Με βάση την τιμή του προϊόντος γεμίζουν οι καταναλωτές τα καρότσια στα σούπερ μάρκετ λόγω της επιδείνωσης της οικονομικής κατάστασης τους εν μέσω πανδημίας. Όπως αναφέρει η εφημερίδα “Καθημερινή”, για κάθε 1% αύξηση της τιμής των βασικών ειδών σούπερ μάρκετ καταγράφεται μείωση του όγκου των πωλήσεων 2,5% ενώ από τους μισούς καταναλωτές στρέφονται στην αγορά άλλης μάρκας από αυτή που συνήθως προτιμούσαν εάν η τιμή της αυξηθεί.
Το παραπάνω έχει ως αποτέλεσμα προμηθευτές και λιανέμποροι, οι οποίοι επιθυμούσαν προ κορονοϊού να περιορίσουν σιγά σιγά τις μαζικές προωθητικές ενέργειες και να πάνε στο μοντέλο των προσωποποιημένων προσφορών που δεν προκαλεί μείωση του περιθωρίου κέρδους, να επιστρέφουν ξανά στις μαζικές προσφορές προκειμένου να μην χάσουν μερίδια αγοράς. Σημειώνεται ότι το 2020 λόγω της σχεδόν μονομέρειας στις δαπάνες που είχε το σούπερ μάρκετ, οι προωθητικές ενέργειες περιορίστηκαν .Το κρίσιμο ζήτημα βεβαίως είναι τι θα γίνει το επόμενο διάστημα καθώς ήδη έχουν γίνει ανατιμήσεις και στα είδη σούπερ μάρκετ και αναμένεται να ακολουθήσουν και άλλες αφού δεν έχει σημειωθεί υποχώρηση του κόστους βασικών πρώτων υλών και του μεταφορικού κόστους. Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς NielsenQ που παρουσιάστηκαν χθες σε ειδικό διαδικτυακό σεμινάριο, το 53% των καταναλωτών στην Ελλάδα μπορεί να καλύψει μόνο τις βασικές ανάγκες σε τροφή και στέγη, ενώ πλέον ένα 74% ανησυχεί σημαντικά για το κόστος διαβίωσης και έχει αλλάξει τις καταναλωτικές συνήθειες. Μάλιστα το 54% αφορά άτομα που άρχισαν να ανησυχούν για το κόστος μετά την εκδήλωση της πανδημίας. Αυτό που χαρακτηρίζει πλέον την πλειονότητα των καταναλωτών είναι η μεγιστοποίηση της αξίας των χρημάτων που δίνουν για την αγορά των βασικών προϊόντων διατροφής και σπιτιού. Για τον λόγο αυτό άλλωστε στην ερώτηση πώς διαχειρίζονται τα έξοδα για είδη σούπερ μάρκετ ,το 51% δηλώνει ότι θα αλλάξει μάρκα εάν αυτή που επέλεγε πρώτα ακριβύνει, το 48% επιλέγει προϊόντα που δεν υπερβαίνουν τον προϋπολογισμό του, το 42% δηλώνει ότι αγοράζει ότι βρίσκεται σε προσφορά ανεξαρτήτως μάρκας και το 37% ότι πάντα αναζητά προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
Με ποια κριτήρια ψωνίζουν οι καταναλωτές από τα σούπερ μάρκετ – Γιατί στρέφονται σε άλλες μάρκες
δημοσιεύτηκε:
16:57
, 2 Ιουλίου 2021
Οικονομία
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα