Οκτώ χρόνια αφότου η μεγαλύτερη εταιρεία παρασκευής μπισκότων της Ινδίας σταμάτησε να ενδιαφέρεται για συνεργασίες στον τομέα των τροφίμων, η Britannia Industries προσκάλεσε την Chipita σε μια κοινοπραξία που στόχο έχει να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις μιας ταχύτατα αναπτυσσόμενης αστικής αγοράς στην Ινδία.
«Υπογράψαμε μη δεσμευτικό MOU και εργαζόμαστε προς την επισημοποίηση μιας κοινοπραξίας. Βλέπουμε τεράστια επέκταση μέσω αυτής της συνεργασίας, αφού οι κατηγορίες είναι εξαιρετικά επεκτάσιμες και αποτελούν προϊόντα-γέφυρα μεταξύ των μπισκότων, των σοκολατών και των φρέσκων αρτοποιημάτων, σε ανταγωνιστικές τιμές», δήλωσε στους Economic Times ο γενικός διευθυντής της Britannia, Varun Berrry, εν όψει της επίσημης ανακοίνωσης, η οποία αναμένεται τις επόμενες εβδομάδες.
Η εταιρεία που κατασκευάζει τα μπισκότα Good Day και Tiger πιθανότατα θα κατέχει το πλειοψηφικό ποσοστό στην κοινοπραξία, η οποία θα αφορά αρχική παρασκευαστική επένδυση ύψους περίπου 11 εκατ. δολαρίων για την δημιουργία εργοστασίου.
Ο κ. Berry δήλωσε πως η Britannia θα δημιουργήσει εγκαταστάσεις δίπλα στις υφιστάμενες μονάδες της προκειμένου να βελτιστοποιήσει το κόστος των logistics και να ενισχυθεί στην αλυσίδα προμηθειών και στα δίκτυα διανομής.
Η συνεργασία με την Chipita αποτελεί την πρώτη κοινοπραξία που θα επισημοποιήσει η Britannia, μετά την λύση της συνεργασίας της με την Fonterra Dairy της Νέας Ζηλανδίας το 2009, λόγω της χλιαρής υποδοχής που είχε στην αγορά αλλά και των ζημιών. Η κοινοπραξία της Britannia με τη γαλλική Groupe Danone επίσης τερματίστηκε την ίδια χρονιά, μετά από μια παρατεταμένη νομική διαμάχη.
«Αυτή η συνεργασία μας δίνει έναν μακρύ διάδρομο για επιθετική ανάπτυξη σε μια εντελώς νέα κατηγορία», σημείωσε ο κ. Berry. Η διάθεση σε διάφορες αγορές, μεταξύ των οποίων και σύγχρονα εμπορικά καταστήματα και μικρότερες αγορές, αναμένεται στις αρχές του επόμενου έτους.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Euromonitor, τα αλμυρά σνακ στην Ινδία αναμένεται να καταγράψουν ετήσια αύξηση 12% μέχρι το 2020, με πωλήσεις που θα αγγίζουν τις 445 δισ. ρουπίες. Αυτή η ανάπτυξη, σύμφωνα με το δημοσίευμα, θα οδηγηθεί από την αύξηση στην αγοραστική δύναμη των καταναλωτών, την καινοτομία στην παραγωγή και την επέκταση σε μικρότερες πόλεις και αγροτικές περιοχές.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Chipita, κ. Σπύρος Θεοδωρόπουλος, δήλωσε πως εκτός της Ευρώπης, σε κάθε χώρα η εταιρεία δραστηριοποιείται μέσω κοινοπραξιών. «Η ποικιλομορφία και ο νεαρός σε ηλικία πληθυσμός της Ινδικής αγοράς μας καθιστά πολύ αισιόδοξους για την ανάπτυξη εκεί».
Η Chipita είχε μια μικρή παρουσία στην Ινδία, καθώς τα τελευταία τέσσερα χρόνια πωλούσε το brand γλυκισμάτων Fineti.
Το γ’ τρίμηνο η Britannia Industries κατέγραψε αύξηση 7,1% στα καθαρά κέρδη, στα 210,8 crore ρουπίες, με τον όγκο να αυξάνεται κατά 2%. Σε τηλεδιάσκεψη με αναλυτές την περασμένη εβδομάδα, ο κ. Berry δήλωσε πως η εταιρεία θα αξιολογήσει τώρα συνεργασίες, έχοντας ενσωματώσει όλα όσα έμαθε από τις κοινοπραξίες του παρελθόντος. Είπε επίσης πως το ghee (σ.σ. είδος βουτύρου από γάλα βουβαλιού ή αγελάδας που χρησιμοποιείται στην Ινδική κουζίνα), όπου η εταιρεία δεν βγάζει κέρδη, δεν είναι η σωστή κατηγορία για μια εταιρεία όπως η Britannia. Η εταιρεία αναζητά τώρα ευκαιρίες συνεργασίας μέσω κοινοπραξιών προκειμένου να πωλήσει γαλακτοκομικά προϊόντα.