Σχεδόν οι μισοί Έλληνες έκαναν αγορές την ημέρα της Black Friday (την Παρασκευή 24
Νοεμβρίου), τόσο με επισκέψεις στα εμπορικά καταστήματα όσο και μέσω του
διαδικτύου, σύμφωνα με έρευνα του Εργαστηρίου Μάρκετινγκ MARLAB του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.
Οι τέσσερις στους δέκα καταναλωτές έκαναν, πάντως, αγορές μικρότερες από 50
ευρώ.
Σύμφωνα
με την έρευνα, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης φαίνεται ότι αποτέλεσαν την κύρια
πηγή ενημέρωσης των καταναλωτών για την ημέρα της Black Friday στην Ελλάδα. Το
32% των ερωτηθέντων ενημερώθηκαν μόνο από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ενώ
δεύτερη μοναδική πηγή ενημέρωσης ήταν οι διαφημίσεις στην τηλεόραση (10%).
Σε
ότι αφορά στη γνώση των καταναλωτών για τη
Black Friday το 12,8% του δείγματος δήλωσε ότι δεν γνώριζε καθόλου ή σχεδόν
καθόλου τη συγκεκριμένη πρακτική, ενώ το 61,5% θεωρεί ότι τη γνώριζε καλά έως
πολύ καλά.
Σε
ότι αφορά στην αγοραστική συμπεριφορά, το 44,5% του δείγματος πραγματοποίησε
αγορές την ημέρα της Black Friday. Το 15,3% επισκέφτηκε εμπορικά καταστήματα
και έκανε τις αγορές του από εκεί, ενώ το 6,5% αγόρασε μόνο από το διαδίκτυο.
Το υπόλοιπο ποσοστό 78,2% αγόρασε προϊόντα και από τα καταστήματα αλλά και από
το διαδίκτυο . Οι καταναλωτές πλήρωσαν για τις αγορές τους κυρίως με μετρητά
(49%) και χρεωστικές κάρτες (26,45).
Οι
περισσότερες αγορές έγιναν από καταστήματα καλλυντικών, νέων τεχνολογιών και
ένδυση/υπόδησης, ενώ οι καταναλωτές ξόδεψαν για αγορές στην πλειοψηφία τους
(42,5%) έως 50 ευρώ ενώ μόνο ένα 6,3% δήλωσε ότι ξόδεψε περισσότερα από 501
ευρώ.
Οι
καταναλωτές δεν θεώρησαν, στη μεγάλη τους πλειονότητα, πολύ μεγάλες τις εκπτώσεις των εμπορικών καταστημάτων. Συγκεκριμένα, το 51 %
των καταναλωτών που έκαναν αγορές υποστήριξε ότι από τα προϊόντα που αγόρασαν
είχαν έκπτωση της τάξης των 20%-30% και μόνο το 9,8% δήλωσε ότι αγόρασε με
έκπτωση μεγαλύτερη του 50% της αρχικής τιμής των προϊόντων. Για τους
συμμετέχοντες στην έρευνα, τα προϊόντα, τα οποία είχαν τη μεγαλύτερη έκπτωση,
ήταν τα προϊόντα τεχνολογίας (72,3%).
Η
έρευνα διενεργήθηκε κατά το διάστημα 24-26/11/2017. Στο ερωτηματολόγιο απάντησαν
423 άτομα , από τα οποία το 37% ήταν
άντρες και το 63% γυναίκες. Σε ότι αφορά στην ηλικία, το 51,5% του δείγματος
ήταν ηλικίας 18-24 ετών, το 25% ήταν μεταξύ 25-35 ετών, το 16,8% ήταν μεταξύ
36-50 ετών και το υπόλοιπο 6,8% ήταν ηλικίας 51 ετών και πάνω. Το δείγμα ήταν
πανελλαδικό, προερχόμενο από 34 διαφορετικούς νομούς της χώρας.
Πηγή
πληροφοριών: ΑΠΕ-ΜΠΕ