Το Υπουργείο Οικονομικών της Κύπρου ανακοίνωσε τον άμεσο τερματισμό του πτητικού προγράμματος των Κυπριακών Αερογραμμών και αποφάσισε όπως προσφέρει εναλλακτικές διευθετήσεις σε όλους τους επιβάτες που έχουν στην κατοχή τους εισιτήρια σε πτήσεις των Κυπριακών Αερογραμμών, αναφέρει η ιστοσελίδα του ΡΙΚ.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, οι εναλλακτικές αυτές διευθετήσεις, ανάλογα με την περίπτωση, είναι δυνατό να περιλαμβάνουν τη ναύλωση αεροσκαφών, τη μεταφορά του επιβάτη με άλλη αεροπορική εταιρεία στον προορισμό του είτε απευθείας είτε με ενδιάμεσο σταθμό ή και οποιονδήποτε συνδυασμό των πιο πάνω, που να επιφέρει την ελάχιστη δυνατή αναστάτωση σχετικά με τις αρχικές επιλογές και διευθετήσεις του επιβάτη.
Η Κυπριακή Δημοκρατία θα αναλάβει εξ ολοκλήρου το κόστος των εναλλακτικών πτήσεων και ως εκ τούτου το επιβατικό κοινό δεν θα επιβαρυνθεί με οποιοδήποτε τρόπο.
Η απόφαση της Κομισιόν
Η διακοπή του πτητικού έργου της εταιρείας ανακοινώθηκε αμέσως μετά από απόφαση της Ευρωπαικής Επιτροπής, η οποία έδωσε εντολή στην Κύπρο να ανακτήσει ασυμβίβαστες ενισχύσεις από τις Κυπριακές Αερογραμμές άνω των 100 εκατ. ευρώ.
Σε σχετική ανακοίνωσή της, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναφέρει ότι κατέληξε στο συμπέρασμα πως το πακέτο ενίσχυσης της αναδιάρθρωσης προς τον προβληματικό εθνικό αερομεταφoρέα “Κυπριακές Αερογραμμές”,προσέδωσε στην επιχείρηση αδικαιολόγητο πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών της, κατά παράβαση των κανόνων της ΕΕ περί κρατικών ενισχύσεων.
Ως εκ τούτου, οι Κυπριακές Αερογραμμές οφείλουν να επιστρέψουν όλες τις ασυμβίβαστες ενισχύσεις που έλαβαν.
Ειδικότερα, η Επιτροπή διαπίστωσε ότι οι Κυπριακές Αερογραμμές δεν είχαν καμία πραγματική προοπτική να καταστούν βιώσιμες χωρίς συνεχιζόμενη κρατική ενίσχυση.
Η Επιτροπή διαπίστωσε επίσης ότι το σχέδιο αναδιάρθρωσης των Κυπριακών Αερογραμμών βασίζεται σε μη ρεαλιστικές παραδοχές και δεν αντικατοπτρίζει επαρκώς τα διαφορετικά σενάρια της αγοράς. Τα προτεινόμενα μέτρα αναδιάρθρωσης δεν φαίνονται κατάλληλα για την αντιμετώπιση των περιστάσεων που οδήγησαν στις δυσκολίες των Κυπριακών Αερογραμμών επισημαίνει η Επιτροπή η οποία τονίζει ότι η προτεινόμενη περίοδος αναδιάρθρωσης είναι μεγαλύτερη από ό,τι η Επιτροπή έχει επιτρέψει στο πλαίσιο άλλων υποθέσεων αναδιάρθρωσης αεροπορικών εταιρειών.