Quantcast
«Πράσινο» στον Σκλαβενίτη για την απόκτηση της Makro Cash & Carry - enikonomia.gr
share

«Πράσινο» στον Σκλαβενίτη για την απόκτηση της Makro Cash & Carry

δημοσιεύτηκε:

Της ΜΑΙΡΗΣ Ι.ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ

 

Το «πράσινο φως» άναψε η Επιτροπή Ανταγωνισμού στην εταιρεία Σκλαβενίτη, για την απόκτηση της Makro Cash & Carry, κίνηση που θα πραγματοποιηθεί μέσω της θυγατρικής της «ΙΝΩ Εισαγωγές και Εμπορία Αγαθών, Παροχή Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών και Εκμετάλλευση Ακινήτων Ανώνυμος Εταιρία».

Την απόφασή της για ν΄ αποκτήσει τη Makro Cash & Carry- μέλος του γερμανικού Metro Group- είχε γνωστοποιήσει η ελληνική αλυσίδα από τα τέλη Νοεμβρίου. Με πωλήσεις που φθάνουν στα 1,2 δις. ευρώ, προσωπικό που αριθμεί 8.500 εργαζομένους και παρουσία με 110 καταστήματα λιανικής, η εταιρεία Σκλαβενίτη κατέβαλε για την εξαγορά του καταστήματος χονδρικής το ποσό των 65 εκατ. ευρώ. Με την εξαγορά της MAKRO θα λειτουργεί, μέσω του νέου δικτύου Cash & Carry, σε 9 επιπλέον σημεία εκ των οποίων τα 7 σε μεγάλες πόλεις εκτός Αττικής.

Όσον αφορά στον κύκλο εργασιών της MAKRO, το προηγούμενο έτος, ανήλθε σε 300 εκ. ευρώ περίπου, ενώ η εταιρεία απασχολεί 1.000 εργαζομένους.

Το γεγονός ότι η Makro διαθέτει 12 καταστήματα πέραν της Αττικής σε όλες τις μεγάλες πόλεις της Ελλάδας – Θεσσαλονίκη, Καλαμάτα, Ιωάννινα, Βόλο, Ξάνθη, Λάρισα, Πάτρα και Κρήτη – καθώς και η διεθνής φήμη του σήματος που αποτυπώνεται σε πωλήσεις άνω των 32 δις. ευρώ,   αποτέλεσαν ισχυρά κίνητρα για τη διοίκηση της Σκλαβενίτης, που εν τω μεταξύ αναζητούσε τρόπους για να ενισχύσει την παρουσία της και να αυξήσει τις πωλήσεις της. 

Κι ενώ για την εξαγορά της Makro, διέθεσε 65 εκατ. ευρώ στη Metro AG, είχε προηγηθεί η εξαγορά της Χαλκιαδάκης ΑΕ για την οποία κατέβαλλε 22 εκατ. ευρώ στην Βερόπουλος ΑΕ. Οι εξαγορές αυτές αποσκοπούν όμως σε πολλαπλάσια οφέλη, ενώ όπως είχε δηλώσει σχετικά και ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Γεράσιμος Σκλαβενίτη αποτέλεσε μία «ευκαιρία για επέκταση των δραστηριοτήτων της επιχείρησης σε μία καινούργια αγορά που μας ενδιέφερε». Όσον αφορά τα ακίνητα που στεγάζονται τα Makro, η διοίκηση της Σκλαβενίτης συμφώνησε με την Grivalia Properties να αποκτήσει αυτή τα ακίνητα και στη συνέχεια να τα επαναμισθώσει (sales & lease back). Μεγαλομέτοχος της Grivalia είναι το καναδικό fund Fairfax, στο οποίο ηγείται ο Πρεμ Γουάτσα, που λίγους μήνες πριν είχε εξαγοράσει την Praktiker Hellas. Δυναμικό είναι και το παρόν της Χαλκιαδάκης στην Κρήτη, όπου διαθέτει 38 καταστήματα, απασχολεί 940 εργαζόμενους και πραγματοποιεί πωλήσεις 132 εκατ. ευρώ.

Να σημειωθεί, ότι το πρώτο κατάστημα της Metro Cash & Carry άνοιξε το 1964 στη Γερμανία. Το 1996 συγχωνεύτηκε με δύο ισχυρά ονόματα του εμπορίου – την Kaufhof Holding AG και Asko Deutsche Kaufhaus AG – δημιουργώντας τον όμιλο Metro Group, που αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους σε μέγεθος επιχειρηματικούς οργανισμούς του κόσμου. Ο όμιλος διαχωρίζεται σε τέσσερις εταιρείες με ανεξάρτητες δραστηριότητες, όπου εκτός από την Metro Cash & Carry, αναπτύσσονται και τα δίκτυα των Media Markt/Saturn με παρουσία στη χώρα μας, τα πολυκαταστήματα Galeria Kaufhof με ισχυρή παρουσία στη γερμανική αγορά και τα πολυκαταστήματα REAL με παρουσία στη γερμανική και την αγορά της Βουλγαρίας. Η Metro αποτελεί τη μεγαλύτερη εταιρεία του ομίλου Metro Group και κατέχει διεθνώς την νούμερο ένα θέση στο χονδρεμπόριο με παρουσία σε 29 χώρες και δίκτυο που ξεπερνά τα 700 καταστήματα.

Η ιστορία της Σκλαβενίτης ξεκινάει 60 χρόνια πριν, όταν το 1954 οι Σπύρος και Γιάννης Σκλαβενίτης μαζί με τον Μιλτιάδη Παπαδόπουλο,  ίδρυσαν μία μικρή επιχείρηση μπαχαρικών στη Βαρβάκειο. Το 1969 άνοιξαν το πρώτο σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτη στο Περιστέρι της Αθήνας. Η πορεία της εταιρείας ήταν πάντα συντηρητική γι΄αυτό και στο παρελθόν απέρριψε πολλές προτάσεις εξαγοράς από διεθνείς γίγαντες της λιανικής, επιμένοντας «ελληνικά».

 

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.