Λιμάνι Καβάλας: Σήμερα εισάγεται προς συζήτηση και ψήφιση στην Ολομέλεια της Βουλής η Κύρωση των συμβάσεων

Βουλή

Σήμερα εισάγεται  προς συζήτηση και ψήφιση στην Ολομέλεια της Βουλής η Κύρωση των συμβάσεων για την αξιοποίησα του λιμένα Καβάλας.

Πρόκειται για το  σχέδιο νόμου του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με τίτλο «Κύρωση της από 23 Νοεμβρίου 2023 Σύμβασης Υπο-Παραχώρησης μεταξύ αφενός του Ελληνικού Δημοσίου, της εταιρείας «Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου Α.Ε.» και της εταιρείας «Οργανισμός Λιμένος Καβάλας Α.Ε.», και αφετέρου της εταιρείας «ΣΑΡΙΣΑ Υπο-Παραχώρηση Λιμένος Καβάλας Φίλιππος ΙΙ Ανώνυμη Εταιρεία», της εταιρείας «Blacksummit Financial Group Inc», της εταιρείας «ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Ανώνυμη Εταιρεία Συμμετοχών Ακινήτων Κατασκευών» και της εταιρείας «Ευρωπαϊκές Επενδύσεις και Επιχειρήσεις Αεροδιαστημικής Μονοπρόσωπη Ανώνυμος Εταιρεία».

Σημειώνεται δε πως το  νομοσχέδιο αυτό εισάγεται στην Ολομέλεια μετά την θετική ψήφο που έλαβε στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου από τη ΝΔ. Κατά του νομοσχεδίου, στην Επιτροπή, τάχθηκε το ΚΚΕ ενώ όλα τα υπόλοιπα κόμματα επιφυλάχθηκαν να τοποθετηθούν σήμερα στην συνεδρίαση της Ολομέλειας.

Η σύμβαση

Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με τη σύμβαση, ο υποπαραχωρησιούχος του Προβλήτα Φίλιππος της Καβάλας θα καταβάλει 1,85 εκατ. ευρώ εφάπαξ και σε διάστημα 40 ετών το τίμημα των 20 εκατ. ευρώ. Το ποσό αυτό αντιστοιχεί στο 2% των εκτιμώμενων εσόδων του υποπαραχωρησιούχου.

Συγκεκριμένα, εντός 1 έτους ο υποπαραχωρησιούχος αναλαμβάνει να διαθέσει 10 εκατ. ευρώ στην εταιρεία, είτε με τη μορφή του μετοχικού κεφαλαίου είτε με τη μορφή δανεισμού. Τα υπόλοιπα 10 εκατ. ευρώ θα διατεθούν σε βάθος 40ετίας. Σύμφωνα με τους όρους της σύμβασης, τουλάχιστον το 30% των επενδυμένων κεφαλαίων θα αφορούν στο μετοχικό κεφάλαιο του υποπαραχωρησιούχου.

Επίσης εντός 6 μηνών από την ημερομηνία έναρξης της υποπαραχώρησης η ΣΑΡΙΣΑ ΙΙ ΑΕ θα πρέπει να παρουσιάσει το πρώτο business plan αξιοποίησης του προβλήτα «Φίλιππος» στο λιμάνι της Καβάλας. Το σχέδιο αυτό θα καλύψει την πρώτη 7ετία ανάπτυξης του προβλήτα.

 

Exit mobile version