Τις υποχρεωτικές επενδύσεις του Οργανισμού Λιμένους Πειραιώς(ΟΛΠ) ενέκρινε υπό όρους η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ), η συνεδρίαση της οποίας ολοκληρώθηκε στο υπουργείο Ναυτιλίας.
Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, το τελικό κείμενο αναμένεται να σταλεί σε όλους τους εμπλεκόμενους, ενώ το master plan του ΟΛΠ για να προχωρήσει, σύμφωνα με την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) θα πρέπει, για όποιο έργο απαιτείται, να υπάρξει αξιολόγηση από το υπουργείο Πολιτισμού αλλά και να ληφθεί υπόψη η Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.
Επίσης, απορρίφθηκε η δημιουργία του logistics center, καθώς έγινε δεκτή η εισήγηση του υπουργείου Μεταφορών που προβλέπει ότι ο σχεδιασμός είναι να λειτουργήσει στο Θριάσιο.
Δεκτή έγινε η απόφαση για κατασκευή τριών ξενοδοχείων στην Παγόδα και τις Παλαιές Αποθήκες, αρκεί να υπάρξει αξιολόγηση από το υπουργείο Πολιτισμού.
Σημειώνεται, ότι η ΕΣΑΛ έχει προβεί, επίσης, σε πολλές παρατηρήσεις για τον τρόπο που παρουσιάζονται από τη διοίκηση του ΟΛΠ οι χρήσεις γης, κάτι που θα πρέπει να λάβει υπόψη της η διοίκηση του Οργανισμού.
Το τελικό κείμενο της ΕΣΑΛ αναμένεται να αποσταλεί στον ΟΛΠ, προκειμένου να εξεταστεί από τη διοίκηση, η οποία στη συνέχεια θα πρέπει να υποβάλλει νέο σχέδιο.
Όπως αναφέρουν πηγές από τη διοίκηση της Cosco για ορισμένες από τις επενδύσεις που δεν έχουν εγκριθεί και θίγονται τα συμφέροντα του Οργανισμού, ο ΟΛΠ δεν αποκλείεται να προσφύγει σε διαιτησία στο μέλλον.
«Οι Κινέζοι δεν λειτουργούν εν θερμώ, θα εξετάσουν πρώτα όλη την απόφαση της ΕΣΑΛ και κατόπιν θα λάβουν αποφάσεις» σχολιάζει στέλεχος του ΟΛΠ στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Οι υποχρεωτικές επενδύσεις του ΟΛΠ είναι ύψους 293,7 εκατ. ευρώ και θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί έως το 2021, προκειμένου να μεταβιβαστεί στην Cosco και το υπόλοιπο 16% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ , εκτός από το 51% που απέκτησε το 2016.
Συνολικά, οι επενδύσεις που πρόκειται να πραγματοποιήσει η Cosco, υποχρεωτικές και πρόσθετες, ανέρχονται στο ποσό των περίπου 580 εκατ. ευρώ.
Στις υποχρεωτικές περιλαμβάνονται η επέκταση του επιβατικού λιμένα στη νότια ζώνη, η επισκευή γερανογεφυρών στοιβασίας (έχει ολοκληρωθεί), η μετατροπή της πενταγωνικής αποθήκης σε επιβατικό σταθμό κρουαζιέρας, η υπόγεια οδική διασύνδεση σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων με πρώην χώρο ΟΔΔΥ, η κατασκευή νέου προβλήτα πετρελαιοειδών (έχει ολοκληρωθεί), η επέκταση του σταθμού αυτοκινήτων στο λιμάνι του Ηρακλέους, αλλά και η βελτίωση των δομών της ναυπηγοεπισκευής (δύο πλωτές δεξαμενές).