Με τη φράση «μαλώνουν τα βουβάλια και την πληρώνουν τα βατράχια», αλλά και εκφράζοντας τη δεινή θέση που βρίσκεται η εταιρία “ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης ΑΕ”, ο πρόεδρος της επιχείρησης, Τριαντάφυλλος Τριανταφυλλίδης, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ανέφερε: “Η εξομάλυνση των σχέσεων μεταξύ των Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης και ελληνικού δημοσίου, θα σημάνει αυτόματα και την επίλυση των προβλημάτων στην εταιρεία μας, η οποία ισορροπεί πραγματικά σε τεντωμένο σχοινί, έχοντας να λαμβάνειν συνολικά 1,2 εκατομμύρια ευρώ από τον ΟΑΣΘ και την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.
Πάντως, ο ίδιος επισήμανε ότι η διοίκηση του ΟΑΣΘ τηρώντας τη δέσμευση που είχε αναλάβει, κατέθεσε στις 27/10 στα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης το ποσό των 100.000 ευρώ, ενώ στο αμέσως επόμενο διάστημα, αναμένονται και 260.000 ευρώ που “υποσχέθηκε” ότι θα καταθέσει και η ΠΚΜ. Υπενθυμίζεται, ότι οι εργαζόμενοι στα ΚΤΕΛ στις 20/10 είχαν προαναγγείλει κινητοποιήσεις, λόγω των οφειλών προς την επιχείρηση, εξέλιξη που ωστόσο απομακρύνθηκε, αφού έστω και στο παρά πέντε δόθηκε έστω και προσωρινά λύση σε σχετικές συναντήσεις που έγιναν.
Αναφορικά με την εκτέλεση των δρομολογίων προς και από την Αθήνα, ο κ. Τριανταφυλλίδης, ανέφερε ότι η πληρότητα δεν ξεπερνά το 35% και τόνισε ότι ενώ μέχρι τον Απρίλιο του 2016 εκτελούνταν 11 δρομολόγια ημερησίως για Αθήνα, αυτά περιορίστηκαν στα 9. “Η μείωση της αγοραστικής δύναμης των πολιτών στη χώρα, λόγω οικονομικής κρίσης και παρόλο που τα εισιτήρια τόσο σε επίπεδο νομού, όσο και εκτός αυτού δεν έχουν αυξηθεί, αλλά και τα φτηνά αεροπορικά εισιτήρια που διαθέτουν πλέον οι αεροπορικές εταιρείες για την πρωτεύουσα, είναι τα στοιχεία εκείνα που καθιστούν ιδιαίτερα επισφαλή τη μελλοντική λειτουργία της επιχείρησης, δεδομένου ότι και ακόμα δεν έχει ξεκαθαρίσει το τι μέλλει γενέσθαι με το μέλλον του ΟΑΣΘ”, επισήμανε.
Όπως αναφέρει ο κ. Τριανταφυλλίδης, το προσωπικό των 170 υπαλλήλων στα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, εκ των οποίων οι 40 έκτακτοι, λαμβάνει κανονικά το μισθό του, που μάλιστα είναι στο ύψος προ της οικονομικής κρίσης, και έκανε γνωστό ότι υπάρχουν χρέη προς τρίτους. “Δεν βγάζουμε τα λειτουργικά μας έξοδα και αυτό δημιουργεί πρόβλημα στη βιωσιμότητα της επιχείρησης”, τόνισε και πρόσθεσε: “με την υλοποίηση των δεσμεύσεων που ανέλαβαν οι επικεφαλής των ανωτέρω φορέων, μας δίνεται παράταση ζωής για ενάμιση μήνα, αλλά το τι θα συμβεί μετά μόνο ο Θεός το ξέρει”.
«Σκοτωμένα τα πράγματα», εντελώς ζημιογόνο το έργο της ΚΤΕΛ στο νομό
Όπως υπογραμμίζει ο κ. Τριανταφυλλίδης, σήμερα η “ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης ΑΕ” εξυπηρετεί 40.000 κατοίκους στο νομό ετησίως (δύο Δήμους, όταν το 2003 αυτός υπερέβαινε τις 250.000, σε 24 δήμους. “Από την εκτέλεση των δρομολογίων σε επίπεδο νομού, η επιχείρηση χάνει καθημερινά έσοδα. Τα πράγματα σε επίπεδο κίνησης επιβατών είναι “σκοτωμένα”, παρά το γεγονός ότι η τιμή του εισιτηρίου δεν έχει αλλάξει από το 2011 και κυμαίνεται μεταξύ 1 και 3,60 ευρώ”, υπογράμμισε.
Αυτήν την “χασούρα” πάντως, όπως αναγνώρισε ο ίδιος, καλύπτει η επιδότηση 950.000 ευρώ που λαμβάνει ετησίως -σε μηνιαίες δόσεις – η ΚΤΕΛ από τον ΟΑΣΘ και επειδή “ο οργανισμός σήμερα βρίσκεται σε κόντρα με το ελληνικό δημόσιο, την πληρώνουμε εμεί”, σημείωσε. Όπως είπε χαρακτηριστικά “η λειτουργία των ΚΤΕΛ στο νομό είναι εντελώς ζημιογόνα και αν δεν εκτελούσαμε τα δρομολόγια για την εξυπηρέτηση των 250.000 μαθητών του νομού καθημερινά με 50 λεωφορεία, θα τους επιστρέφαμε τα κλειδιά”.
Καταλήγοντας διατύπωσε την ανησυχία του ότι η κατάσταση στην επιχείρηση θα γίνει χειρότερη, αφού, όπως σημείωσε, “στις 5.30 το πρωί κάθε μέρα είμαστε μέσα σαν επιχείρηση 30.000 ευρώ. Εάν οι φορείς δεν καταβάλλουν και τα ποσά που έχουν συμφωνηθεί, βλέπω αδιέξοδο”.