H Microsoft ανακοίνωσε την Δευτέρα πως προχωρά στη εξαγορά του
δημοφιλούς επαγγελματικού δικτύου LinkedIn έναντι του ποσού των 26,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων,
καταβάλλοντας 196 ευρώ ανά μετοχή σε μετρητά. Η συμφωνία αυτή αποτελεί μία από τις
μεγαλύτερες όλων των εποχών στον χώρο της τεχνολογίας, ενώ είναι και η
μεγαλύτερη εξαγορά στην οποία έχει προχωρήσει ποτέ η Microsoft.
Όπως εξήγησε ο διευθύνων σύμβουλος του LinkedIn, Jeff Weiner, το brand της
εταιρείας θα μείνει το ίδιο και μετά την εφαρμογή της συμφωνίας και ο ίδιος θα
παραμείνει στο τιμόνι της εταιρείας. Microsoft και LinkedIn
θα παραμείνουν δύο ξεχωριστές εταιρείες και μετά το deal, που θεωρείται τον πέμπτο
μεγαλύτερο στον τεχνολογικό κλάδο.
Γιατί η Microsoft επέλεξε το LinkedIn
Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει μέχρι στιγμής γνωστά, ο
τεχνολογικός κολοσσός σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει το LinkedIn ως βάση
δεδομένων επαγγελματικών πληροφοριών, αλλά και ως κανάλι διανομής συστημάτων
λογισμικού. Δυνητικά, η συνένωση των δύο
εταιρειών θα μπορούσε να ανοίξει νέους τεχνολογικούς ορίζοντες, οικοδομώντας
ένα νέο μοντέλο παροχής υπηρεσιών, το οποίο θα ήταν ένα εξαιρετικά χρήσιμο
εργαλείο στα χέρια όσων δραστηριοποιούνται στις πωλήσεις, στη διαφήμιση ή στην
παροχή υπηρεσιών ανθρώπινου δυναμικού.
Η άνοδος του LinkedIn
Πέραν της διεύρυνσης της βάσης των χρηστών του, το LinkedIn έχει
μία αξιοσημείωτη χρηματιστηριακή πορεία τα τελευταία χρόνια. Θεωρείται,
μάλιστα, το πιο επιτυχημένο κοινωνικό δίκτυο στις χρηματιστηριακές αγορές.
Παρόλα αυτά, τους τελευταίους έξι μήνες οι μετοχές του άρχισαν να υποχωρούν,
καθώς το Facebook «πήρε κεφάλι».
Στη γλώσσα των αριθμών, αυτό μεταφράζεται σε έσοδα τριών
δισεκατομμυρίων δολαρίων για το 2015, με αύξηση 35% σε σχέση με το 2014. Το LinkedIn απαριθμεί 433 εκατομμύρια μέλη σε όλο τον κόσμο, όμως η
ανάπτυξή του έχει επιβραδυνθεί. Ο… κατήφορος άρχισε τον Φεβρουάριο, όταν η
εταιρεία ανακοίνωσε πως αναμένει χαμηλότερα έσοδα και κέρδη για τα προσεχή
οικονομικά τρίμηνα.
«Δούρειος Ίππος» το LinkedIn;
Αφότου ο Σάτια Ναντέλα ανέλαβε τα ηνία της Microsoft τον Φεβρουάριο του 2014, επικεντρώθηκε
σχεδόν αποκλειστικά στο cloud computing.
Μια από τις πρώτες μεγάλες κινήσεις του ήταν να εξαγοράσει τη μονάδα παραγωγής
ακουστικών της Nokia, όμως
είναι γνωστό πως ευσεβής πόθος της Microsoft είναι η εξαγορά της Yahoo.
Το LinkedIn φαίνεται να έχει καλύτερες προοπτικές για τη Microsoft από ό,τι η αποτυχημένη της προσπάθεια να εξαγοράσει τη Yahoo. Οι επενδυτές έχουν
κουραστεί να βλέπουν την Microsoft να ξοδεύει πάρα πολλά για κάτι πάρα πολύ μικρό. Αν ο Ναντέλα
καταφέρει να κάνει την εξαγορά του LinkedIn να αξίζει τον κόπο (και τα
χρήματα), τότε θα «ξορκίσει τους
δαίμονες» του ναυαγίου με τη Yahoo.