Στην Κέρκυρα το πρώτο υδατοδρόμιο – Τι λέει ο διευθ. σύμβουλος της Hellenic Seaplanes

Στην Κέρκυρα αναμένεται να λειτουργήσει το πρώτο ελληνικό υδατοδρόμιο την άνοιξη του 2015. Έπειτα από την υπογραφή της απόφασης για την ίδρυση στην Κέρκυρα του πρώτου υδατοδρομίου στην Ελλάδα, το περασμένο Σάββατο, από τον υπουργό Ναυτιλίας Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη και τον υφυπουργό Υποδομών Μιχάλη Παπαδόπουλο, το υδατοδρόμιο είναι έτοιμο να δεχτεί υδροπλάνα και επιβάτες και να ξεκινήσει τη λειτουργία του.

Ωστόσο, όπως εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της αναδόχου εταιρείας «Ελληνικά Υδατοδρόμια», Τάσος Γκόβας, «απαραίτητη προϋπόθεση για να ξεκινήσει μια εταιρεία το πτητικό της έργο και να καταστεί βιώσιμη, είναι να δημιουργηθεί στην ευρύτερη περιφέρεια ένα ελάχιστο δίκτυο υδατοδρομίων, στα οποία θα εκτελείται το πτητικό έργο».

Το υδατοδρόμιο της Κέρκυρας θα χρησιμοποιούν, σε πρώτη φάση, δύο υδροπλάνα καναδικής προέλευσης, για τη λειτουργία των οποίων η «Ελληνικά Υδατοδρόμια» συνεργάζεται με την ελληνική αεροπορική εταιρεία «Κ2 SmartJets», η οποία «τρέχει» αυτή την περίοδο τη διαδικασία ένταξης των υδροπλάνων στο στόλο της.

Σε δηλώσεις του πάντως στο enikonomia.gr ο διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Seaplanes Νικόλας Χαραλάμπους, τόνισε ότι «ο δρόμος για την λειτουργία του πρώτου υδατοδρομίου στην Κέρκυρα μπορεί να άνοιξε, όμως θα πρέπει να περιμένουμε πρώτα τις εκλογές, για να δούμε αν αυτός που θα είναι αρμόδιος υπουργός, θα ακολουθήσει την ίδια διαδικασία για την διάνοιξη των υδατοδρομίων».

Στη δυτική Ελλάδα ωστόσο βρίσκονται ήδη σε προχωρημένο στάδιο οι διαδικασίες για τη δημιουργία των υδατοδρομίων στους Παξούς και την Πάτρα, τα οποία, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της ίδιας εταιρείας, που τα έχει αναλάβει, μπορούν να λάβουν αδειοδότηση στους επόμενους δύο μήνες.

Συγκεκριμένα, για το υδατοδρόμιο της Πάτρας έχει κατατεθεί στο υπουργείο Μεταφορών ο τεχνικός φάκελος και έχει γίνει ο πρώτος έλεγχος, βρίσκονται σε εξέλιξη τα έργα κατασκευών και τοποθέτησης εξοπλισμού, ενώ εκκρεμεί να ολοκληρωθεί η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και να γίνει ο έλεγχος της επιτροπής υδατοδρομίου, ώστε να προχωρήσει και η έκδοση της σχετικής υπουργικής απόφασης.

Για το υδατοδρόμιο των Παξών θα γίνει άμεσα η κατάθεση του τεχνικού φακέλου, που έχει επικαιροποιηθεί με τις βελτιώσεις που ζητήθηκαν από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και το Λιμενικό Σώμα, ενώ θα ακολουθήσει ο έλεγχος της επιτροπής υδατοδρομίου. Σημειώνεται ότι στην περίπτωση των Παξών υπάρχουν ήδη οι υποδομές για τη λειτουργία του υδατοδρομίου από την περίοδο 2004-2008, οπότε γίνονταν πτήσεις υδροπλάνων στην περιοχή.

Το υδατοδρόμιο της Κέρκυρας, με βάση τα σημερινά δεδομένα,  θα χρησιμοποιούν, σε πρώτη φάση, δύο υδροπλάνα καναδικής προέλευσης, για τη λειτουργία των οποίων η «Ελληνικά Υδατοδρόμια» συνεργάζεται με την ελληνική αεροπορική εταιρεία «Κ2 SmartJets», η οποία «τρέχει» αυτή την περίοδο τη διαδικασία ένταξης των υδροπλάνων στο στόλο της.

 

Exit mobile version