Ο Όμιλος Emirates ανακοίνωσε την 27η συνεχή χρονιά κερδοφορίας και σταθερής ανάπτυξης, κλείνοντας τη χρονιά από θέση ισχύος παρά τις παγκόσμιες και λειτουργικές προκλήσεις της συγκεκριμένης περιόδου.Το οικονομικό έτος που έληξε στις 31 Μαρτίου 2015, σηματοδότησε την επίτευξη νέων ορόσημων τόσο στην Emirates όσο και στην dnata, καθώς ο Όμιλος συνέχισε να επεκτείνει την παγκόσμια παρουσία του και να ενισχύει τις δραστηριότητες του μέσω στρατηγικών επενδύσεων.
Στην Ετήσια Έκθεση του Ομίλου για το Οικονομικό Έτος 2014-2015, ο Όμιλος Emirates εμφάνισε κέρδη 1,5 δισ. δολαρίων, αυξημένα κατά 34% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Τα έσοδα του Ομίλου ανήλθαν στα 26,3 δισ. δολάρια, αυξημένα κατά 10% σε σχέση με τα αποτελέσματα του προηγούμενου έτους, ενώ το ταμειακό υπόλοιπό του παρέμεινε ισχυρό και αυξήθηκε στα 5,5 δισ. δολάρια.
«Το οικονομικό έτος 2014-15 ήταν μια ταραχώδης χρονιά για την αεροπορική βιομηχανία. Η μείωση των τιμών του πετρελαίου μείωσε το κόστος μας το δεύτερο εξάμηνου του οικονομικού έτους, όμως αυτό δεν αντιστάθμισε το χτύπημα που προκλήθηκε στην κερδοφορία μας από τις σημαντικές διακυμάνσεις των συναλλαγματικών ισοτιμιών. Επίσης, σημαντικό αντίκτυπο είχαν και οι λειτουργικές προσαρμογές μας για την αντιμετώπιση του ιού Έμπολα, των ένοπλων συγκρούσεων σε αρκετές περιοχές, καθώς επίσης και οι εργασίες αναβάθμισης του αεροδιαδρόμου του Διεθνούς Αεροδρομίου του Ντουμπάι (DXB) που διήρκησαν 80 ημέρες. Επιτυγχάνοντας κέρδη για 27η συνεχή χρονιά και πραγματοποιώντας μία από τις καλύτερες χρονιές μας μέχρι σήμερα, αποδείξαμε τη δύναμη του brand και των επιχειρηματικών αρχών μας, καθώς επίσης και την αφοσίωση και το ταλέντο των εργαζομένων μας» δήλωσε η Αυτού Υψηλότης, Σεΐχης Ahmed bin Saeed Al Maktoum, Chairman and Chief Executive, της Emirates Airline and Group.
Η δυναμική άνοδος του Αμερικανικού δολαρίου σε σχέση με τα νομίσματα των βασικών αγορών της Emirates και της dnata είχαν αντίκτυπο 412 εκατ. δολάρια στον Όμιλο, ενώ οι εργασίες στο Διεθνές Αεροδρόμιο του Ντουμπάι είχαν έναν εκτιμώμενο αντίκτυπο στα έσοδα του Ομίλου της τάξεως των 467 εκατ. δολαρίων.
«Κάθε χρόνο υπάρχει μια νέα σειρά από προκλήσεις, τις οποίες αντιμετωπίζουμε έχοντας ως γνώμονα το συμφέρον των ανθρώπων μας, των πελατών μας και των μακροπρόθεσμων στόχων μας. Ως Όμιλος, παρακολουθούμε όλες τις πτυχές των δραστηριοτήτων μας και συνεχίζουμε να επενδύουμε στη βελτίωση των επιδόσεων μας και στη φροντίδα των υπαλλήλων μας. Το οικονομικό έτος 2014-2015, ο Όμιλος επένδυσε συνολικά 5,5 δισ. δολάρια σε νέα αεροσκάφη και εξοπλισμό, μοντέρνες εγκαταστάσεις, τεχνολογία και στις πρωτοβουλίες του προσωπικού. Αυτή ήταν και η δεύτερη μεγαλύτερη επένδυση μέσα σε ένα οικονομικό έτος, μετά την περσινή επένδυση ρεκόρ».
