Αύξηση 1,7% σημείωσε ο
γενικός δείκτης τιμών καταναλωτή (ΔΣΚ) τον Μάρτιο του 2017 σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα 2016, έναντι
μείωσης 1,5% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2016 με το 2015,
σύμφωνα με ανακοίνωση της ΕΛΣΤΑΤ.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα
με σχετικά στοιχεία της υπηρεσίας:
Ο Γενικός ΔΣΚ κατά τον μήνα Μάρτιο 2017, σε σύγκριση με τον
Φεβρουάριο 2017 κατέγραψε άνοδο 1,8% έναντι αύξησης 1,3% που σημειώθηκε κατά
την αντίστοιχη σύγκριση του προηγουμένου έτους.
Ο μέσος ΔΣΚ του δωδεκαμήνου( Απριλίου 2016 – Μαρτίου 2017) σε
σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα 2015 κατέγραψε
μείωση της τάξεως του 0,3% έναντι της μείωσης 1,4% που σημειώθηκε κατά το
αντίστοιχο προηγούμενο δωδεκάμηνο.
Επιπλέον, η ΕΛΣΤΑΤ
ανακοίνωσε τον εναρμονισμένο με την ΕΕ δείκτη τιμών καταναλωτή (ΕνΔΤΚ), ο
οποίος τον Μάρτιο του 2017 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Μαρτίου
2016, παρουσίασε αύξηση 1,7% έναντι μείωσης 0,7% που σημειώθηκε κατά την
αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2016 με το 2015.
Ο ΕνΔΤΚ κατά τον μήνα Μάρτιο 2017, σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο
2017, παρουσίασε αύξηση 1,4% έναντι αύξησης 1,1% που σημειώθηκε κατά την
αντίστοιχη σύγκριση του προηγουμένου έτους.
Ο μέσος ΕνΔΤΚ του Απριλίου 2016 – Μαρτίου 2017 ,σε σύγκριση
με τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Απριλίου 2015-Μαρτίου 2016, παρουσίασε
αύξηση 0,5% έναντι μείωσης 0,6% που σημειώθηκε κατά τη σύγκριση των αντίστοιχων
προηγουμένων δωδεκαμήνων.
Για τη νέα ανοδική πορεία του πληθωρισμού συνέβαλαν κυρίως οι ανατιμήσεις σε είδη διατροφής, αλκοολούχα ποτά και τσιγάρα, πετρέλαιο θέρμανσης και μεταφορές (λόγω πετρελαίου).
Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, η αύξηση του γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή τον Μάρτιο προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες μεταβολές:
1. Από τις αυξήσεις των δεικτών:
– Κατά 1,6% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά, ελαιόλαδο, πατάτες και καφέ. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε ψωμί και δημητριακά, νωπά ψάρια, γαλακτοκομικά και αυγά, αποξηραμένα φρούτα και ξηρούς καρπούς.
– Κατά 2,8% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα) και τσιγάρα.
– Κατά 0,1% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
– Κατά 3,6% της ομάδας «Στέγαση», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε πετρέλαιο θέρμανσης, φυσικό αέριο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε ενοίκια κατοικιών, ηλεκτρισμό.
– Κατά 8,6% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε καύσιμα και λιπαντικά, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στην αγορά αυτοκινήτων.
– Κατά 2,1% της ομάδας «Επικοινωνίες», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.
– Κατά 1,7% της ομάδας «Ξενοδοχεία- Καφέ- Εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία- καφενεία- κυλικεία.
2. Από τις μειώσεις των δεικτών:
– Κατά 3,3% της ομάδας «Διαρκή αγαθά- Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, μεγάλες οικιακές συσκευές (ηλεκτρικές ή μη), είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.
– Κατά 2,7% της ομάδας «Υγεία», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε φαρμακευτικά προϊόντα, παραϊατρικές υπηρεσίες.
– Κατά 1,2% της ομάδας «Αναψυχή- Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στον οπτικοακουστικό εξοπλισμό- υπολογιστές- επισκευές. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στην εισφορά ΕΡΤ- συνδρομητική τηλεόραση.
– Κατά 0,3% της ομάδας «Εκπαίδευση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
– Κατά 2% της ομάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: είδη ατομικής φροντίδας, άλλα προσωπικά είδη, ασφάλιστρα οχημάτων.