Περισσότερες από 40 επιχειρήσεις ελληνικών συμφερόντων δραστηριοποιούνται στην Πολωνία, όπως δήλωσαν σήμερα οι εκπρόσωποι της ετήσιας έκθεσης του Γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της πρεσβείας Ελλάδας στη Βαρσοβία, βασιζόμενοι σε στοιχεία της οικονομία της Πολωνίας και των διμερών σχέσεων.
Πιο συγκεκριμένα, ορισμένες ελληνικές επιχειρήσεις ελληνικών συμφερόντων που δραστηριοποιούνται στην Πολωνία είναι οι παρακάτω:
Επιχειρήσεις οι οποίες έχουν ιδρυθεί επισήμως με ελληνικά κεφάλαια από τις μητρικές τους εταιρείες στην Ελλάδα (επισήμως οι ελληνικές άμεσες ξένες επενδύσεις στην Πολωνία, υπολογίζονται στα περίπου 400 εκατομμύρια ευρώ), είναι: Coca-Cola 3E, Chipita, Μαϊλλης, Mellon και Σαράντης οι οποίες απασχολούν περίπου 2.000 εργαζομένους.
Επιχειρήσεις οι οποίες έχουν ιδρυθεί με κεφάλαια εταιρειών που εδρεύουν σε τρίτες χώρες, οι οποίες όμως ανήκουν σε ελληνικούς ομίλους (π.χ. η εταιρεία τηλεπικοινωνιών PLAY έχει ιδρυθεί από την κυπριακή εταιρεία Olympia Development, η οποία ανήκει στον ελληνικό όμιλο επιχειρήσεων Π. Γερμανού).
Ατομικές επιχειρήσεις, οι οποίες έχουν ιδρυθεί από δραστηριοποιούμενους στην Πολωνία Έλληνες πολίτες. Από το σύνολο των ανωτέρω: Πέντε εταιρείες δραστηριοποιούνται στο τομέα της βιομηχανίας (3Ε, Chipita, Flexopack, Μαϊλλης, Πλαστικά Κρήτης), τρεις επιχειρήσεις επικεντρώνονται στον τομέα της βιοτεχνίας, μία εταιρία δραστηριοποιείται στον τομέα των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας (TEΡΝΑ,) δύο εταιρείες δίνουν έμφαση στις κατασκευές (Intrakat, Alfa Grissin), μία εταιρία εστιάζεται στις τηλεπικοινωνίες (όμιλος Γερμανού), 12 επιχειρήσεις επικεντρώνονται στις υπηρεσίες (ναυτιλιακές, τυχερών παιγνίων, πληροφορικής, εκπαίδευσης, μεταφορών, χρηματοοικονομικές και νομικές) και 18 εταιρίες δραστηριοποιούνται στον τομέα του εμπορίου (τρόφιμα, φρούτα/λαχανικά, προϊόντα προσωπικής περιποίησης, μάρμαρα, πλαστικά, καυστήρες, πόρτες ασφαλείας, έπιπλα κουζίνας, βιομηχανικά ψυγεία, φωτιστικά και βιομηχανικές μπαταρίες).
Αξιοσημείωτο είναι ότι η προσπάθεια εξαγωγής ελληνικών προϊόντων στην πολωνική αγορά, κρίνεται σκόπιμο να συνδυάζεται με ενέργειες προβολής (καταχωρίσεις/διαφημίσεις σε ΜΜΕ, προωθητικές ενέργειες in-shop, εκδηλώσεις γευσιγνωσίας, κλπ) ή και με συμμετοχή σε στοχευμένες εμπορικές-επιχειρηματικές αποστολές. Αλλά συγχρόνως, θα πρέπει να παρακολουθούνται οι μεταβολές των συνηθειών/προτύπων των Πολωνών καταναλωτών.