Ο Όμιλος συνέχισε να διευρύνει τη βάση των εργαζομένων του, αυξάνοντας το προσωπικό του κατά 11% σε πάνω από 84.000, το οποίο αντιπροσωπεύει περισσότερες από 160 διαφορετικές εθνικότητες στις περισσότερες από 80 θυγατρικές και εταιρείες του.
«Κοιτώντας στο μέλλον, η συνεχής αβεβαιότητα πολλών συναλλαγμάτων και αγορών ανά τον κόσμο και η διαφαινόμενη απειλή του προστατευτισμού σε ορισμένες χώρες θα συνεχίσουν να αποτελούν πρόκληση. Παρόλα αυτά, προχωράμε στο νέο οικονομικό έτος με αυτοπεποίθηση και ισχυρά θεμέλια για τη συνέχιση της κερδοφορίας μας με τον ισχυρό ισολογισμό μας, τις σταθερές επιδόσεις μας, το διαφοροποιημένο χαρτοφυλάκιο μας και την παγκόσμια δεξαμενή ταλέντων μας» δήλωσε ο Σεΐχης Ahmed bin Saeed Al Maktoum.
Σύμφωνα με τη γενική αύξηση κέρδους, ο Όμιλος δήλωσε μέρισμα 700 εκατ. δολαρίων στην Investment Corporation of Dubai.
Emirates Airlines
Το οικονομικό έτος 2014-2015, η Emirates αύξησε τη συνολική χωρητικότητα (δείκτης ATKMs) κατά 4 δισ. τόνους ανά χιλιόμετρο. Για πρώτη φορά στην ιστορία της εταιρείας, η συνολική χωρητικότητα των επιβατών και του εμπορευματικού φορτίου ξεπέρασε το όριο των 50 δισ. τόνων, σημειώνοντας 50,8 δισ. τόνους ανά χιλιόμετρο στο τέλος του οικονομικού έτους, ενισχύοντας τη θέση της ως τη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία διεθνώς.
Η Emirates παρέλαβε 24 νέα αεροσκάφη κατά τη διάρκεια του έτους, συμπεριλαμβανομένων 12 αεροσκαφών τύπου Α380, 10 αεροσκαφών τύπου Boeing 777-300ER και 2 αεροσκαφών τύπου Boeing 777F, φθάνοντας το σύνολο του στόλου της στα 231 αεροσκάφη. Ταυτόχρονα, 10 αεροσκάφη καταργήθηκαν, με το μέσο όρο ηλικίας του στόλου να βρίσκεται στους 75 μήνες, το μισό δηλαδή του μέσου όρου των 140 μηνών του υπόλοιπου κλάδου. Η Emirates παραμένει ο μεγαλύτερος διαχειριστής αεροσκαφών τύπου Boeing 777 και A380 – δύο αεροσκαφών ευρείας ατράκτου που βρίσκονται στα πλέον σύγχρονα και αποτελεσματικά.
Με την παράδοση ενός νέου αεροσκάφους, η Emirates εγκαινιάζει πέντε νέους επιβατικούς προορισμούς: Αμπούτζα, Βρυξέλλες, Βουδαπέστη, Σικάγο, Όσλο και τέσσερις εμπορευματικούς προορισμούς: Ατλάντα, Βασιλεία, Πόλη του Μεξικού και Ουαγκαντουγκού. Επιπλέον, ενίσχυσε τις συνδέσεις και την χωρητικότητα της σε 34 πόλεις στο υπάρχον δίκτυο προορισμών της σε όλη την Αφρική, την Ασία, την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αμερική προσφέροντας στους πελάτες της ακόμα περισσότερες επιλογές.
Οι εργασίες στον αεροδιάδρομο του Διεθνούς Αερολιμένα του Ντουμπάι, που διήρκησαν 80 ημέρες, ανάγκασαν την εταιρεία να κρατήσει στο έδαφος 19 αεροσκάφη, μειώνοντας τη χωρητικότητα της κατά 9% και τις υπηρεσίες της σε 41 προορισμούς κατά τη διάρκεια της συγκεκριμένης περιόδου. Ο εκτιμώμενος αντίκτυπος στα έσοδα της εταιρείας ανήλθε στα 436 εκατ. δολάρια. Το ξέσπασμα της επιδημίας του ιού Έμπολα στην Αφρική ώθησε επίσης την αναστολή δρομολογίων και αύξησε τα μέτρα υγείας και ασφάλειας σε άλλα αεροδρόμια, ενώ οι γεωπολιτικές διαμάχες προκάλεσαν την αναστολή και την ανακατεύθυνση των πτήσεων προκειμένου να αποφευχθούν οι εμπόλεμες περιοχές.
