“Μάχη γιγάντων” στα τρόφιμα – Οι Έλληνες παίκτες και οι νεοεισερχόμενοι – Πώς αλλάζει ο κλάδος

Της Αναστασίας Παπαϊωάννου
Τεκτονικές αλλαγές συμβαίνουν τον τελευταίο χρόνο στον κλάδο των τροφίμων, με αιχμή τα γαλακτοκομικά, με ηχηρά ονόματα του ελληνικού επιχειρείν, όπως ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος και ο Δημήτρης Δασκαλόπουλος, να ενδυναμώνουν την παρουσία τους ποντάροντας εκατομμύρια ευρώ σε καλά τοποθετημένες εταιρείες του τομέα, με στόχο τη δημιουργία ισχυρών ως προς το μέγεθος επιχειρήσεων και την κατάκτηση των ξένων αγορών. Στους νέους παίκτες κυριαρχούν και οι Αμερικανοί του fund CVC, ο επικεφαλής του οποίου στην Ελλάδα Αλεξ Φωτακίδης, μετά τα νοσοκομεία, μεταφέρει τις επενδύσεις της εταιρείας σε δυναμικές ελληνικές επιχειρήσεις τροφίμων. Η σύμπραξη δυνάμεων και η δημιουργία μεγαλύτερων εταιρειών στον κλάδο υπαγορεύονται -πέραν της εξαγωγικής δύναμης που έχουν τα ελληνικά προϊόντα αν «σερβίρονται» σωστά και από τη δυναμική που φέρνουν οι πόροι του Ταμείου Ανάκαμψης, οι οποίοι στοχεύουν σε μεγάλο βαθμό στη δημιουργία μεγαλύτερου μεγέθους εταιρειών και στις εξαγωγές, αλλά και τα 19 δισ. ευρώ από τα κονδύ λια της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής. Σε ό,τι αφορά τη στρατηγική του Ταμείου Ανάκαμψης, αξίζει να αναφερθεί ότι ιδιαίτερο βάρος θα δοθεί στη χρημα τοδότηση (από το σκέλος των επιδοτήσεων) των ελληνικών εταιρειών με έντονη εξαγωγική δραστηριότητα, χαρακτηριστικό που διαθέτει ήδη ο χώρος των τροφίμων και κυρίως τα γαλακτοκομικά προϊόντα.

Το φιλέτο
«Τα ελληνικά τρόφιμα, κυρίως τα γαλακτοκομικά προϊόντα, από τη φέτα, το γάλα μέχρι τα παράγωγα των τυριών, όπως η ελληνική τυρόπιτα, έχουν σημαντικά περιθώρια κέρδους και, εφόσον οι επιχειρηματίες επενδύσουν, τότε μπορούν να βρεθούν στην πρώτη θέση στα ράφια ξένων σούπερ μάρκετ και καταστημάτων delicatessen», αναφέρει στη Realnews επιχειρηματίας με εμπειρία στον χώρο των τροφίμων. Τα νούμερα ως προς τις εξαγωγές την τελευταία 10ετία δείχνουν ότι τα ελληνικά τρόφιμα κερδίζουν νέες αγορές και συγκεκριμένα έχουν μπει δυναμικά στις ανεπτυγμένες χώρες της Ευρώπης και στο Ηνωμένο Βασίλειο, με σταδιακή απομάκρυνση από τις χώρες χαμηλού εισοδήματος. Το 2020, η δυναμική του οποίου διατηρήθηκε και το πρώτο εξάμηνο του 2021, οι εξαγωγές στα γαλακτοκομικά κατέγραψαν άνοδο κατά 14%, με το γιαούρτι και τη φέτα να αυξάνουν κατά 20% το μερίδιό τους στην ευρωπαϊκή αγορά. Πρωταθλήτρια στην προτίμηση των ελληνικών γαλακτοκομικών προϊόντων είναι η Γερμανία, με 30% απορρόφηση. Σημαντική εξαγωγική διείσδυση έχουν τα τελευταία χρόνια τα τρόφιμα με αιχμή τα γαλακτοκομικά και στις ΗΠΑ, όπου το 2020 οι εξαγωγές κέρδισαν ένα επιπλέον 7%. Ενα ακόμη προϊόν που σιγά-σιγά παίρνει κεφάλι στις εξαγωγές είναι οι ελληνικές ζύμες, με παράγοντες της αγοράς να επισημαίνουν ότι κι εδώ τα περιθώρια κέρδους είναι ιδιαίτερα υψηλά, πόσω μάλλον αν «παντρευτούν» με τα παράγωγα του γάλακτος.

Διαβάστε εδώ κι εδώ ολόκληρο το δημοσίευμα της Realnews


Exit mobile version