Kινέζος υπάλληλος κατασκευαστικής εταιρείας άφησε φέσι ύψους 3.500 ευρώ σε ιδιοκτήτη Airbnb. Το περιστατικό συνέβη στον πρόεδρο του Συλλόγου Διαχειριστών Ακινήτων Ανδρέα Χίου ο οποίος περιέγραψε πως έγινε αυτό στην τηλεοπτική εκπομπή της ΕΡΤ ” Συνδέσεις”.
Αυτό που έκανε αυτός ο Κινέζος πελάτης το αντιληφθήκαμε ύστερα από 1,5 μήνα αφού ήρθε ένας λογαριασμός τηλεφώνου ύψους 3.500 ευρώ σημείωσε και πρόσθεσε πως «ο πελάτης αυτός είχε συνδέσει μια συσκευή με το ρούτερ και έκανε τηλεφωνήματα στην Κίνα καθημερινά επί ώρες ολόκληρες. Έτσι μαζεύτηκε ένα τεράστιο ποσό το οποίο κληθήκαμε να το πληρώσουμε εμείς » .
Στην συνέχεια ο κ. Χίου εξήγησε τον τρόπο που έγινε αυτό. « Υπάρχει το ρούτερ για το ίντερνετ το οποίο το έχουμε όλοι. Πίσω από το ρούτερ υπάρχει υποδοχή και δύο πράσινα κουμπιά τα οποία λένε “phone 1” και “phone 2” . Στα ακίνητα που είναι για βραχυχρόνια μίσθωση δεν τα χρησιμοποιούμε, δεν έχουν κάποιο σταθερό τηλέφωνο γιατί δεν χρειάζεται. Το χρειαζόμαστε μόνο για το wifi. Ο πελάτης αυτός μάλλον αγόρασε ή είχε μαζί του μια συσκευή τηλεφώνου που την έβαλε στο μπριζάκι και άρχισε και έπαιρνε κανονικά τηλεφωνήματα » είπε και πρόσθεσε πως « στην Κίνα χρησιμοποιούν και ευρέως και ένα άλλο μέσο το οποίο είναι το γουίτσ τσατ που είναι πολύ περισσότερο διαδεδομένο από το Zoom και το Skype κλπ αλλά προφανώς εκείνος δεν το χρησιμοποιούσε. Το χρησιμοποιούσε το τηλέφωνο για κάποιο συγκεκριμένο λόγο που προφανώς ήθελε η εταιρεία του ».
Επίσης ανέφερε πως η κράτηση του εν λόγω πελάτη έγινε μέσω της Airbnb. Έχω αναρτήσει την όλη την υπόθεση στην Airbnb αλλά προς τα παρόν δεν έχει γίνει τίποτα απολύτως είπε και πρόσθεσε πως στέλνει κανείς την απόδειξη από το καινούργιο προϊόν και το πληρώνει η Airbnb γιατί τα ακίνητα τα οποία είναι σε αυτήν καλύπτονται μέχρι το ποσό του 1 εκατ. ευρώ με ασφάλιση από την ίδια την Airbnb
Ο διακανονισμός
Επίσης ανέφερε πως έκανε διακανονισμό με τον πάροχο και πως έπεσε κάτω από το μισό το αρχικό χρέος και τώρα το εξοφλεί σε δόσεις. Ο πάροχος έκοψε το 50% του ποσού και μας έκανε ρύθμιση για το υπόλοιπο είπε μεταξύ άλλων. « Προσπάθησα να πάρω τηλέφωνο στα νούμερα αλλά έβγαινε μια εταιρεία στην οποία οι εργαζόμενοι μιλούσαν κινέζικα δεν μιλούσαν καν Αγγλικά. Το θέμα είναι πως εάν ξεκινήσεις μια τέτοια νομική διαδικασία για να πάρεις πίσω τα χρήματα. Είναι και πολλά τα χρήματα που χρειάζονται για να γίνει αυτό γιατί πρέπει να βάλεις δικηγόρο και στην Κίνα. Οπότε θα μπλέξω σε μια διαδικασία η οποία είναι πολύ χειρότερη»
Για τις απάτες
Τέλος είπε πως έχουν γίνει πολλές τέτοιου είδους απάτες. « Έχω μιλήσει με συναδέλφους για το θέμα αυτό και εκείνοι την έχουν πατήσει ακριβώς με τον ίδιο τρόπο. Θα ήθελα να πω πως υπάρχει μια λύση σε αυτό το πρόβλημα: Η λύση δεν είναι -όπως μου είπαν πολλοί να κάνεις φραγή -από το τηλέφωνο. .Δηλαδή να βάλεις πάνω μια συσκευή και να πατήσεις κάποιους κωδικούς που δίνει ο πάροχος και να κάνεις φραγή εξερχομένων κλήσεων. Εάν κάποιος βάλει ένα τηλέφωνο δικό του μπορεί να απενεργοποιήσει αυτή την φραγή .. να βάλει τον κωδικό ανάποδα και να απενεργοποιήσει την φραγή.
Μου είπε ο πάροχος πως η λύση σε αυτές τις περιπτώσεις είναι πάρει κανείς τον πάροχο κατευθείαν και να ζητήσει τηλεφωνικά να γίνει η φραγή εξερχομένου έτσι ώστε να μην μπορεί κανείς από τη συσκευή να απενεργοποιήσει. Θα πρέπει να ξανά να πάρουμε εμείς οι ίδιοι για να γίνει η ταυτοποίηση για να απενεργοποιηθεί πάλι η φραγή » είπε και πρόσθεσε πως έχουν γίνει πάρα πολλά περιστατικά κυρίως με το ρεύμα αλλά τα περισσότερα αφορούν το air condition και τον θερμοσίφωνα που τον αφήνουν ανοιχτό όλο το 24ωρο.