Σαφάρι για την πάταξη της φοροδιαφυγής από την ΑΑΔΕ, αυτή την φορά μέσω των social media, βάζοντας στο στόχαστρο αναρτήσεις από καταναλωτές και επαγγελματίες,
Οι εφοριακοί συγκεντρώνουν τα like των πελατών στις ιστοσελίδες διοργάνωσης εκδηλώσεων (κτήματα, ανοιχτούς χώρους συνεστιάσεων, όπου φορείς και σύλλογοι διοργανώνουν κοινωνικές εκδηλώσεις γάμους κλπ) και στη συνέχεια κάνουν επιτόπιους ελέγχους, για να εξακριβώσουν αν οι επαγγελματίες είναι συνεπείς με τις υποχρεώσεις τους απέναντι στην Εφορία.
Προφανώς οι ελεγκτές ελέγχουν και το οικονομικό προφίλ του “πρωταγωνιστή” μιας ανάρτησης, όσον αφορά την περιουσιακή του κατάσταση και την δυνατότητα για δαπάνες, ώστε να αποκαλυφθούν τυχόν περιπτώσεις και εστίες φοροδιαφυγής. Μέσα από τα social mediα, ακόμα και μέσα από το TikTok αναζητείται και κάθε πληροφορία που αφορά ηλεκτρονικά καταστήματα ή άλλες πλατφόρμες συναλλαγών που συχνά κρύβουν «λαβράκια».
Όπως αναφέρουν στελέχη του φορολογικού μηχανισμού η φοροδιαφυγή μέσω του διαδικτύου είναι ένας λαβύρινθος. Η παρανομία συχνά γίνεται με τεχνάσματα τύπου «καρουζέλ» που είναι η μεγάλη πληγή του συστήματος, το οποίο βλέπει δισεκατομμύρια φόρων και κυρίως ΦΠΑ να χάνονται προς όφελος των επιτήδειων.