Ενισχύονται οι προσδοκίες ότι ο κλάδος των logistics μπορεί να γνωρίσει σημαντικούς ρυθμούς ανάπτυξης, καθώς η έλευση της Cosco ενεργοποιεί τα σχέδια του Πεκίνου να καταστήσει τη χώρα ευρωπαϊκή πύλη του νέου δρόμου του μεταξιού.
Και ήδη μια σειρά από επενδύσεις στον κλάδο ολοκληρώνεται ενώ νέες δρομολογούνται, καθώς τα φορτία που φτάνουν στον Πειραιά αναζητούν αποτελεσματικό και ανταγωνιστικό τρόπο προώθησής τους στην εγχώρια αλλά και στην ευρωπαϊκή αγορά.
Την Πέμπτη το απόγευμα εγκαινιάστηκαν από τον διευθύνοντα σύμβουλο της DB Schenker, της θυγατρικής των γερμανικών σιδηροδρόμων Deutsche Bahn που δραστηριοποιείται στην αγορά των ολοκληρωμένων υπηρεσιών logistics, νέες κτιριακές εγκαταστάσεις αποθηκευτικών χώρων 6.000 τετραγωνικών στον Ασπρόπυργο.
Μερικές μέρες νωρίτερα, η επίσης γερμανική DHL, θυγατρική της Deutsche Post, εγκαινίασε παρουσία του διευθύνοντος συμβούλου Ευρώπης, του Τζον Πίρσον, νέες εγκαταστάσεις στον χώρο του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών για τις υπηρεσίες ταχυμεταφορών της, αναφέρει η Καθημερινή.
Την Παρασκευή 14/10 ξεκινάει τις εργασίες του το 20ό Πανελλήνιο Συνέδριο Logistics και τις επόμενες εβδομάδες ανακηρύσσεται, σύμφωνα με πληροφορίες, από τη διοίκηση της ΓΑΙΑΟΣΕ η κοινοπραξία ΕΤΒΑ ΒΙ.ΠΕ. – Goldair προσωρινός ανάδοχος της παραχώρησης έκτασης 588 στρεμμάτων στο Θριάσιο. Την ίδια ώρα, η Cosco πραγματοποιεί επαφές με την Trenitalia, η οποία εξαγοράζει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ώστε να συνεργαστούν στο Θριάσιο εμπορευματικό κέντρο, όπου η ΤΡΑΙΝΟΣΕ διαθέτει δικαίωμα χρήσης των μεγάλων αποθηκευτικών χώρων Κ1 και Κ2 (πρόκειται για δύο κτίρια συνολικού εμβαδού 56.000 τ.μ., σε έκταση 139.000 τ.μ., τα οποία συμπεριλαμβάνονται στην κοινοποιημένη στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή περίμετρο αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ).
Παράλληλα o πρόεδρος της China Cosco Shipping Corporation Limited, Σου Λιρόνγκ, αποκάλυψε πριν από λίγες ημέρες πως ο όμιλός του θα ενισχύσει την κατασκευή υποδομών logistics και αποθηκευτικών χώρων, ως προτεραιότητά του. Μεταξύ αυτών και η επένδυση 5 εκατομμυρίων για την υπόγεια οδική διασύνδεση του εμπορικού λιμένα του Πειραιά με την πρώην περιοχή ΟΔΔΥ έκτασης περίπου 90 στρεμμάτων στο ύψος της αποθήκης Γ, η οποία θα ενοποιήσει και τελωνειακά την έκταση του ΟΛΠ συνολικής έκτασης 250 στρεμμάτων, δίνοντας τη δυνατότητα περαιτέρω ανάπτυξης δραστηριοτήτων logistics.
Επιπλέον, τις εξελίξεις στον κλάδο παρακολουθούν στενά και συμμετέχουν η Grivalia και η θυγατρική της Εθνικής Τράπεζας, Προνομιούχος Ανώνυμος Εταιρεία Γενικών Αποθηκών Ελλάδος (ΠΑΕΓΑΕ), αλλά και το σύνολο της βιομηχανίας logistics.
Αυτά αποτελούν μερικά μόνον από τα κομμάτια του παζλ που έχει αρχίσει να συμπληρώνεται επί του ελληνικού καμβά και του οποίου η συνολική εικόνα δείχνει πως ο κλάδος των logistics μπορεί να προσθέσει έως και 0,8 της ποσοστιαίας μονάδας στο ΑΕΠ ετησίως και αθροιστικά 20,7 δισ. στο σύνολο της περιόδου 2016-2025, σύμφωνα με τις μελέτες της Εθνικής Τράπεζας και του ΙΟΒΕ. Είναι χαρακτηριστικό πως σε άλλη μελέτη της Ελληνικής Εταιρείας Logistics και του Πανεπιστημίου Αιγαίου, η χώρα εμφανίζεται να κατέχει την 44η θέση στην παγκόσμια αγορά logistics, αλλά να διαθέτει σημαντικά περιθώρια περαιτέρω βελτίωσης. Μάλιστα, σε αυτή τη μελέτη υπολογίζεται πως το ποσοστό συνεισφοράς των logistics στο ελληνικό ΑΕΠ ανέρχεται στο 10,8% (στοιχεία 2014).
Το κατά πόσον τελικά οι επιδόσεις του κλάδου θα ανταποκριθούν στις προσδοκίες που έχουν αρχίσει να δημιουργούνται, θα εξαρτηθεί και από τη βελτίωση του μακροοικονομικού περιβάλλοντος αλλά και από τη διαθεσιμότητα χρηματοδοτήσεων, καθώς η ευρύτερη εγχώρια αγορά εξακολουθεί να κινείται για την ώρα σε υφεσιακούς ρυθμούς και η χερσαία διαμετακομιστική που καταλήγει στην Ευρώπη εξακολουθεί να αντιμετωπίζει προβλήματα υποδομών και όχι μόνον, σημειώνουν παράγοντες του κλάδου.