Στην Ελλάδα της κρίσης και της ύφεσης, οι παραδοσιακοί βιομήχανοι υποχρεώνονται
αντί να παράγουν, να εμπορεύονται εισαγόμενα προϊόντα. Το δρόμο αυτό αναγκάστηκε να ακολουθήσει και η ιστορική βιομηχανία συρμάτων-συρματοσχοίνων «Λεβεντέρης», που είναι
εισηγμένη στο χρηματιστήριο: Μετά από 60 χρόνια παραγωγικής δραστηριότητας, η
εταιρεία βάζει λουκέτο στο εργοστάσιο της στο Βόλο και θα προμηθεύει πλέον τους
πελάτες της με προϊόντα που θα εισάγει από Τουρκία, Ινδία, Σλοβακία και άλλες
χώρες χαμηλού κόστους.
Η απόφαση για τη διακοπή λειτουργίας του εργοστασίου ελήφθη μετά από
διαδοχικές κινήσεις εσωτερικής
αναδιάρθρωσης της επιχείρησης, με στόχο την περιστολή του κόστους και τη
βελτίωση της ανταγωνιστικότητας. Από το 2013 άρχισε σταδιακή μείωση της
παραγωγής ορισμένων τμημάτων, εν συνεχεία επεβλήθη εκ περιτροπής απασχόληση και
από τον Μάιο άρχισαν απολύσεις.
Οι προσπάθειες δεν καρποφόρησαν και η εταιρεία παραμένει ζημιογόνος για
10η χρονιά κατά σειρά, ενώ η συρρίκνωση του τζίρου της συνεχίζεται. Στη
τελευταία χρήση (2015) ο κύκλος εργασιών
ήταν μόλις 1,8 εκατ. ευρώ και οι ζημίες ανήλθαν σε 742 χιλ. ευρώ (40%
επί των πωλήσεων).
Επισημαίνεται ότι επί δεκαετίες ο «Λεβεντέρης» ήταν από τις πιο
αξιόλογες εταιρείες στο Χρηματιστήριο, με σημαντική εξαγωγική δραστηριότητα,
θετικά οικονομικά αποτελέσματα και ικανοποιητικές μερισματικές αποδόσεις για
τους μετόχους της.
Από τα μέσα της 10ετίας του 1990 μπήκε σε φθίνουσα πορεία, όταν η διάλυση της Σοβιετικής Ένωσης της στέρησε
σημαντικές αγορές.
Οι μάνατζερς που διαδέχθηκαν στο τιμόνι της εταιρείας τον ιδρυτή της
Νίκο Λεβεντέρη, δεν κατόρθωσαν να αναστρέψουν την πορεία της. Από το 2007 έγινε
ζημιογόνος και έκτοτε συσσωρεύει ζημίες.
Μετά το κλείσιμο του εργοστασίου της θα καταστεί ουσιαστικά
εισαγωγική-εμπορική επιχείρηση, με ελάχιστο προσωπικό και μικρό τζίρο. Οι
επικεφαλής της εκτιμούν ότι η δραστηριότητα αυτή θα της αποφέρει κέρδη – αρκετά
για να παραμείνει εν ζωή και να συνεχίσει να πληρώνει τις υποχρεώσεις της.