Καθυστέρηση ενός σχεδόν χρόνου καταγράφεται ήδη στο σχέδιο της διοίκησης των Ελληνικών Ταχυδρομείων για απορρόφηση της θυγατρικής εταιρείας «Ταχυμεταφορές ΕΛΤΑ», που σχεδιάζεται, αλλά φαίνεται ότι οδηγείται οριστικά στο 2015.
Πρόκειται για ένα σχέδιο που, πλην των άλλων, συνδέεται και με την πιθανότητα αποκρατικοποίησης των ΕΛΤΑ. Στην παρούσα φάση ο συγκεκριμένος σχεδιασμός έχει, μάλλον, ατονήσει, ωστόσο η παροχή όλης της γκάμας των ταχυδρομικών υπηρεσιών είναι προϋπόθεση για να ξεκινήσει η διαδικασία του διαγωνισμού, όταν κριθούν πρόσφορες οι συνθήκες.
Την ώρα που η διοίκηση των ΕΛΤΑ επιχειρεί να περικόψει τις δαπάνες και να αυξήσει τα έσοδα, σε μια πραγματικά δύσκολη περίοδο, κατά την οποία η ταχυδρομική κίνηση καταγράφει σημαντική υποχώρηση, καθυστερεί μια κίνηση που θα μπορούσε έχει υπολογίσιμα οικονομικά και λειτουργικά οφέλη για τα Ελληνικά Ταχυδρομεία. Σημαντικές οικονομικές κλίμακας εκτιμάται ότι μπορεί να προέλθουν από την ενοποίηση κυρίως των διοικητικών υπηρεσιών (λογιστήρια, μηχανογράφηση κ.τλ.), ενώ αυτονόητα είναι τα οφέλη που θα προκύψουν σε επίπεδο καταστημάτων και διανομής.
Χαρακτηριστικά η μελέτη που διενήργησε για λογαριασμό της διοίκησης των ΕΛΤΑ η PwC, αναφέρει ότι τα εκτιμώμενα οφέλη από την ενσωμάτωση των «Ταχυμεταφορών», υπολογίζονται μεταξύ 6,6 εκατ. και 9,5 εκατ. ετησίως. Στα οφέλη αυτά προσδοκούσε, εξάλλου, και η διοίκηση των ΕΛΤΑ όταν, τον Ιούνιο της προηγούμενης χρονιάς, ενέκρινε τον στρατηγικό και επιχειρησιακό σχεδιασμό ως το 2017, όπου στο πρόγραμμα άμεσων δράσεων περιλαμβάνεται και η απορρόφηση της θυγατρικής εταιρείας ταχυμεταφορών.
Το ισχυρό brand μπορεί να φέρει αποδόσεις
Ένας από τους βασικούς λόγους, για τους οποίους θεωρείται ότι η ενσωμάτωση των Ταχυμεταφορών ΕΛΤΑ θα είναι επωφελής για την μητρική εταιρεία, είναι ότι το ισχυρό brand των ΕΛΤΑ μπορεί να λειτουργήσει ευεργετικά στις επιδόσεις της εταιρείας Ταχυμεταφορών.
Σήμερα που οι δυο εταιρείες συνεχίζουν να λειτουργούν ανεξάρτητα, παρότι τα ΕΛΤΑ είναι ο ηγέτης της ταχυδρομικής αγοράς, εν τούτοις η θυγατρική τους έχει καταφέρει να αποσπάσει ένα σχετικά μικρό μερίδιο της αγοράς στην οποία δραστηριοποιείται. Η PwC για την σύνταξη της μελέτης της στηρίχθηκε στα στοιχεία της αγοράς ταχυμεταφορών του 2012 σύμφωνα με τα οποία στην κορυφή του συγκεκριμένου κλάδου βρίσκεται η ACS με μερίδιο που προσεγγίζει το 26%, ακολουθεί η DHL με μερίδιο άνω του 20%, η Γενική Ταχυδρομική στο 17%, ενώ οι «Ταχυμεταφορές ΕΛΤΑ» έχουν μονοψήφιο μερίδιο, κατέχοντας λίγο περισσότερο από το 8% της αγοράς.
Την προηγούμενη χρονιά οι «Ταχυμεταφορές ΕΛΤΑ» κατέγραψαν αύξηση του κύκλου εργασιών τους στα 25,6 εκατ., έναντι 22,8 εκατ. το 2012. ωστόσο η εταιρεία παρέμεινε ζημιογόνος καταφέρνοντας, όμως, να περιορίσει στα 0,57 εκατομμύρια ευρώ τις ζημιές της.