Παρά τις προκλήσεις, τα έσοδα της Emirates έφθασαν τα 24,2 δισ. δολάρια σημειώνοντας νέο ρεκόρ. Η μέση τιμή των καυσίμων μειώθηκε αισθητά κατά το δεύτερο εξάμηνο του οικονομικού έτους και ενίσχυσε την απόδοση των λειτουργικών εξόδων της Emirates. Τα έξοδα καυσίμων της Emirates μειώθηκαν κατά 7% συγκριτικά με το προηγούμενο έτος, φθάνοντας συνολικά τα 7,8 δισ. δολάρια. Παρόλα αυτά, παρέμειναν το μεγαλύτερο κόστος της εταιρείας. Το σύνολο των λειτουργικών εξόδων αυξήθηκε κατά 6% συγκριτικά με την αύξηση των εσόδων κατά 7% που σημειώθηκε κατά το οικονομικό έτος 2013-2014.
Η Emirates διαχειρίστηκε επιτυχώς την αυξανόμενη πίεση του ανταγωνισμού από όλες τις αγορές καταγράφοντας κέρδη ύψους 1,2 δισ. δολαρίων, σημειώνοντας αύξηση 40% σε σχέση με τα περσινά αποτελέσματα, και το περιθώριο κέρδους 5,1%, το μεγαλύτερο από το οικονομικό έτος 2010-2011.
Διατηρώντας το ρεκόρ των 49,3 εκατ. επιβατών, αυξημένο κατά 11% από το προηγούμενο έτος, η Emirates κατάφερε να πετύχει 79,6% χωρητικότητα αεροσκαφών, βελτιωμένη συγκριτικά με το 79,4% του προηγούμενου έτους, παρά την αύξηση 9% στις Διαθέσιμες θέσεις ανά χιλιομετρική απόσταση. Όλα αυτά αποδεικνύουν την ισχυρή επιθυμία των καταναλωτών να ταξιδέψουν με τα μοντέρνα αεροσκάφη της Emirates μέσω του διεθνούς κόμβου της στο Ντουμπάι.
Για τη χρηματοδότηση του στόλου της η Emirates συγκέντρωσε συνολικά 5,1 δισ. δολάρια, χρησιμοποιώντας μια σειρά από χρηματοδοτικές κινήσεις. Η εταιρεία πέτυχε μια σημαντική χρηματοδότηση όταν έκλεισε την πρώτη μίσθωση αεροσκάφους Α380 μέσω Ιαπωνικών κεφαλαίων. Επιπλέον, μίσθωσε ένα Airbus A380 μέσω Ιαπωνικών κεφαλαίων με την επιλογή αγοράς του και διεύρυνε την αγορά των επενδυτών της και στην Ιαπωνική αγορά. Κατά τη διάρκεια του έτους, η Emirates κατάφερε να κλείσει με επιτυχία την πώληση και επαναμίσθωση πέντε αεροσκαφών Boeing B777-300ER και ενός Boeing B777-200ER.
Η επιτυχής έκδοση ενός ομολόγου Sukuk (ομόλογο που συνάδει με τον Ισλαμικό νόμο) 913 εκατ. δολαρίων από τον Οργανισμό Εξαγωγικών Πιστώσεων της Μεγάλης Βρετανίας αποτέλεσε ορόσημο για τη χρονιά, καθώς με αυτό προχώρησε στην αγορά τεσσάρων αεροσκαφών Α380 και την παράδοση τους μέσα στο 2015. Η συγκεκριμένη συμφωνία αποτελεί την πρώτη έκδοση ομολόγου Sukuk υποστηριζόμενη από τον Οργανισμό Εξαγωγικών Πιστώσεων της Μεγάλης Βρετανίας και το μεγαλύτερο που έχουν προσφέρει οι κεφαλαιαγορές στο χώρο των αερομεταφορών με εγγύηση από ένα Οργανισμό Εξαγωγικών Πιστώσεων.
