Επιτυχημένες συνταγές του μακρινού παρελθόντος, όταν ως μοναδικός πάροχος ηλεκτρικής ενέργειας της χώρας εκπαίδευε τις Ελληνίδες νοικοκυρές για το πώς να κάνουν χρήση των πρώτων οικιακών ηλεκτρικών συσκευών για να πουλήσει ρεύμα, ενσωματώνει η ΔΕΗ στη στρατηγικής της στη λιανική αγορά ηλεκτρισμού, καθώς η ενεργειακή μετάβαση αλλάζει το ενεργειακό προφίλ των πελατών της και ανεβάζει τις απαιτήσεις τους.
Με αυτή τη στρατηγική συνδέεται το ενδιαφέρον της εταιρείας για την εξαγορά της «Κωτσόβολος», για το οποίο στελέχη της ΔΕΗ δηλώνουν «ουδέν σχόλιο». Ωστόσο το ενδιαφέρον για τη μεγαλύτερη αλυσίδα λιανικής πώλησης ηλεκτρικών ειδών της χώρας από τη ΔΕΗ φαίνεται να αποτελεί τη συνέχεια μιας πελατοκεντρικής φιλοσοφίας εμπορικής πολιτικής που αναπτύσσει τα δύο τελευταία χρόνια η διοίκηση του Γιώργου Στάσση, ξεκινώντας από την αναβάθμιση των καταστημάτων της και τη λειτουργία τους ως «εκπαιδευτικών και παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιακών κέντρων».
Σε περίπτωση εξαγοράς της «Κωτσόβολος», σύμφωνα με την εφημερίδα «Καθημερινή», η ΔΕΗ τοποθετείται σε κεντρικά σημεία σε ολόκληρη τη χώρα και αποκτά ένα ισχυρό δίκτυο λιανικής και υποδομής logistics που δεν διαθέτει η ίδια και τεχνογνωσία προσωπικού στις πωλήσεις προϊόντων συναφών με την ηλεκτρική ενέργεια. Η αγορά συνδέει το ενδιαφέρον της ΔΕΗ για την «Κωτσόβολος» και με τα μελλοντικά προγράμματα αντικατάστασης οικιακών ηλεκτρικών συσκευών και εγκατάστασης αντλιών θερμότητας τα οποία θα μπορεί να αξιοποιήσει συνδυαστικά με άλλες παροχές και την προμήθεια ηλεκτρικού ρεύματος για τους περίπου 6,5 εκατ. πελάτες.
Κάποιοι παρομοιάζουν την κίνηση της ΔΕΗ με αυτή που έκανε προ 15ετίας ο ΟΤΕ εξαγοράζοντας τα καταστήματα «Γερμανός» που του διασφάλισαν ένα στρατηγικό δίκτυο πώλησης αποκλειστικής συνεργασίας. Η άποψη που επικρατεί στη ΔΕΗ είναι ότι όσο μετασχηματίζεται ο τομέας της ενέργειας ο καταναλωτής θα αναζητεί όλο και περισσότερο λύσεις για την αποδοτικότερη διαχείριση της ενέργειας που καταναλώνει, τις οποίες μπορεί να βρίσκει με την καθοδήγηση εκπαιδευμένου προσωπικού κατά την επίσκεψή του σε φυσικά καταστήματα του δικτύου της.
Κατά το μοντέλο που η ΔΕΗ τη δεκαετία του ’70 εκπαίδευε τα νοικοκυριά πώς θα χρησιμοποιούν τις ηλεκτρικές συσκευές, σήμερα οι καταναλωτές θα εκπαιδεύονται και θα παίρνουν χρήσιμες συμβουλές για τα νέα ενεργειακά προϊόντα και υπηρεσίες μέσα από ένα αναβαθμισμένο δίκτυο λιανικής πώλησης. Η ΔΕΗ αυτή τη στιγμή εμφανίζεται ως η μοναδική εκτός κλάδου λιανικού εμπορίου που διεκδικεί την «Κωτσόβολος». Για την απόκτησή της, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της αγοράς, θα χρειαστεί να επενδύσει ένα πολύ μικρό ποσό της τάξεως των 300 εκατ. σε σχέση με το συνολικό επενδυτικό πρόγραμμά της των 11 δισ. ευρώ.