ΑΑΔΕ: Έρχεται πλατφόρμα για τη διακοπή εργασιών επιχειρήσεων-Πότε θα ανοίξει και πώς θα λειτουργεί

πλατφόρμα

Εντός του Ιουνίου αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία η ηλεκτρονική πλατφόρμα της ΑΑΔΕ για τη διακοπή εργασιών των επιχειρήσεων και των ελεύθερων επαγγελματιών.

Η διαδικασία αυτή θα είναι ψηφιοποιημένη καθώς οι παραπάνω θα μπορούν να βάλουν ηλεκτρονικό “λουκέτο” με λίγα κλικ  μέσω του υπολογιστή τους και με την επισύναψη ελάχιστων δικαιολογητικών. Εν συνεχεία το σύστημα θα διενεργεί αυτομάτως  έλεγχο για το εάν η επιχείρηση θα πληροί τις προϋποθέσεις για τη διακοπή εργασιών.

Ο σχεδιασμός της ΑΑΔΕ

Αναλυτικά σύμφωνα με τον σχεδιασμό της ΑΑΔΕ:

-εάν υπάρχουν συναλλαγές που έγιναν μετά την ημερομηνία διακοπής που έχει δηλωθεί.

-εάν έχουν δημιουργηθεί νέες φορολογικές υποχρεώσεις και εάν έχουν μεταβιβασθεί τα περιουσιακά στοιχεία.

Σε κάθε περίπτωση, η Εφορία θα διενεργεί δειγματικούς ελέγχους. Με βάση κριτήρια ανάλυσης κινδύνου θα προκύπτει ένα δείγμα υποθέσεων που πρέπει να ελεγχθούν,  προκειμένου να διαπιστωθεί εάν η διαδικασία και τα δηλωθέντα στοιχεία από τις επιχειρήσεις ήταν σωστά.

Για τις εκπρόθεσμες δηλώσεις 

Αξιοσημείωτο είναι δε πως μέσα σε 30 ημέρες από την ημερομηνία του πραγματικού χρόνου παύσης εργασιών των επιχειρήσεων θα ολοκληρώνεται η διαδικασία για τον έλεγχο των δηλώσεων που θα υποβάλλονται εμπρόθεσμα στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ.  Ο έλεγχος αυτός θα γίνεται σε χρόνο εξπρές χωρίς να ταλαιπωρούνται οι επιχειρήσεις και οι ελεύθεροι επαγγελματίες.

Διευκρινίζεται δε πως  στις περιπτώσεις εκπρόθεσμων δηλώσεων το σύστημα θα διενεργεί  ελέγχους προκειμένου να εντοπίσει συναλλαγές που έγιναν μετά την ημερομηνία που έχει δηλώσει ο  ελεύθερος επαγγελματίας ως ημερομηνία διακοπής εργασιών, τυχόν νέες φορολογικές υποχρεώσεις, ή μεταβίβαση περιουσιακών στοιχείων. Μόνο εάν έχει ολοκληρωθεί η σχετική διαδικασία ελέγχου και διαπιστωθεί ότι δεν υπάρχει κάποια έκνομη δραστηριότητα, θα γίνεται  διακοπή εργασιών των επιχειρήσεων.

Τι ισχύει σήμερα

Υπενθυμίζεται πως σήμερα η Εφορία  ζητεί τα παρακάτω δικαιολογητικά για τη διακοπή εργασιών επιχειρήσεων:

Τα δικαιολογητικά αυτά αποστέλλονται σήμερα με την υποβολή της αίτησης δήλωσης, μέσω της Εφαρμογής Ψηφιακής Υποδοχής και Διαχείρισης Αιτημάτων, «Τα Αιτήματά μου», στην αρμόδια ΔΟΥ της έδρας της επιχείρησης. Εάν δεν αποσταλεί το σύνολο των απαιτούμενων δικαιολογητικών, τότε απορρίπτεται η αίτηση.

Παράλληλα επισημαίνεται πως η ΑΑΔΕ αναμένεται να εφαρμόσει μέχρι το τέλος του έτους το ψηφιακό πελατολόγιο. Αυτό είναι ένα  λογιστικό πρόγραμμα το οποίο θα είναι ανοιχτό κατά τη διάρκεια λειτουργίας της επαγγελματικής εγκατάστασης και το οποίο θα είναι διασυνδεδεμένο με το Τaxis, προκειμένου να μην αλλοιωθούν τα δεδομένα.

Με αυτόν τον τρόπο θα καταχωρίζεται ο αριθμός των πελατών κάθε επαγγελματία και θα συγκρίνεται με τον αριθμό των αποδείξεων παροχής υπηρεσιών που θα εκδίδεται και θα περνάει στα ηλεκτρονικά βιβλία MyData. Η δήλωση περιορισμένου αριθμού πελατών από τον  ελεύθερο επαγγελματία θα χτυπάει καμπανάκι στην ΑΑΔΕ και θα αποτελεί κριτήριο για την πραγματοποίηση επιτόπιου ελέγχου.

Μάλιστα η Αρχή θα έχει πρόσβαση στο πελατολόγιο των επαγγελματιών που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των εκδηλώσεων από χώρους (κτήματα και αίθουσες),  των εταιρειών catering, των εταιρειών διοργάνωσης εκδηλώσεων (γάμοι, βαφτίσια κ.λπ.), μέχρι ταξίδια, ψυχαγωγία και διακοσμήσεις.

 

 

 

Exit mobile version