Οι συγκεκριμένες συμφωνίες συνάδουν απόλυτα με τη στρατηγική της Emirates να αναζητεί διαφορετικές πηγές χρηματοδότησης και υπογραμμίζουν την πολύ καλή κατάσταση των οικονομικών της εταιρείας και την εμπιστοσύνη των επενδυτών στο επιχειρηματικό της μοντέλο. Η Emirates ολοκλήρωσε το οικονομικό έτος με 3,6 δισ. δολάρια ταμειακή ροή από τις λειτουργικές της δραστηριότητες.
Τα έσοδα από την δραστηριότητα της εταιρίας σε έξι ηπείρους εξακολουθούν να είναι ισορροπημένα, με όλες τις περιοχές να συμβάλλουν έως 30% στα συνολικά έσοδα. Η Ευρώπη συνέβαλε με τα υψηλότερα έσοδα με 6,9 δισ. δολάρια, αυξημένα κατά 7% σε σύγκριση με πέρσι. Η Ανατολική Ασία μαζί με την Αυστραλία ακολουθούν με μία αύξηση της τάξεως του 3% και έσοδα 6,7 δισ. δολάρια. Η Αμερική κατέγραψε τη μεγαλύτερη αύξηση κατά 20% σημειώνοντας έσοδα 3 δισ. δολαρίων. Ο Κόλπος και η Μέση Ανατολή παρουσίασαν αύξηση εσόδων κατά 4%, φθάνοντας τα 2,3 δισ. δολάρια.
Στον υπόλοιπο κόσμο, η Emirates αύξησε τα έσοδά της από τη Δυτική Ασία και τον Ινδικό Ωκεανό κατά 11% και 2,5 δισ. δολάρια και την Αφρική κατά 5% και 2,2 δισ. δολάρια.
Εστιάζοντας στην εξυπηρέτηση των επιβατών, η Emirates επένδυσε πέρυσι πάνω από 20 εκατ. δολάρια προκειμένου να εξοπλίσει το στόλο της με δωρεάν Wi-Fi. Μέχρι τις 31 Μαρτίου 2015, 107 αεροσκάφη Α380 και Boeing 777 προσέφεραν Wi-Fi κατά τη διάρκεια της πτήσης. Η εταιρεία εγκαινίασε επίσης δύο νέα σαλόνια αναμονής στα αεροδρόμια της Γλασκώβης και του Λος Άντζελες, φθάνοντας συνολικά τα 37 σαλόνια αναμονής σε όλο τον κόσμο. Η Emirates εγκαινίασε επίσης και το τμήμα εξυπηρέτησης πελατών 300 θέσεων στη Βουδαπέστη, έτσι ώστε να καλύψει την αυξανόμενη ζήτηση και να ενισχύσει τη δυνατότητα ανταπόκρισης στα αιτήματα των πελατών σε διάφορες γλώσσες.
Για το έτος 2015-2016, η Emirates έχει ήδη ανακοινώσει 2 νέους προορισμούς, Ντενπασάρ και Ορλάντο, πέρα από τις αναβαθμίσεις που θα πραγματοποιήσει στους υπάρχοντες προορισμούς.
Emirates SkyCargo
Το οικονομικό έτος 2014-2015 υπήρξε ισχυρό για την Emirates SkyCargo η οποία ανακοίνωσε έσοδα 3,4 δισ. δολαρίων, σημειώνοντας σημαντική αύξηση κατά 9% συγκριτικά με το προηγούμενο έτος. Συμβάλλοντας σε ποσοστό 15% στα έσοδα της αεροπορικής εταιρείας, η Emirates SkyCargo συνεχίζει να παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στα σχέδια επέκτασης της δραστηριότητας της εταιρείας
Η χωρητικότητα της Emirates SkyCargo αυξήθηκε σημαντικά κατά 6% φτάνοντας τους 2,4 εκατ. τόνους στην δύσκολη αγορά των αεροπορικών μεταφορών με συνεχώς μεταβαλλόμενες μορφές ζήτησης, αναδεικνύοντας την ικανότητά της να αυξάνει τα έσοδά της κόντρα στις τάσεις του συγκεκριμένου βιομηχανικού κλάδου. Φέτος η απόδοση φορτίου ανά χιλιομετρικό τόνο (δείκτης FTKM) μειώθηκε κατά 1%, επηρεαζόμενη από την αποδυνάμωση των συναλλαγματικών ισοτιμιών.
