Οι χρεώσεις των εταιρειών κινητής
τηλεφωνίας στην Ελλάδα δεν είναι ακριβές. Βρίσκονται στο μέσο όρο της
Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ο Γενικός Διευθυντής της Ένωσης εταιρειών Κινητής Τηλεφωνίας
Γιώργος Στεφανόπουλος σε δηλώσεις του στο ραδιοσταθμό Ραδιόφωνο 24/7 στο δημοσιογραφικό δίδυμο Φουρλή –
Χασαπόπουλου αναφέρθηκε στο κόστος των τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών,
σημειώνοντας ότι βρίσκονται κοντά στον μέσο Ευρωπαϊκό όρο στα €25 ευρώ.
Ο κ. Στεφανόπουλος εξήγησε ότι η
πρόσφατη κατάταξη της Ελλάδας στις πιο ακριβές χώρες στην ΕΕ-28 με βάση το
δείκτη Ψηφιακής Οικονομίας και Κοινωνίας DESI διαμορφώνει μια στρεβλή
εικόνα, καθώς χρησιμοποιεί ξεπερασμένα πακέτα αγοράς και πρόσθεσε ότι η Ένωση
Εταιρειών Κινητής Τηλεφωνίας (ΕΕΚΤ) έχει προβεί σε όλες τις απαραίτητες
ενέργειες. «Έχουμε ήδη μια επικοινωνία με την ΕΛΣΤΑΤ και την Eurostat, η οποία χρησιμοποιεί συμβούλους που δεν γνωρίζουν την πραγματική
κατάσταση που επικρατεί στην Ελλάδα», ανέφερε χαρακτηριστικά με στόχο την
παροχή αντιπροσωπευτικότερων πακέτων και δεδομένων που αφορούν στην ελληνική
αγορά.
Υπερφορολόγηση της επικοινωνίας
Ο Γενικός Διευθυντής της ΕΕΚΤ, ωστόσο, υπογράμμισε ότι οι χρήστες υπηρεσιών
κινητής τηλεφωνίας αναγκάζονται να πληρώσουν πέραν από υψηλό ΦΠΑ και ειδικό
τέλος κινητής τηλεφωνίας, με αποτέλεσμα, ανάλογα με το ύψος του μηναίου
λογαριασμού τους να αντιστοιχεί σχεδόν το μισό (45%) σε φόρους.
Η φορητότητα στην κινητή τηλεφωνία πρότυπο
για εφαρμογές στο διαδίκτυο
Αναφερόμενος στη νέα απόφαση της
ΕΕΤΤ για τη φορητότητα, ο κ. Στεφανόπουλος σημείωσε, μεταξύ άλλων, ότι η ΕΕΤΤ εξέδωσε βελτιώσεις για εγγυημένη φορητότητα με κανόνες που σέβονται
τον καταναλωτή. Τα συμβόλαια γίνονται ολοένα και πιο σύνθετα διότι οι εταιρείες
δίνουν πια και υπηρεσίες δεδομένων και στη φορητότητα πρέπει να κατοχυρώνονται
διάφορα πράγματα. Η φορητότητα στην κινητή τηλεφωνία πρέπει να είναι πρότυπο
για εφαρμογές στο διαδίκτυο, όπου δεν μπορείς να κάνεις φορητότητα δεδομένων
σήμερα, υπογράμμισε ο κ. Στεφανόπουλος και πρόσθεσε ότι η Ευρώπη πρωτοστατεί
στην προστασία των προσωπικών δεδομένων μέσα από διαδικασίες, όπως ο GDPR και αναδεικνύεται σε πρότυπο αναφοράς για τον υπόλοιπο κόσμο.