SAP: Η ασφαλιστική αγορά εισέρχεται σε μια νέα εποχή

Η ασφαλιστική αγορά εισέρχεται σε μια νέα εποχή, η οποία
χαρακτηρίζεται από νέα προϊόντα, υπηρεσίες και απαιτήσεις από την πλευρά των
καταναλωτών, σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία έρευνας της SAP.


Η έρευνα αυτή διεξήχθη σε συνεργασία με την εταιρία Ovum ενώ
το θέμα της ήταν “Ο τεχνολογικός μετασχηματισμός της ασφαλιστικής αγοράς
παγκοσμίως” .


Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι:


Οι πάροχοι ασφαλιστικών υπηρεσιών για να
παραμείνουν ανταγωνιστικοί θα πρέπει να συμβάλουν στη διαχείριση του ρίσκου των
πελατών τους προληπτικά μέσα από λύσεις “insurance-as-a-service” με
τη βοήθεια της τεχνολογίας.


Οι πάροχοι ασφαλιστικών υπηρεσιών θα πρέπει να αποκτήσουν
ενεργή συμμετοχή στις ζωές των πελατών τους, παίζοντας τον ρόλο ενός “risk
manager” και παρέχοντας προϊόντα και υπηρεσίες βασισμένες σε εξατομικευμένες
ανάγκες και προτιμήσεις.


Σύμφωνα με την έρευνα, η αλλαγή αυτή θα πραγματοποιηθεί τα
επόμενα 5 έως 10 χρόνια λόγω τριών σημαντικών παραγόντων: του ψηφιακού
μετασχηματισμού, του cloud και του Internet of Things (IoT).


Οι παράγοντες αυτοί θα επιτρέψουν στους παρόχους
ασφαλιστικών υπηρεσιών:


1. Να συγκεντρώσουν και αξιοποιήσουν τον τεράστιο όγκο
δεδομένων που παράγουν οι ψηφιακές τεχνολογίες, με στόχο να μπορούν να
προβλέπουν πιθανούς κινδύνους με μεγαλύτερη ακρίβεια. Αξιοποιώντας αυτές τις
πληροφορίες, οι πάροχοι μπορούν να γίνουν ένας αξιόπιστος σύμβουλος για τους
πελάτες τους, που θα τους ειδοποιεί εγκαίρως για πιθανούς κινδύνους.


2. Nα αντικαταστήσουν δυσκίνητα μοντέλα παροχής υπηρεσιών IT
με αρχιτεκτονικές cloud, οι οποίες είναι ταχύτερες και πολύ πιο ευέλικτες. Οι
πάροχοι θα μπορούν να ανταποκρίνονται γρήγορα στα αιτήματα των πελατών τους,
αξιοποιώντας χαρακτηριστικά και λειτουργίες σε σχεδόν πραγματικό χρόνο.


3. Να ενσωματώσουν την τεχνολογία ΙοΤ, για παράδειγμα,
ενσωματωμένους αισθητήρες, τηλεματική, οικιακούς αυτοματισμούς, προκειμένου να
προσφέρουν στους αντισυμβαλλόμενους την αυτονομία να δημιουργούν τις δικές
τους, προσαρμοσμένες πολιτικές βάσει των κινδύνων που παρουσιάζουν. Για
παράδειγμα, η πριμοδότηση για τις ασφάλειες αυτοκινήτων μπορεί να διαφέρει
-όταν το αυτοκίνητο κινείται οι πριμοδοτήσεις αυξάνονται και αντίστοιχα
μειώνονται, όταν το αυτοκίνητο είναι σταθμευμένο.


Μάλιστα ο αναλυτής των
χρηματοοικονομικών υπηρεσιών τεχνολογίας “Ovum Research”, Charles Juniper δήλωσε ότι «οι πάροχοι ασφαλιστικών
υπηρεσιών για να αξιοποιήσουν τις ευκαιρίες που παρέχουν
αυτές οι τεχνολογίες θα πρέπει να τις αντιμετωπίσουν ως βασικό μέρος της επιχειρηματικής
τους στρατηγικής. O ψηφιακός μετασχηματισμός, το cloud και το IoT, όλα παίζουν
σημαντικό ρόλο στη δημιουργία μιας εμπειρίας που προσφέρει προστιθέμενη αξία
στους καταναλωτές.


Αυτή η προστιθέμενη
αξία είναι που θα κάνει και τους παρόχους ασφαλιστικών υπηρεσιών έναν πιο
ενεργό και πολύτιμο συνεργάτη στη ζωή των πελατών τους, ενώ θα τους βοηθήσει
και να ανταγωνιστούν νέους συμμετέχοντες στην αγορά.

Exit mobile version