Η 1η Μαΐου 2014 αποτελεί ημερομηνία ορόσημο για την Emirates SkyCargo λόγω της μετακίνησης των εμπορευματικών της υπηρεσιών στο νέο τερματικό σταθμό της στο Dubai World Central του Διεθνούς Αεροδρομίου Al Maktoum. Ο νέος σταθμός της Emirates SkyCargo είναι εξοπλισμένος με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας και μπορεί να διαχειριστεί 70.000 εμπορευματικούς τόνους σε ετήσια βάση, με δυνατότητα για περαιτέρω επέκταση και διαχείριση 1 εκατ. εμπορευματικών τόνων.
Στο τέλος του οικονομικού έτους, ο στόλος της Emirates SkyCargo αυξήθηκε στα 14 αεροσκάφη μεταφοράς φορτίου με 12 αεροσκάφη Boeing 777F και 2 αεροσκάφη Boeing 747-400F.
Emirates Hotels & Resorts
Τα ξενοδοχεία της Emirates κατέγραψαν έσοδα 189 εκατ. δολάρια, σημειώνοντας μια εντυπωσιακή αύξηση της τάξεως του 23% συγκριτικά με το προηγούμενο έτος. Η θετική εξέλιξη υποστηρίχθηκε και από το άνοιγμα του δεύτερου πύργου του ξενοδοχείου JW Marriott Marquis στο Ντουμπάι, το ψηλότερο ξενοδοχείο στον κόσμο.
dnata
Στα 56 χρόνια λειτουργίας της dnata, το έτος 2014-15 υπήρξε το πιο επιτυχημένο, βασισμένο στα πολύ ισχυρά αποτελέσματα του προηγούμενου έτους. Η dnata παρουσίασε αύξηση εσόδων φθάνοντας τα 2,8 δισ. δολάρια. Οι διεθνείς επιχειρηματικές δραστηριότητες αντιπροσωπεύουν πλέον το 60% των εσόδων της εταιρείας.
Τα έσοδα από τις αερολιμενικές δραστηριότητες της dnata στα Η.Α.Ε. αυξήθηκαν ελαφρά κατά 5% αγγίζοντας τα 685 εκατ. δολάρια λόγω των εργασιών του αεροδιαδρόμου του Διεθνούς Αερολιμένα του Ντουμπάι. Υπολογίζεται ότι ο αντίκτυπος των συγκεκριμένων εργασιών στα έσοδα της dnata άγγιξε τα 31 εκατ. δολάρια.
Οι διεθνείς αερολιμενικές δραστηριότητες της dnata αυξήθηκαν κατά 16% φθάνοντας τα 434 εκατ. δολάρια, λόγω της αύξησης των δραστηριοτήτων της στη Μεγάλη Βρετανία. Ο αριθμός αεροσκαφών που διαχειρίστηκε η dnata αυξήθηκε κατά 5% φθάνοντας τα 109.546, ενώ η μεταφορά εμπορευμάτων σημείωσε σημαντική αύξηση 15% φθάνοντας τους 937.000 τόνους.
Οι υπηρεσίες τροφοδοσίας της dnata συνεισέφεραν με 552 εκατ. δολάρια στα συνολικά έσοδα, αυξημένες κατά 7%. Ο αριθμός των γευμάτων που σερβιρίστηκαν κατά τη διάρκεια του οικονομικού έτους ανήλθε στα 46 εκατομμύρια, σημειώνοντας αύξηση κατά 13% λόγω της ενοποιημένης λειτουργίας της dnata στην Ιταλία και την ανάπτυξη της στη Μεγάλη Βρετανία.
Τα έσοδα από τις ταξιδιωτικές υπηρεσίες της dnata αυξήθηκαν σημαντικά κατά 278% φθάνοντας τα 726 εκατ. δολάρια και πλέον είναι η μεγαλύτερη πηγή εσόδων της εταιρείας.
Για το έτος 2014-2015 οι λειτουργικές δαπάνες της dnata έφθασαν τα 2,5 δισ. δολάρια, αντανακλώντας την επίδραση των νεοαποκτηθέντων εταιρειών και κυρίως των τουριστικών επιχειρήσεων.