«Αγκάθι» για την ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων παραμένει η διάθεση ασθενοφόρων και προσωπικού του ΕΚΑΒ, ενώ αντιθέτως συμφωνία υπήρξε με τη γερμανική εταιρεία για τη στελέχωση των αεροδρομίων με πυροσβεστικό προσωπικό.
Η σχετική σύμβαση υπεγράφη πριν από δύο μέρες από τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη Νίκο Τόσκα και τον διευθυντή της Fraport, και αναμένεται να υπογραφεί σήμερα και από τον υπουργό Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτο.
Η συμφωνία προβλέπει ότι τα περιφερειακά αεροδρόμια θα στελεχωθούν από 500 πυροσβέστες, ενώ άλλοι 40 θα κατευθυνθούν στα πολεμικά αεροδρόμια, υπό διαφορετική σύμβαση.
Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, η Fraport συμφώνησε να αναλάβει την κάλυψη των εξόδων που θα προκύψουν από τη μετεγκατάσταση του προσωπικού το οποίο θα προσφέρει πυροσβεστικές υπηρεσίες στα αεροδρόμια αλλά και από την αγορά του ειδικού εξοπλισμού που θα φέρουν οι πυροσβέστες, συνολικού ποσού 800.000 ευρώ.
Ηδη έχουν βρεθεί οι 250 μετατιθέμενοι πυροσβέστες, οι οποίοι και ολοκλήρωσαν την ειδική εκπαίδευση που απαιτείται, ενώ το αρχηγείο της Πυροσβεστικής αναζητεί άλλους τόσους και γι’ αυτό έχει εκδώσει διαταγή για να δηλώσουν εθελοντικά όποιοι επιθυμούν να στελεχώσουν τις υπηρεσίες των αεροδρομίων.
Εκπαίδευση πυροσβεστών
Η εκπαίδευση και των υπόλοιπων 250 θα γίνει σε δύο φάσεις και σε κάθε περίπτωση θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι και τον Μάρτιο. Στις μεταθέσεις θα μπορέσουν να συμμετάσχουν και οι πυροσβέστες πενταετούς θητείας, των οποίων η σύμβαση θα ανανεωθεί μετά και τη σχετική τροπολογία του Ν. Τόσκα. Σύμφωνα με πηγές της Κατεχάκη, η Fraport θα συμμετάσχει οικονομικά στη μισθοδοσία των πυροσβεστών που θα διατεθούν στα αεροδρόμια τα οποία θα ιδιωτικοποιηθούν. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι συνδικαλιστικές ενώσεις των πυροσβεστών αντιδρούν στη μετάθεση 500 συναδέλφων τους, καθώς θεωρούν ότι αποδυναμώνονται οι υπηρεσίες της Πυροσβεστικής.
Η ιδιωτικοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων «κολλάει» πλέον στη διάθεση ασθενοφόρων και προσωπικού του ΕΚΑΒ. Το υπουργείο Υγείας έχει υποβάλει στη Fraport τρεις προτάσεις, ωστόσο το θέμα παραμένει σε εκκρεμότητα, καθώς η γερμανική εταιρεία δεν φαίνεται διατεθειμένη να καλύψει το κόστος.
Σύμφωνα με πηγές από το υπουργείο Υγείας, ο Παύλος Πολάκης έχει προτείνει τρία διαφορετικά «πακέτα» κάλυψης, με διαφορετικό κόστος για το καθένα. Το ακριβότερο ανώτερο ετήσιο κόστος ανέρχεται σε 7 εκατ. ευρώ και αφορά πλήρη κάλυψη όλων των αεροδρομίων με ασθενοφόρο, γιατρό, διασώστες και όλο το πλήρωμα που απαιτείται. Η δεύτερη πρόταση έχει κόστος 4,5 εκατ. ευρώ και προβλέπει πλήρη κάλυψη για τα μεγάλα αεροδρόμια και μόνο το πλήρωμα των ασθενοφόρων για τα μικρά. Η πιο οικονομική πρόταση ανέρχεται σε 2,5 εκατ. ευρώ και προβλέπει μόνο πλήρωμα για μικρά και μεγάλα αεροδρόμια. Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου εμφανίζεται αποφασισμένη να καλυφθεί το σύνολο ή τουλάχιστον μέρος της δαπάνης από τη γερμανική εταιρεία. Το θέμα, μάλιστα, έχει φτάσει και στο Μέγαρο Μαξίμου.
Η σύμβαση και το τίμημα για το ΕΚΑΒ
Στόχος είναι η παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στην κοινοπραξία Fraport Slentel να έχει ολοκληρωθεί έως τα μέσα Μαρτίου.
Από την άλλη πλευρά, πηγές που εμπλέκονται στη διαπραγμάτευση επισημαίνουν ότι για την περίπτωση του ΕΚΑΒ, σύμφωνα με τη Σύμβαση Παραχώρησης, δεν ορίζεται ξεχωριστό τίμημα. Αντίθετα “τονίζουν” πλην των υπηρεσιών πυρόσβεσης και ασφάλειας που ρητά αναφέρονται στη Σύμβαση Παραχώρησης, οι εν λόγω κρατικές υπηρεσίες παρέχονται στο πλαίσιο της απόδοσης της Αμοιβής Παραχώρησης χωρίς περαιτέρω αντάλλαγμα.
Πηγή: Έθνος