστιατόρια, καφέ, σινεμά) και ένδυση – υπόδηση, αντίστοιχα.

Καταλληλότερα μέτρα για την αντιμετώπιση των αρνητικών επιπτώσεων της ακρίβειας είναι η αύξηση μισθών και συντάξεων για το 69% των νοικοκυριών, ο έλεγχος των τιμών-αντιμετώπιση της αισχροκέρδειας για το 52,7% και η μείωση των φόρων και τελών για το 45,9%.

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.