Οι τρόποι διατήρησης, ενδυνάμωσης και υπαγωγής της γυναικείας επιχειρηματικότητας σε προγράμματα ανάπτυξης του αγροτικού χώρου, όπως είναι το LEADER, που πρόκειται ναυλοποιηθούν κατά τη νέα προγραμματική περίοδο, βρέθηκαν στο επίκεντρο των συναντήσεων εργασίας που πραγματοποιήθηκαν σε Αλεξανδρούπολη και Ξάνθη και τελούσαν υπό την αιγίδα του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, με την συμμετοχή της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.
Σύμφωνα με τον Μανώλη Χατζόπουλο, διευθυντή της Αναπτυξιακής Εταιρίας Δράμας, που παραβρέθηκε στην συνάντηση εργασίας που πραγματοποιήθηκε στην Ξάνθη, «στόχος και σκοπός αυτών των συναντήσεων είναι να εξεταστούν τα προβλήματα της γυναικείας επιχειρηματικότητας και των γυναικείων συνεταιρισμών έτσι ώστε να μπορέσει το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης να χαράξει πολιτική, στόχους και στην συνέχεια να τα μεταφέρει όλα αυτά στις γυναίκες και τους συνεταιρισμούς τους».
«Εμείς, ως Αναπτυξιακές Εταιρίες, λειτουργούμε σαν ενδιάμεσος κρίκος μεταξύ του υπουργείου και των συνεταιρισμών διαχρονικά με τα προγράμματα LEADER και έχουμε ήδη επιδοτήσει αγροτικούς συνεταιρισμούς. Είναι μια διαδικασία δύσκολη αλλά στην Δράμα έχουμε συνεταιρισμούς που αποτελούν παραδείγματα καλής πρακτικής, επομένως είναι ένα θετικό παράδειγμα», κατέληξε ο κ. Χατζόπουλος.
Από την πλευρά της, η συνεργάτης του γενικού γραμματέα του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Ελένη Τσιομίδου, μετέφερε την ύπαρξη πολιτικής βούλησης από την ηγεσία του υπουργείου για την αντιμετώπιση των προβλημάτων των γυναικείων συνεταιρισμών και την ενίσχυση όσων εξ αυτών επιμένουν παρά την κρίση και τις δύσκολες συνθήκες που επικρατούν στην αγορά, να παράγουν και να διακινούν τα προϊόντα τους.
«Οι γυναίκες έχουν αναδείξει τα τοπικά προϊόντα κάθε περιοχής. Αυτό είναι πολύ σημαντικό και κανείς δεν το έχει πετύχει με τον τρόπο που το έχουν κάνει οι γυναίκες. Επομένως, θα πρέπει να μπούνε στην διαδικασία και οι Αναπτυξιακές Εταιρίες που τώρα θα καταρτίσουν το τοπικό σχέδιο ανάπτυξης για κάθε περιοχή, ανέφερε η κ. Τσιομίδου η οποία εστίασε την προσοχή της στην ιδιαίτερη ταυτότητα κάθε περιοχής που αποτυπώνεται από τα προϊόντα και την κουζίνα της.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων επιδιώκει μέσα από την προβολή της πολιτιστικής ταυτότητας μιας περιοχής, μέρος της οποίας αποτελούν και τα τοπικά προϊόντα, να εξασφαλιστούν θέσεις εργασίας. Γι’ αυτό και επενδύει στον συντονιστικό του ρόλο και την παροχή τεχνογνωσίας ώστε να προωθηθούν σχέδια ανάπτυξης που θα συνδυάζουν την μία δράση με την άλλη στον τομέα της γυναικείας επιχειρηματικότητας.
«Οι γυναίκες είναι πολύ ενθουσιώδεις έχοντας επενδύσει σε κάτι από το οποίο για μεγάλο χρονικό διάστημα δεν είχαν κέρδος. Η γυναικεία επιχειρηματικότητα αποτελεί μία μεγάλη ψυχολογική επένδυση αφού αποδέχεται την αναμονή του οικονομικού αποτελέσματος για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα. Αυτό συνήθως αποθαρρύνει κάθε επιχειρηματία.», σημείωσε η κ. Τσιομίδου, σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο, κάνοντας λόγο για την ανάγκη συντονισμού των δράσεων όσον αφορά το marketing, το κόστος παραγωγής, και τα μέσα παραγωγής για να μείνουν οι γυναίκες στον χώρο και να αναπτύξουν με τον καλύτερο και αποτελεσματικότερο τρόπο την επιχειρηματική τους δράση.