Τρόμο σε εκατομμύρια καταναλωτές, κατόχους κινητών Samsung, έχουν
προκαλέσει τα προβλήματα που έχουν εμφανιστεί στα Galaxy Note 7. «Παγωμάρα»
επικρατεί και στην Ελλάδα, με αρκετούς καταναλωτές να σπεύδουν στα ανταλλακτήρια κινητών τηλεφώνων για να παραδώσουν το
smartphone τους.
Μάλιστα, δεν είναι λίγοι εκείνοι που διαθέτουν άλλο μοντέλο
της νοτιοκορεατικής εταιρείας, πέραν του Galaxy Note 7 και παρά ταύτα επιθυμούν
να το αντικαταστήσουν.
Το τελευταίο διάστημα είχαν αυξηθεί κατακόρυφα τα περιστατικά ανάφλεξης
των μπαταριών στα Galaxy Note 7 με αποτέλεσμα η Samsung να αντικαταστήσει τις
προβληματικές συσκευές. Φαίνεται όμως ότι παρά τις αντικαταστάσεις, οι…
εκρήξεις συνεχίστηκαν και τελικά η εταιρεία αποφάσισε να σταματήσει εντελώς την
παραγωγή και την κυκλοφορίας του μοντέλου. Επίσης, ζήτησε από όσους το έχουν
αγοράσει να σταματήσουν να το χρησιμοποιούν.
Αποκορύφωμα ήταν η ανάφλεξη ενός κινητού μέσα σε αεροπλάνο της
Southwest Airlines. Μετά από αυτό το περιστατικό, η Federal Aviation
Administration ανακοίνωσε ότι απαγορεύεται η μεταφορά των συγκεκριμένων κινητών
τηλεφώνων Galaxy Note 7 σε πτήσεις, καθώς αποτελεί πλέον ομοσπονδιακό έγκλημα.
Οι επιβάτες που θα εντοπίζεται να έχουν το συγκεκριμένο μοντέλο υπόκεινται σε
κυρώσεις, με τα πρόστιμα να αγγίζουν τα 179,933 ενώ προβλέπεται και φυλάκιση
έως 10 χρόνια. «Μπλόκο» στο Galaxy Note 7 έβαλε και η Lufthansa, εκπρόσωπος της
οποίας δήλωσε ότι για λόγους ασφαλείας, δεν μπορεί να μεταφερθεί εντός του
αεροπλάνου είτε σε μια χειραποσκευή στην καμπίνα των επιβατών ή σε μία αποσκευή
που βρίσκεται στον χώρο των αποσκευών». Το ίδιο έκανε και η γερμανική
αεροπορική εταιρεία Air Berlin , ενώ ανάλογες αποφάσεις έχουν λάβει πολλές
άλλες αεροπορικές εταιρείες, από την Ιαπωνία και την Αυστραλία μέχρι τον
Καναδά.
Σε ό,τι αφορά την Ελλάδα, η Samsung Εlectronic , μετά τις καταιγιστικές
εξελίξεις, αναγκάστηκε να εκδώσει νέα ανακοίνωση πριν από λίγες ημέρες. «Η
Samsung Electronics ανακοίνωσε νέα συμβουλή ασφαλείας για όλους τους
καταναλωτές του Galaxy Note7 σε Ελλάδα και Κύπρο, με αρχικές συσκευές και
συσκευές αντικατάστασης, ότι θα πρέπει να σταματήσουν να την χρησιμοποιούν, να
αποθηκεύσουν τα δεδομένα τους και να την απενεργοποιήσουν.
Η εταιρεία επιβεβαίωσε ότι δουλεύει με τους συνεργάτες της σε όλη την
Ευρώπη για να θέσει σε εφαρμογή ένα πρόγραμμα αντικατάστασης, το οποίο θα
επιτρέπει στους καταναλωτές του Galaxy Note7 να ανταλλάξουν τη συσκευή τους
Galaxy Note7 με ένα Galaxy S7 edge. Εναλλακτικά, θα μπορούν να λάβουν πλήρη
επιστροφή των χρημάτων τους» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Παράγοντες της αγοράς, εκτιμούν, ότι οι περισσότεροι θα προτιμήσουν τη
λύση της επιστροφής χρημάτων, καθώς δύσκολα θα προτιμήσουν άλλο μοντέλο της
ίδια εταιρείας, υπό τον φόβο να παρουσιαστεί κάποιο πρόβλημα.
Καταρρέει η μετοχή
Εκτός από το πλήγμα που αντιμετωπίζει η Samsung στο Brand name της,
αναλυτές προσδιορίζουν τη ζημιά στη χρηματιστηριακή αξία της εταιρείας σε
περίπου 18 δισ. δολάρια. Ήδη, την περασμένη εβδομάδα οι μετοχές σημείωσαν πτώση
άνω του 10%, ενώ η Samsung ανακοίνωσε πως η διακοπή παραγωγής του Galaxy Note 7
και η ανάκληση των συσκευών, θα της κοστίσει τελικά περίπου 3 δισ. δολάρια για
τα επόμενα δύο τρίμηνα του οικονομικού έτους.
