Αλλάζουν αγοραστικές συνήθειες οι Έλληνες καταναλωτές λόγω ακρίβειας , όπως προκύπτει από σχετικά στοιχεία της έρευνας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών τα οποία παρουσιάστηκαν στο 15ο συνέδριο της ECR Hellas.
Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν μεταξύ άλλων τα εξής:
- 1 στους 2 καταναλωτές έχει περιορίσει πλέον έντονα την αγορά έτοιμων γευμάτων, 4 στους 10 τις αγορές τους σε οινοπνευματώδη, μπίρες και κρασιά, πάνω από 1/3 τις αγορές σε φυτικά τρόφιμα, όπως και σε γλυκά και αλμυρά σνακ και βιολογικά προϊόντα.
- Το 58,3% των Ελλήνων καταναλωτών αγοράζει απορρυπαντικά μόνο όταν είναι σε έκπτωση και σε κάποια προσφορά. Άλλες κατηγορίες που επιλέγουν οι Έλληνες να αγοράζουν μόνο όταν είναι σε προσφορά είναι είδη προσωπικής καθαριότητας και φροντίδας (56,1%), χαρτικά (46,5%), είδη νοικοκυριού (45,1%), συσκευασμένα προϊόντα πρωινού (41 %), καφές (38%), τυποποιημένα τρόφιμα (36,9%), κατεψυγμένα λαχανικά (34%) και τρόφιμα (33,2%) καθώς και αναψυκτικά, χυμούς και νερά (31%).
Η ακρίβεια στα ράφια επιβάλλει καλό σχεδιασμό στη λίστα των αγορών από το σουπερμάρκετ και παράλληλα τη στροφή σε φθηνότερες επιλογές προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας ή προσφοράς στις κατηγορίες των χαρτικών, με τη μία στις τρεις αγορές να είναι φθηνότερα προϊόντα, τα είδη νοικοκυριού-καθαρισμού, τα συσκευασμένα τρόφιμα, τα απορρυπαντικά, ακόμα και τα γαλακτοκομικά και τα κατεψυγμένα λαχανικά και τρόφιμα.
Ένας στους δύο καταναλωτές δεν έχει κάνει καμία περικοπή αναφορικά με τις αγορές του σε φρέσκα φρούτα και λαχανικά, σε προϊόντα ειδικής διατροφής (37,4%), ψωμιά και αρτοσκευάσματα (37,3%) ενώ πάνω από 3 στους 10 δεν έχουν αλλάξει τις αγορές τους σε κρέατα και προϊόντα κρέατος και γαλακτοκομικά προϊόντα. Πάντως η ελκυστική σχέση ποιότητας και τιμής αποτελεί τον βασικό λόγο επιλογής σε ποσοστό 52,9%, ενώ ακολουθούν η προσιτή τιμή (21,3%) και η υψηλή ποιότητα (10,6%).