Σε κοινοπραξία με την ιταλική εταιρεία Bonatti SpA, η J&P-ΑΒΑΞ υπέγραψε σύμβαση με τη «Διαδριατικός Αγωγός Φυσικού Αερίου/Trans Adriatic Pipeline (TAP)» για τη μελέτη και κατασκευή (EPC) χερσαίου αγωγού μήκους περίπου 360 χιλιομέτρων στη Βόρεια Ελλάδα.
Το χερσαίο τμήμα του TAP θα ξεκινάει από τα ελληνοτουρκικά σύνορα και, μετά από διαδρομή 550 περίπου χιλιομέτρων σε ελληνικό έδαφος και 215 χιλιόμετρα σε αλβανικό έδαφος, θα φτάνει στην πόλη Φιέρι. Το υποθαλάσσιο τμήμα του αγωγού κάτω από την Αδριατική έχει μήκος 105 χιλιόμετρα και με χερσαία διαδρομή 8 χιλιομέτρων θα συνδεθεί με το ιταλικό εθνικό δίκτυο μεταφοράς αερίου.
Ο αγωγός ΤΑΡ αποτελεί το ευρωπαϊκό σκέλος του αποκαλούμενου «Νότιου Διαδρόμου Φυσικού Αερίου» της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που περιλαμβάνει τον αγωγό φυσικού αερίου Ανατολίας (TANAP) στην Τουρκία και τον Αγωγό Νότιου Καυκάσου (SCPX) στο Αζερμπαϊτζάν και τη Γεωργία.
Ο αγωγός ΤΑΡ θα εισφέρει στη διαφοροποίηση του ενεργειακού εφοδιασμού της Ευρώπης, μεταφέροντας 10 δισ. κυβικά μέτρα φυσικού αερίου ανά έτος από το κοίτασμα Shah Deniz 2 της Κασπίας Θάλασσας. Ο ΤΑΡ θα εξυπηρετήσει και συνδέσεις με το Διασυνδετήριο Αγωγό Ελλάδας-Βουλγαρίας (Interconnector Greece Bulgaria-IGB) και τον Αγωγό Ιονίου-Αδριατικής (Ionian Adriatic Pipeline–IAP).
Ειδικότερα, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, η κοινοπραξία των εταιρειών J&P-ΑΒΑΞ και Bonatti θα κατασκευάσει τα εξής τμήματα του αγωγού: Τμήμα 2, μήκους περίπου 180,1 χιλιομέτρων από τη Νέα Καρβάλη του νομού Καβάλας έως τη Νέα Μεσήμβρια Θεσσαλονίκης, διερχόμενο από τους νομούς Δράμας, Σερρών, Κιλκίς και Θεσσαλονίκης και το Τμήμα 3, μήκους περίπου 186,3 χιλιομέτρων από τη Νέα Μεσήμβρια Θεσσαλονίκης έως τα ελληνοαλβανικά σύνορα νότια της Κρυσταλλοπηγής, διαμέσου των νομών Πέλλας, Ημαθίας, Κοζάνης και Καστοριάς.
Το έργο περιλαμβάνει την εγκατάσταση χαλύβδινου αγωγού διαμέτρου 48 ιντσών, περνώντας αρκετά ποτάμια και ορεινούς όγκους, τη δημιουργία οδικού δικτύου συντήρησης και βαλβιδοστάσια. Η κατασκευή θα ξεκινήσει άμεσα και θα παραδοθεί, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του TAP.