Λόγω της κατάργησης του Galaxy Note 7 η εταιρεία αναμένει τα λειτουργικά
κέρδη της για το διάστημα Ιουλίου-Σεπτεμβρίου να ανέλθουν στα 5,2 τρισ. γουόν
(4,7 δισ. δολ.) από 7,8 τρισ. γουόν που είχε εκτιμήσει λίγες μέρες νωρίτερα.
Έρχονται και μηνύσεις
Την ίδια ώρα, βροχή αναμένεται να πέσουν οι μηνύσεις και οι αγωγές κατά
της εταιρείας. Την πρώτη μήνυση που είχε δεχθεί ο τεχνολογικός κολοσσός ήταν
στις ΉΠΑ, από έναν άντρα που υποστήριξε ότι το Galaxy Note 7 έπιασε φωτιά στην
τσέπη του, με αποτέλεσμα να τραυματιστεί στο δεξί χέρι και να υποστεί έγκαυμα
στο αριστερό του δάχτυλο.
Πλέον, η Samsung βρίσκεται αντιμέτωπη και με ομαδικές αγωγές. Στη Νότια
Κορέα, τα ΜΜΕ, αναφέρουν ότι συνολικά 38 κάτοχοι του Samsung Galaxy Note 7
στρέφονται εναντίον της εταιρείας για
την ταλαιπωρία που υπέστησαν. Ισχυρίζονται ότι αναγκάστηκαν να επισκεφθούν τα
καταστήματα πολλές φορές για να ελεγχθεί η μπαταρία ή να πάρουν νέα συσκευή
αντικατάστασης, ενώ κάνουν λόγο και για άγχος που τους προκλήθηκε. Η μήνυση θα
κατατεθεί στις 24 Οκτωβρίου και οι χρήστες ζητούν έκαστος αποζημίωση περίπου
267 δολαρίων.
Αντίστοιχη ομαδική αγωγή κατατέθηκε και στις ΗΠΑ, με την Samsung να
κατηγορείται ότι διέπραξε απάτη εναντίον των χρηστών της. Οι χρήστες
υποστηρίζουν ότι συνέχιζαν να πληρώνουν τα συμβόλαιά κατά την διάρκεια των
εβδομάδων στις οποίες η Samsung πραγματοποιούσε την ανάκληση του Galaxy Note 7
και δεν είχε άλλα κομμάτια έτοιμα για αντικατάσταση.
Πρόβλημα και σε άλλο μοντέλο
Οι μηνύσεις όμως φαίνεται πως δεν αφορούν μόνο στο Galaxy Note 7, καθώς
υπάρχουν καταγγελίες και για άλλα προβληματικά μοντέλα. Συγκεκριμένα,
κατατέθηκε στην εισαγγελία της Καλιφόρνια αγωγή από έναν κάτοχο Galaxy S6
Active ο οποίος υποστηρίζει πως το κινητό του εξερράγη τον περασμένο Αύγουστο.
Σύμφωνα με τη μήνυση, το κινητό έπιασε φωτιά και γρήγορα το δωμάτιο γέμισε
καπνούς. Ο καταγγέλλων προσπάθησε να σβήσει τη φωτιά με ένα πουκάμισο, το
κινητό άρχισε να λιώνει και αναγκάστηκε να το πετάξει στο νεροχύτη για να το
«σβήσει» με νερό. Όπως δήλωσε ο δικηγόρος του, ο κάτοχος του κινητού υπέστη
σοβαρό έγκαυμα.
Στην αγωγή αναφέρεται μεταξύ άλλων πως η Samsung «επέλεξε να κρύψει το
πρόβλημα από το κοινό…αν και γνώριζε ότι υπήρχε προβλέψιμος κίνδυνος το
κινητό να υπερθερμανθεί, να πάρει φωτιά και να καταστραφεί από μέσα,
προκαλώντας κίνδυνο σημαντικού τραυματισμού ή βλάβης».
Όπως σημειώνει η εφημερίδα Guardian,
η αγωγή περιλαμβάνει πάνω από 30 αναφορές, από το 2011 έως και σήμερα,
που εγείρουν προβληματισμούς (κυρίως ότι υπερθερμαίνονται) και για παλαιότερα
μοντέλα της εταιρείας, όπως τα Galaxy S2, Galaxy Tab 2, Galaxy Tab 3, Galaxy
S3, Galaxy S4 Active, Galaxy S5, Galaxy S6 και Galaxy S6 Edge.