Μαντζουράνα, τίλιο, ρίγανη και άλλα ελληνικά βότανα «μοσχοβολάει» εδώ και λίγους μήνες το κέντρο του Βερολίνου, μέσα από το “Tee.Salon.iki”, το τεϊοποτείο που άνοιξε ο 38χρονος Παναγιώτης Μανώλογλου από τη Θεσσαλονίκη, συνδυάζοντας το όνομα του μαγαζιού με τη γενέτειρά του!
“Τα βότανα ήταν μια συνήθεια που πήρα μαζί μου στη Γερμανία, όπου και μετακόμισα πριν από 15 χρόνια” λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Μανώλογλου, ο οποίος πρόσφατα βρέθηκε στη Θεσσαλονίκη για να προμηθευθεί βιολογικά βότανα και έγινε μέλος του συνεταιρισμού παραγωγών “Το Κουκούλι”.
Έχοντας ως μνήμη, το φλαμούρι και το χαμομήλι της γιαγιάς του και χωρίς να είναι φανατικός οπαδός του… καφέ, στη Γερμανία έγινε λάτρης των βοτάνων και πρόσφατα αποφάσισε να κάνει συμμέτοχους στην αγαπημένη του συνήθεια και τους Γερμανούς.
Έτσι, άνοιξε στο Κρόιτσμπεργκ (Kreuzberg), στην οδό Böckhstraße 50, ένα τεϊοποτείο όπου πουλάει 26 είδη ελληνικών βοτάνων και παρασκευάζει τσάι απ΄αυτά ενώ στις προθήκες του βρίσκονται ακόμα, 9 είδη μελιού και διάφορα άλλα προϊόντα, όπως ταχίνι και παστέλια από επιλεγμένους παραγωγούς στην Ελλάδα.
“Τα περισσότερα προϊόντα μου είναι βιολογικά και προέρχονται από παραγωγούς που γνωρίζω όταν έρχομαι στην Ελλάδα γιατί θέλω να έχω σχέση μαζί τους. Για παράδειγμα, προμηθεύομαι από δύο μελισσοκόμους στον Αγιο Αθανάσιο και στα Τζουμέρκα, μέλι που έχει ελεγχθεί από την Μελισσοκομική Σχολή του ΑΠΘ, βότανα από παραγωγό- μέλος του “Κουκουλιού” και διάφορα άλλα προϊόντα από την ΚΟΙΝΣΕΠ “Μυγδονία” εξηγεί ο κ.Μανώλογλου προσθέτοντας ότι θα ήθελε να προσθέσει άλλα 10-15 είδη βοτάνων στο κατάστημά του όπου συνδυάζει την λιανική πώληση με το “tea house”. Ο ίδιος πάντως δίνει περισσότερη βάση στις θεραπευτικές χρήσεις των βοτάνων τις οποίες καταγράφει σε ταμπέλες στο μαγαζί και αναδεικνύει μέσα από σχετικά βιβλία που υπάρχουν στον χώρο.
“Για μένα, το εγχείρημα αυτό, είναι μια ευκαιρία να συνδεθώ περισσότερο με την Ελλάδα μετά από τόσα χρόνια ξενιτιάς αλλά και να προωθήσω κάποιες θετικές πλευρές της χώρας μας, χωρίς καμία αίσθηση πατριωτισμού ή εθνικισμού. Το φαγητό, τα βότανα καθώς και ο ήλιος, η θάλασσα και το ιδιαίτερο κλίμα της χώρας- απαραίτητα για να ευδοκιμήσουν όλα αυτά που παρέχει το μαγαζί-δεν έχουν να κάνουν ούτε με σημαίες, ούτε με ιστορία διδαγμένη μονόπλευρα και εθνικιστικά”, υπογραμμίζει ο κ.Μανώλογλου.
Πελάτες του άλλωστε, όπως συμπληρώνει, είναι Γερμανοί οι οποίοι “δεν είναι αδαής και δεν διαβάζουν Bild”, εκτιμούν και τους αρέσουν τα ελληνικά προϊόντα ενώ είναι ενδεικτικό ότι, η χώρα τους είναι η πρώτη στην Ευρώπη στην κατανάλωση φυτικών προϊόντων.
“Το “Tee.Salon.Iki” θέλει να προωθήσει την αποανάπτυξη και τον τοπικισμό- κανονικά δηλαδή σε μια ιδανική κοινωνία τέτοιο μαγαζί δεν θα χρειαζόταν να υπάρχει καθόλου ή τουλάχιστον να λειτουργεί στην Ελλάδα και όχι στη Γερμανία!” καταλήγει ο κ. Μανώλογλου, ο οποίος έχει επιλέξει μάλιστα, ως σήμα- κατατεθέν του μαγαζιού, μία…. κατσίκα που είχε φωτογραφήσει σε μια εκδρομή του στην Κρήτη!