Μέτρηση online μεριδίων αγοράς με τη χρήση του eRetail Audit

Μία παγκόσμια πρωτιά κατάφερε η ελληνική συμβουλευτική εταιρεία για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο και το Digital Transformation, Convert Group.

Συγκεκριμένα, μετά από 12 μήνες έρευνας και ανάπτυξης η Convert Group κατάφερε να μετρήσει μερίδια αγοράς για τα καταναλωτικά αγαθά που πωλούνται στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Το project έχει την ονομασία eRetail Audit και ανακοινώθηκε σήμερα στην Αθήνα.

Η ομάδα του eRetail Audit έχει στελεχωθεί με προγραμματιστές και ειδικευμένους αναλυτές δεδομένων με επικεφαλής την Έλενα Χαϊλαζοπούλου, συνέταιρο στην Convert Group.

Όπως επισημάνθηκε, είναι η πρώτη φορά που οι εταιρείες καταναλωτικών αγαθών μπορούν να γνωρίζουν τα μερίδια αγοράς που έχουν στο κανάλι του ηλεκτρονικού εμπορίου, το οποίο λόγω της ραγδαίας ανάπτυξής του σε όλες τις χώρες έχει γίνει πεδίο έντονου ανταγωνισμού για τα πολυεθνικά και τοπικά brands.

Καινοτόμο στοιχείο του eRetail Audit αποτελεί, επίσης, ότι η μέτρηση των μεριδίων γίνεται σε πραγματικό χρόνο (real time), επειδή αυτά συλλέγονται το επόμενο δευτερόλεπτο από την παραγγελία του χρήστη σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα. Έτσι δεν μπορούν να επηρεαστούν ή νοθευτούν με οποιοδήποτε τρόπο. Η συγκεκριμένη μεθοδολογία, πέρα από την καταγραφή μεριδίων αγοράς, δίνει τη δυνατότητα να συλλέγονται και marketing δεδομένα δύο ετών για τον συγκεκριμένο υπολογιστή που έκανε την οnline αγορά, καταγράφοντας όλο το πολυκαναλικό μονοπάτι του καταναλωτή μέχρι να καταλήξει στην τελική αγορά του για το συγκεκριμένο καταναλωτικό αγαθό.

Ο Παναγιώτης Γκεζερλής, CEO & Head of Consulting και η Έλενα Χαϊλαζοπούλου, Head of eRetail Audit, δήλωσαν σχετικά με την καινοτομία της Convert Group: «Είμαστε υπερήφανοι που μία ελληνική εταιρεία κατάφερε μία παγκόσμια πρωτιά στον χώρο της έρευνας αγοράς και του ηλεκτρονικού εμπορίου. Στόχος μας είναι τα επόμενα χρόνια να καθιερωθεί ως ο ευρωπαϊκός τρόπος μέτρησης μεριδίων στις online αγορές σε διάφορους κλάδους».

Το eRetail Audit εφαρμόζεται, ήδη, στον κλάδο των online φαρμακείων, έναν από τους πιο ανταγωνιστικούς κλάδους της ελληνικής αγοράς με αναμενόμενο τζίρο 90 εκατ. ευρώ για το 2016, συλλέγοντας δεδομένα με εκπροσώπηση του 30% της συνολικής αγοράς. Με αυτόν τον τρόπο παρέχονται εξαιρετικά χρήσιμες εβδομαδιαίες και μηνιαίες αναλύσεις προς προμηθευτές και e-λιανέμπορους.

Μεταξύ των πολύτιμων δεδομένων που λαμβάνουν οι e-λιανέμποροι περιλαμβάνονται στατιστικά για τον ρυθμό ανάπτυξης της συνολικής αγοράς και το μερίδιο που διαθέτουν σε αυτήν, τα δημοφιλέστερα προϊόντα που πωληθήκαν, ανάλυση ηλεκτρονικού καλαθιού για ευκαιρίες παράλληλης πώλησης, καθώς και οι πηγές επισκεψιμότητας που απέφεραν τις online πωλήσεις τους.

Παράλληλα, τα οφέλη για τα brands των καταναλωτικών αγαθών έγκεινται στην παροχή δεδομένων, όπως αυτά των αναλυτικών μεριδίων αγοράς τους σε εκατοντάδες κατηγορίες, αναλύσεις διείσδυσης στα ηλεκτρονικά καλάθια, καθώς και μία πλήρης αξιολόγηση των προωθητικών ενεργειών ανά κανάλι που αποδίδουν σε πωλήσεις.

Έτσι, δίνεται για πρώτη φορά η ευκαιρία στα στελέχη των brands να αξιολογήσουν αποτελεσματικά τις προωθητικές ενέργειές τους και να έχουν εικόνα για όλο το μονοπάτι αγοράς ενός καταναλωτή.

Η Convert Group έχει υπογράψει, ήδη, τα πρώτα συμβόλαια με μεγάλες πολυεθνικές και ελληνικές εταιρείες καταναλωτικών αγαθών, ενώ σχεδιάζει την εξάπλωση του eRetail Audit στον χώρο των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ (super markets), στα e-shops επιλεκτικής διανομής καλλυντικών και στην κατηγορίων των Μη Συνταγογραφούμων Φαρμάκων (ΜΗΣΥΦΑ), τα οποία εντός του 2017 θα πωλούνται οnline και στη χώρα μας.


Exit mobile version