Εναντίον της υπουργικής απόφασης η οποία προβλέπει τη λειτουργία εμπορικών καταστημάτων όλες τις Κυριακές, από Μάη μέχρι Οκτώβρη, σε επιλεγμένες περιοχές, προσέφυγε η McArthurGlen Athens, διότι θεωρεί ότι ο αποκλεισμός της από αυτό προκαλεί αθέμιτο ανταγωνισμό εναντίον της.
Την προσφυγή που κατέθεσε η εταιρεία που διαχειρίζεται το μεγαλύτερο εκπτωτικό χωριό στην Ελλάδα στο Συμβούλιο της Επικρατείας ατις 14 Νοεμβρίου συνυπογράφουν και μερικές λιανεμπορικές αλυσίδες, οι οποίες επίσης υφίστανται απώλεια εσόδων από την εφαρμογή της επίμαχης υπουργικής απόφασης.
Οι λόγοι που επικαλείται η εταιρεία στην προσφυγή της είναι, πρώτον, ότι το υπουργείο κάνει κακή χρήση της διακριτικής ευχέρειας που του δίνεται από τον νόμο, δεύτερον, ότι παραβιάζεται η αρχή της ισότητας και, τρίτον, στην υπουργική απόφαση με την οποία εξειδικεύθηκε το άρθρο 49 του νόμου 4472/2017 η αιτιολόγηση δεν είναι ούτε επαρκής αλλά ούτε και νόμιμη.
Ποια είναι τα κριτήρια που τίθενται από τον νόμο αλλά αναφέρονται και στην επίμαχη υπουργική απόφαση 75812 της 6ης Ιουλίου 2017; Οι περιοχές όπου θα ανοίγουν τα καταστήματα όλες τις Κυριακές την περίοδο Μαΐου-Οκτωβρίου να έχουν αυξημένη τουριστική κίνηση και τουριστική κατανάλωση κατά τη διάρκεια του έτους, αυξημένη επισκεψιμότητα χώρων ιστορικού και πολιτιστικού ενδιαφέροντος, αλλά και χώρων αναψυχής και παραθερισμού, σημαντική συγκέντρωση εμπορικών δραστηριοτήτων, όπως αυτή αποτιμάται σε όρους συνολικού αριθμού καταστημάτων λιανικού εμπορίου, συνολικού κύκλου εργασιών και επισκεψιμότητας των καταναλωτών. Στην αιτιολογική έκθεση που συνόδευε το νομοσχέδιο πριν αυτό ψηφισθεί αναφερόταν επίσης χαρακτηριστικά σχετικά με το μέτρο για τις Κυριακές: «Η προτεινόμενη διάταξη αποβλέπει στην ενίσχυση του ανταγωνισμού, μέσω της πλήρους διεύρυνσης του αριθμού των εμπορικών επιχειρήσεων που λειτουργούν κατά τις Κυριακές, ώστε να μην εγείρονται ενδεχόμενα ζητήματα άνισης μεταχείρισης φορέων που δραστηριοποιούνται στην ίδια αγορά προϊόντων. Επιπλέον συμβάλλει στην αποδοτικότερη αξιοποίηση των επενδύσεών τους (σ.σ. η επένδυση της McArthurGlen Athens είναι 100 εκατ. ευρώ), στη βελτίωση του εύρους επιλογών των καταναλωτών και στη μεγέθυνση της τουριστικής δαπάνης».
Πηγή Πληροφοριών: Ναυτεμπορική