Στην ενίσχυση των ψηφιακών υπηρεσιών τους και των πωλήσεων προϊόντων τους, μέσα από το Διαδίκτυο εστιάζουν οι τράπεζες, θεωρώντας ότι το κοινό έχει προσαρμοστεί στα ψηφιακά εργαλεία, μετά την διετή και πλέον χρήση τους, λόγω της πανδημίας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το ποσοστό των εγχρήματων συναλλαγών που πραγματοποιείται με ψηφιακά μέσα έχει ξεπεράσει το 95%, γεγονός που οδηγει τις διοικήσεις των τραπεζών να εστιάσουν στην διεύρυνση του e-banking, αλλά και του video banking, ώστε να γίνουν βασικά μέσα διάθεσης των προϊόντων τους.
Ταυτοχρόνως είναι σε εξέλιξη η αναδιάταξη και ο εκσυγχρονισμός του δικτύου των καταστημάτων των τραπεζών το μέλλον των οποίων φαίνεται να εξελίσσεται σε κέντρα συμβουλευτικής για την προώθηση επενδύσεων με μεγαλύτερες αποδόσεις.
Ταυτόχρονα, ενισχύονται οι υπηρεσίες συναντήσεων πελατών με τραπεζικούς συμβούλους μέσω βιντεο-κλήσης, ενώ τίθεται σε εφαρμογή η ψηφιακή υπογραφή εγγράφων, η οποία εκτιμάται ότι θα καθιερωθεί μετά και την ενεργοποίηση των ηλεκτρονικών ταυτοτήτων.
Τα στοιχεία που δημοσιοποίησαν οι τράπεζες, στο πλαίσιο της παρουσίασης των οικονομικών καταστάσεων του β΄ τριμήνου 2023, είναι ενδεικτικά της προόδου που έχει συντελεστεί στον τομέα του διαδικτυακών συναλλαγών.
Alpha Bank
Στην Alpha Bank οι ενεργοί χρήστες των ηλεκτρονικών της υπηρεσιών προσέγγισαν το 1,5 εκατομμύριο στο α΄ τρίμηνο του 2023, καταγράφοντας ετήσια άνοδο της τάξης του 7,3%, ενώ σε σύγκριση με τις αρχές του 2020, ο αριθμός τους έχει ενισχυθεί κατά 50%.
Ακόμη μεγαλύτερη είναι η διείσδυση στους εταιρικούς πελάτες, το 66% των οποίων όχι μόνο είναι εγγεγραμμένο στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες, αλλά κάνει συστηματική χρήση τους.
Ως αποτέλεσμα, έχουν αυξηθεί οι πωλήσεις προϊόντων μέσω e-banking. Ειδικότερα, το μερίδιό τους έχει φτάσει στα ακόλουθα επίπεδα:
58% στις προπληρωμένες κάρτες
58% στα καταναλωτικά δάνεια
29% στις προθεσμιακές καταθέσεις
32% στις χρεωστικές κάρτες
Εθνική Τράπεζα
Στην Εθνική Τράπεζα οι ενεργοί χρήστες των ηλεκτρονικών υπηρεσιών που κάνουν χρήση τους τουλάχιστον μία φορά το μήνα, έφτασαν στο α΄ τρίμηνο του 2023 τα 2,3 εκατομμύρια.
Από την άλλη, ο αριθμός όσων τις χρησιμοποίησαν μία τουλάχιστον φορά το τελευταίο 12μηνο προσέγγισε τα 2,8 εκατομμύρια. Η σύγκριση σε σχέση με το τέλος του 2019 είναι εντυπωσιακή, με την άνοδο να φτάνει στο 100%. Πολύ σημαντικό είναι επίσης το γεγονός ότι το σύνολο των συνδρομητών έχουν κατεβάσει στο κινητό τους τηλέφωνο το mobile app.
Όσον αφορά τις πωλήσεις προϊόντων μέσω ψηφιακών δικτύων, στο β΄ τρίμηνο του 2023 σημειώθηκε ιστορικό υψηλό, με 1 εκατ. τεμάχια.
Τράπεζα Πειραιώς
Η Τράπεζα Πειραιώς καταγράφει υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης των ψηφιακών της εργασιών την τελευταία τριετία. Το ποσοστό των πωλήσεων προϊόντων λιανικής τραπεζικής επί του συνόλου διπλασιάστηκε, από το 11% το 2020 στο 22% στο α΄ εξάμηνο εφέτος. Το 2022 το 35% των πωλήσεων ολοκληρώθηκαν εξ αποστάσεως στην καταναλωτική πίστη έναντι μόλις 10% το 2020, ενώ το αντίστοιχο μερίδιο στις πιστωτικές κάρτες έφτασε το 18% από 14% τη χρονιά της πανδημίας.
Υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης εμφανίζει και ο αριθμός των ενεργών χρηστών στις ψηφιακές της πλατφόρμες, ο οποίος έχει ενισχυθεί σε σύγκριση με το 2020 κατά 30%.
Πέρυσι, περισσότεροι από 730.000 πελάτες της έκαναν εβδομαδιαία χρήση των ηλεκτρονικών της υπηρεσιών, αριθμός υψηλότερος κατά 211.000 ή 40% σε σχέση με δύο χρόνια νωρίτερα.
Σημειώνεται ότι πρόσφατα ο όμιλος λάνσαρε μία ανανεωμένη έκδοση για το mobile banking, ενώ εντός της χρονιάς αναμένεται να ξεκινήσει η λειτουργία μίας ανεξάρτητης digital τράπεζας, που θα δραστηριοποιείται αποκλειστικά στις online πωλήσεις προϊόντων.
Eurobank
Ο όμιλος έχει περισσότερους από 2,2 εκατ. ψηφιακούς πελάτες και εξυπηρετεί μέσω των εναλλακτικών της δικτύων περισσότερους από 120.000 πελάτες την ώρα. Μέσα σε λίγους μήνες μετά το ξέσπασμα της πανδημίας οι συναλλαγές μέσω του mobile banking αυξήθηκαν κατά 70%, ενώ υψηλά είναι τα μερίδια των online πωλήσεων.
Πρόσφατα δε ξεκίνησε και την εξ αποστάσεως διάθεση πιο σύνθετων χρηματοδοτικών προγραμμάτων, όπως στεγαστικά, επιχειρηματικά και επαγγελματικά δάνεια.