Το κόστος ανέγερσης των νεών κτιρίων υπερβαίνει το τελευταίο διάστημα συνολικά το 10%-15%, όπως προειδοποιούν οι κατασκευαστές. Καταλυτικό ρόλο παίζουν οι πρώτες ύλες και τα υλικά που χρησιμοποιούνται στις οικοδομικές εργασίες, οι οποίες έχουν πάρει την ανιούσα εδώ και μερικούς μήνες, όπως ακριβώς και οι υπόλοιπες πρώτες ύλες.
Όπως λένε παράγοντες της κτηματαγοράς, σύμφωνα με την εφημερίδα “ΤΑ ΝΕΑ” οι τιμές αγοράς από το σίδηρο και τους πλαστικούς σωλήνες μέχρι τα χρώματα και τις γυψοσανίδες καταγράφουν αδικαιολόγητα μεγάλη αύξηση, πιέζοντας και σε κάποιες περιπτώσεις εκτροχιάζοντας τους αρχικούς προϋπολογισμούς.
“Αν και μέχρι στιγμής δεν έχουν παρατηρηθεί φαινόμενα αναστολής εργασιών λόγω κόστους, ωστόσο δεν αποκλείεται το ενδεχόμενο να οδηγηθούμε σε τέτοιες αποφάσεις από κάποιους μικροεργολάβους που δεν θα αντέξουν να σηκώσουν το επιπλέον βάρος, εάν συνεχισθεί επί μακρόν η σημερινή κατάσταση”, σημειώνει κορυφαίο στέλεχος κατασκευαστικής εταιρείας που επιθυμεί να διατηρήσει την ανωνυμία του.
Πίεση στους προϋπολογισμούς ασκείται από την αύξηση στα μεροκάματα των οικοδόμων, τα οποία αρχίζουν και ανεβαίνουν όσο αναθερμαίνεται η κατασκευαστική δραστηριότητα και επιμένει επί μακρόν το φαινόμενο της έλλειψης εργατικών χεριών. Αυτή τη στιγμή, μικρότεροι αλλά και μεγαλύτεροι εργολάβοι αδυνατούν να βρουν έμπειρα συνεργεία για να ολοκληρώσουν τα έργα που έχουν αναλάβει καθώς οι εργατοτεχνίτες της οικοδομής λιγοστεύουν επικίνδυνα.
Σύμφωνα με την εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ, ” ο αριθμός όσων απασχολούνται στην οικοδομή έχει μειωθεί δραματικά μετά την πανδημία, μπορεί και κάτω από 200.000, όταν πριν από μερικά χρόνια ξεπερνούσαν τις 400.000.Eάν συνεχιστεί η διαρροή , δεν θα μπορέσουμε να παραδώσουμε τα κτίρια που έχουμε αναλάβει “σημειώνουν χαρακτηριστικά άνθρωποι του κλάδου.
Στο Delivery
Αυτό συμβαίνει επειδή όλοι αυτοί οι εργαζόμενοι πήγαν στο εξωτερικό και στο delivery του φαγητού. Πολλοί στην πλειονότητα τους αλβανικής καταγωγής επέλεξαν στα πέτρινα χρόνια της δεκαετούς κρίσης να φύγουν στο εξωτερικό όπου οι απολαβές και οι συνθήκες ήταν πολύ καλύτερες σε σχέση με την χώρα μας. Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία και Σουηδία απορρόφησαν μεγάλο μέρος του εργατικού δυναμικού προσφέροντας και κίνητρα ( όπως π.χ εφάπαξ επίδομα, δωρεάν στέγαση για κάποιους μήνες κλπ) σε όσους αποφάσιζαν να εγκατασταθούν και να εργαστούν στο έδαφος .Αρκετοί επίσης απορροφήθηκαν από την αγορά του delivery η οποία γνωρίζει πρωτοφανή άνθηση .Με πιο εύκολες συνθήκες εργασίας και λιγότερη σωματική κόπωση αρκετοί προτίμησαν να εργαστούν ως διανομείς φαγητού , παρότι γνώριζαν εκ των προτέρων πως θα αμειφθούν λιγότερο .Ρόλο στη στροφή αυτή παίζει και η ασφάλεια που αισθάνονται ότι θα πάρουν τα χρήματα τους, έστω και εάν αυτά θα είναι λιγότερα.
Οι αντικειμενικές
Η έλλειψη χεριών εκτιμάται πως θα ενταθεί μόλις ξεκινήσουν οι εργασίες στο project του Ελληνικού. Τα εργοτάξια που αναμένεται να στηθούν στο κολοσσιαίο έργο στην έκταση του πρώην διεθνούς αεροδρομίου των Αθηνών αναμένεται να απορροφήσουν αρκετό από το εργατικό δυναμικό του λεκανοπεδίου Αττικής, μεγαλώνοντας τον «πονοκέφαλο» στους εργολάβους που έχουν διαφορετική ακτίνα δράσης.
«Πονοκέφαλο» στην αγορά προκαλεί και η αύξηση των αντικειμενικών αξιών από την 1η Ιανουαρίου 2022. Η κριτική εστιάζεται κατά κύριο λόγο στη χρονική συγκυρία που επέλεξε το οικονομικό επιτελείο να προχωρήσει στις αλλαγές, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη το πλήγμα που προκάλεσε η πανδημία ενώ καλούν την κυβέρνηση να αναβάλει την αναθεώρηση των αντικειμενικών σε μια καλύτερη χρονικά συγκυρία, όταν η οικονομία επιστρέψει στην κανονικότητα και ανακτήσει τον βηματισμό της.
“Καμπανάκι” από κατασκευαστές για τις ανατιμήσεις: Πόσο έχουν αυξηθεί οι τιμές υλικών και πρώτων υλών
δημοσιεύτηκε:
15:02
, 23 Ιουνίου 2021
Οικονομία
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα
19 λεπτά πριν
Ταχυδρομικές υπηρεσίες: Νέος κανονισμός εξέτασης παραπόνων – Τι αλλάζει από την 1η Ιανουαρίου
8 ώρες πριν