Η κατασκευή πλωτής τερματικής μονάδας αποθήκευσης και μεταφόρτωσης υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στα ανοιχτά της Αλεξανδρούπολης, βρέθηκε στο επίκεντρο της συνάντησης που είχαν σήμερα στον Οργανισμό Λιμένος Αλεξανδρούπολης (Ο.Λ.Α.) ο εφοπλιστής Πήτερ Λιβανός και ο επιχειρηματίας Δημήτρης Κοπελούζος, με τον πρόεδρο του Ο.Λ.Α., Χρήστο Δούκα.
Παρόντες στη συνάντηση ήταν ο δήμαρχος Βαγγέλης Λαμπάκης, ο περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Χρήστος Μέτιος, ο αντιπεριφερειάρχης Έβρου Δημήτρης Πέτροβιτς και οι πρόεδροι του Επιμελητηρίου Έβρου Χριστόδουλος Τοψίδης και της Ομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας Θράκης Κώστας Χατζημιχαήλ.
Οι επικεφαλής των εταιριών «Gastrade» (όμιλος Κοπελούζου) και «Gaslog» (όμιλος Λιβανού), του επενδυτικού σχήματος που θα «τρέξει» τον υπεράκτιο σταθμό αποθήκευσης και αεριοποίησης LNG, εξέφρασαν, σύμφωνα με διευκρινίσεις του προέδρου του Ο.Λ.Α., τη βεβαιότητα για την υλοποίηση του έργου, που συνδυάζεται με τους αγωγούς TAP και IGB, δεδομένης της βούλησης της ελληνικής κυβέρνησης, της τοπικής κοινωνίας αλλά και των επενδυτικών funds (κεφαλαίων).
«Με τη φυσική τους παρουσία στην Αλεξανδρούπολη, θέλησαν να δείξουν ότι ανοίγονται τεράστιες δυνατότητες στον ενεργειακό τομέα για την περιοχή, ενώ τόνισαν ότι η χώρα δεν πρέπει ν’ αποτύχει γιατί αυτά τα έργα αποκτούν πια και εθνικό χαρακτήρα», δήλωσε σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο, ο κ. Δούκας.
Η παρουσία των δύο ισχυρών επιχειρηματιών στην πρωτεύουσα του Έβρου, έρχεται να επιταχύνει το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου που χαρακτηρίζεται ως ευρωπαϊκό κοινού ενδιαφέροντος, δεδομένου ότι σύμφωνα με τον κ. Δούκα, «από αύριο θα συνεχιστεί η συνεργασία με τα στελέχη των δύο ομίλων για να μπορέσουμε να φέρουμε σε πέρας ένα πράγματι δύσκολο αλλά συνάμα συναρπαστικό έργο, με πάρα πολλά οφέλη για την περιοχή μας». Στελέχη του Ο.Λ.Α. προσκλήθηκαν επίσης να δουν στην πράξη πώς λειτουργούν τα συγκεκριμένα πρόξεκτ.
Ο πρόεδρος του Ο.Λ.Α. ενημέρωσε τους δύο επικεφαλής των επενδυτικών ομίλων καθώς και τα στελέχη που τους συνόδευαν, για τις δυνατότητες του λιμένα, υπογραμμίζοντας πως «το λιμάνι οφείλει να υποστηρίξει τα ενεργειακά έργα και τη μετατροπή της περιοχής σε ενεργειακό κόμβο και στη φάση κατασκευής αλλά και λειτουργίας των έργων». Αναφέρθηκε στην επικαιροποίηση του μάστερ και του επιχειρηματικού σχεδίου (business plan) του λιμανιού ώστε να περιλαμβάνουν και δραστηριότητες που δεν μπορούσαν να προβλεφθούν στον αρχικό σχεδιασμό του 2007. Παρουσίασε τους τρεις τομείς, η ανάπτυξη των οποίων αποτελεί προτεραιότητα για τον Ο.Λ.Α., που είναι οι συνδυασμένες μεταφορές και τα logistics, ο θαλάσσιος τουρισμός και η ενέργεια.
Ως προς τον χρόνο έναρξης υλοποίησης του έργου, ο κ. Δούκας σημείωσε πως «εκτίμηση των κ. Κοπελούζου και Λιβανού είναι πως μένει μία κρίσιμη συνάντηση στη Βουλγαρία, η οποία πιθανόν θα δώσει και την τελική ώθηση προκειμένου να έχουν ένα σαφές χρονοδιάγραμμα σε ότι αφορά την υλοποίηση των εργασιών. Νομίζω ότι στο τέταρτο τρίμηνο του 2017 θα είναι πια σε φάση ωριμότητας και υλοποίησης ιδιαίτερα του IGB, του αγωγού που θα συνδέει την Κομοτηνή με τη Στάρα Ζαγόρα».
Τέλος, όσον αφορά στις μέχρι στιγμής εργασίες, ο πρόεδρος του Ο.Λ.Α. δήλωσε πως ήδη έχει ολοκληρωθεί η βυθομετρική αποτύπωση των σημείων από τα οποία προβλέπεται να περάσει ο υποθαλάσσιος αγωγός που θα συνδέει την πλωτή εξέδρα με τον αγωγό TAP στην περιοχή του Απαλού Αλεξανδρούπολης.
«Έχουμε σαφή επίγνωση ότι το λιμάνι οφείλει να εξυπηρετήσει αυτά τα σχέδια που θα μετατρέψουν την περιοχή σε ενεργειακό κόμβο σε παγκόσμιο επίπεδο. Θα πρέπει με ψυχραιμία να συζητήσουμε τι πρέπει να κάνουμε στο λιμάνι, με απόλυτο ρεαλισμό και σε συνεργασία μαζί τους, να δούμε σε ποιο βαθμό, με ποιον τρόπο κυρίως και με ποιους πάροχους υπηρεσιών, ώστε να προλάβουμε και να είμαστε έτοιμοι να εξυπηρετήσουμε με απόλυτη επάρκεια αυτόν τον ενεργειακό τομέα στην περιοχή. Δεν έχουμε το δικαίωμα ένα τέτοιο λιμάνι που έχει τεράστιες δυνατότητες και υποδομές, να μην μπορέσει να εξυπηρετήσει όλο το φάσμα που απαιτούν τα ενεργειακά στην περιοχή μας», κατέληξε ο κ. Δούκας.