Πτώση 21,4% σημείωσε ο τζίρος των ξενοδοχείων το πρώτο τετράμηνο

Υπερδιπλάσια πτώση παρουσίασε ο τζίρος των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων σε σχέση με την πτώση των κρατήσεων για το διάστημα Ιανουαρίου – Απριλίου, σύμφωνα με στοιχεία που επεξεργάστηκε η εταιρεία Nelios από τα επίσημα συστήματα κρατήσεων 200 ξενοδοχείων ανά την Ελλάδα.

Αναλυτικά, με βάση τα στοιχεία, η πτώση στον τζίρο έφθασε σε ποσοστό 21,4% συγκριτικά με το τετράμηνο του 2015. Η εξέλιξη αυτή αποδίδεται στην πτώση κατά 9% των κρατήσεων και στη μείωση της μέσης τιμής ανά κράτηση.
Η μεγαλύτερη πτώση του τζίρου σε ποσοστό 68% προέρχεται από το Καναδά. Ακολουθεί σε πτώση η αγορά της Αυστραλίας (-33%), η αγορά του Ισραήλ (-22%), η αγορά των ΗΠΑ (-19%) και η αγορά της Ρωσίας (-7%).
Αντίθετα, από τη Γερμανία καταγράφεται αύξηση κατά 69%, από την Ελβετία κατά 54%, από τη Γαλλία κατά 51%, από το Βέλγιο κατά 38% και από την Ιταλία κατά 33%. Η μέση αξία κράτησης εμφάνισε την υψηλότερη πτώση κατά 23,3% από την Αυστραλία και διαμορφώθηκε στα 1.407 ευρώ.
Ακολούθησαν με πτώση 22,8% η μέση αξία κράτησης από τον Καναδά (1.554 ευρώ), με 21,8% από τη Γερμανία (957 ευρώ), με 14,6% από τη Ρωσία (1.947 ευρώ), με 11,2% από τις ΗΠΑ (1.824 ευρώ) και με 2,4% από τη Βρετανία (1.705 ευρώ).
Τη μεγαλύτερη αύξηση κατά 37,3% παρουσίασε η μέση αξία κράτησης από το Βέλγιο, αναφέρει η Καθημερινή, η οποία έφθασε στα 1.003 ευρώ. Ακολούθησαν με αύξηση 17,8% η μέση αξία κράτησης από την Ιταλία (1.385 ευρώ), με 6,9% από τη Γαλλία (1.234 ευρώ) και με 0,5% από την Ελβετία (1,656 ευρώ). Σε επίπεδο κρατήσεων αυξήσεις παρουσιάζουν οι κρατήσεις από τη Βρετανία, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ελβετία, την Ιταλία, τη Ρωσία και την Ολλανδία και μειώσεις από τις ΗΠΑ, το Βέλγιο, το Ισραήλ και την Αυστραλία.

Νέα έρευνα

Στο μεταξύ, χρήσιμα συμπεράσματα εξάγονται από πρόσφατη κοινή έρευνα που διεξήγαγε η Gfk για λογαριασμό της PayPal με αντικείμενο την ταξιδιωτική συμπεριφορά των Ελλήνων, των Πολωνών, των Ούγγρων, των Φινλανδών και των Τσέχων. Με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας, ένας στους τέσσερις Ελληνες δεν θα πάει διακοπές τη φετινή περίοδο. Το μεγαλύτερο ποσοστό (52%) σχεδιάζει να διαθέσει από 250 έως 500 ευρώ για τα έξοδα των διακοπών ενώ μόλις το 9% θα ξοδέψει πάνω από 500 ευρώ, χωρίς όμως να ξεπεράσει τα 1.000 ευρώ. Αντίστοιχα μικρό ποσοστό (9%) από τους Ελληνες ερωτηθέντες διατίθεται να ξεπεράσει τα 1.000 ευρώ για τις διακοπές του. Το 79% πληρώνει τις μετρητοίς. Ομως κερδίζουν έδαφος οι πληρωμές με πιστωτικές κάρτες, με μεταφορά χρημάτων μέσω τραπέζης και με άλλα συστήματα πληρωμών όπως της PayPal. Επίσης, το 39% θεωρεί εξαιρετικά χρήσιμο το Διαδίκτυο όταν οργανώνει τις διακοπές του ενώ το 95% περνάει χρόνο online όταν ταξιδεύει. Το 55% ζητεί στον χώρο διαμονής δυνατότητα online σύνδεσης και διαθέσιμο δίκτυο Wi-Fi.

Η Ελλάδα είναι η πλέον παραδοσιακή χώρα όπου οι καταναλωτές προτιμούν τα ξενοδοχεία, σε ποσοστό 74%, ως το πιο σύνηθες είδος καταλύματος για τα διακοπές τους. Το πλέον σημαντικό στοιχείο, σε ποσοστό 64%, για τους Ελληνες, που επηρεάζει τις αποφάσεις τους σχετικά με τους προορισμούς των διακοπών, είναι η τιμή. Επίσης, λαμβάνουν υπόψη τους σε ποσοστό 30% τις καλές κριτικές από φίλους και γνωστούς.

To 36% επιθυμεί μία εβδομάδα άδεια για τις καλοκαιρινές του διακοπές και το 24% δύο εβδομάδες άδεια. Το 22% των Ελλήνων περνάει λιγότερες από 7 συνεχόμενες ημέρες στις διακοπές.


Exit mobile version