Το υψηλό κόστος παράδοσης αποτελεί αντικίνητρο για τις αγορές στα ψηφιακά σούπερ μάρκετ, τα οποία χαρακτηρίζονται πρώιμη αγορά για την Ελλάδα.
Σύμφωνα με την έρευνα που διεξήγαγε το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Επιχειρείν (ELTRUN), του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού ερευνητικού έργου UTURN και παρουσιάζει η Ναυτεμπορική ένας στους 4 Έλληνες καταναλωτές εμφανίζεται να πραγματοποιεί κάπως συστηματικά αγορές μέσω online σούπερ μάρκετ.
Πάντως, βασικό κριτήριο όσων επιλέγουν να πραγματοποιήσουν ηλεκτρονικές αγορές αποτελούν οι προσφορές που διατίθενται ανά ηλεκτρονικό κατάστημα.
Αναλυτικότερα, τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν πως η αγορά των online super market στην Ελλάδα βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο, το οποίο αποτυπώνεται από το χαμηλό ποσοστό των online αγοραστών (25%) που δήλωσαν πως έχουν αγοράσει κάπως συστηματικά προϊόντα supermarket διαδικτυακά. Το χαμηλό ποσοστό της διείσδυσης των online αγορών σχετίζεται, σύμφωνα με την έρευνα, με την πλούσια σε εμπειρίες αγορά προϊόντων στο αναβαθμισμένο περιβάλλον των φυσικών καταστημάτων σούπερ μαρκετ, στη δυσκολία επιλογής (π.χ. φρέσκα προϊόντα), αλλά και στο υψηλό κόστος στην παράδοση των συγκεκριμένων προϊόντων που παραγγέλνονται online. Βέβαια, όπως επισημαίνεται, τα ποσοστά αγορών αναμένεται να αυξηθούν, κυρίως των αναβαθμισμένων νέων online υπηρεσιών των μεγάλων σούπερ μάρκετ, αλλά και η δυναμική εμφάνιση ψηφιακών super market.
Πάνω από τους μισούς συμμετέχοντες δήλωσαν πως κάνουν την παραγγελία τους ηλεκτρονικά ώστε να εκμεταλλευτούν συγκεκριμένες προσφορές. Αυτό σχετίζεται με την καταγεγραμμένη τάση εδώ και 4-5 χρόνια που 8 στους 10 Έλληνες καταναλωτές κυνηγούν τις προσφορές στις φυσικές αγορές στα super market, ενώ 6 στους 10 δηλώνουν ότι είναι ο κύριος λόγος να επιλέξουν φυσικό κατάστημα.