Δεν θα πλήρωναν φθηνότερα τα είδη στα σούπερ μάρκετ οι πολίτες εάν γινόταν μείωση ΦΠΑ στα τρόφιμα αλλά ούτε και φθηνότερη βενζίνη εάν μειώνονταν ο φόρος στα καύσιμα ξεκαθάρισε σήμερα ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου μιλώντας στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ.
“Πώς είναι σίγουρο ότι οι επιχειρήσεις δεν θα κρατήσουν αυτό το όφελος;”, διερωτήθηκε. Και συνέχισε λέγοντας ότι με το να γίνει μείωση του ΦΠΑ στα τρόφιμα, αυτό δεν σημαίνει ότι οι αλυσίδες ή εταιρείες αυτόματα θα ρίξουν τις τιμές τους στα προϊόντα και ότι αυτόματα θα εισπράξει το όφελος ο καταναλωτής.
“Δεν υπα΄ρχει κανένας τέτοιος αυτόματος μηχανισμός .Ούτε ποτέ αντιμετωπίστηκαν οι κρίσεις, αύξηση του προϋπολογισμού με μειώσεις ΦΠΑ. Ένας από τους λόγους είναι και αυτός .Χώρια που υπάρχει ο κίνδυνος και να μην ματοκυλιστεί το όφελος στον τελικό καταναλωτή”, συμπλήρωσε και επανέλαβε ότι με το να γίνει μείωση του ΦΠΑ για μια συγκεκριμένη χρονική περίοδο δηλαδή 2, 3, 5, 6 μήνες , αυτό δεν σημαίνει ότι θα έχει αυτόματα όφελος για την τσέπη του ο καταναλωτής , ωστόσο υπάρχουν πολύ σοβαροί κίνδυνοι ,πολύ σοβαρές πιθανότητες να δημιουργήσουν πολύ μεγαλύτερες περιπέτειες στην ελληνική οικονομία οι οποίες θα πλήξουν τους πιο αδύναμους.
Φόρος στα καύσιμα: Τι θα γινόταν εάν μειωνόταν κατά 10%
Στη συνέχεια ρωτήθηκε τι θα γινόταν εάν μειωνόταν κατά 10% ο φόρος στα καύσιμα. “Ελέγχεται και αυτό. Αλλά από την άλλη ο ειδικός φόρος στα καύσιμα είναι ένα πάρα πολύ σημαντικό έσοδο του κρατικού προϋπολογισμού σε εισαγόμενο προϊόν. Άρα και εκεί μπαίνει μια σχέση κόστους -ασφάλειας συνολικά στα οφέλη της ελληνικής οικονομίας και της ελληνικής κοινωνίας και του καθενός σε σχέση με το κόστος που θα έχει εάν κάνει κανείς εκεί μια τέτοιου είδους παρέμβαση. Προφανώς και είναι ένα μεγάλο πρόβλημα “.
.