Η Motor Oil εισέρχεται στη λιανική αγορά φυσικού αερίου

Την είσοδο της Motor Oil στη λιανική πώληση φυσικού αερίου από τον ερχόμενο Οκτώβριο προανήγγειλε, χθες, από την Ενωση Θεσμικών Επενδυτών ο κ. Πέτρος Τζαννετάκης αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης.

Στο πλαίσιο της ετήσιας παρουσίασης του ομίλου στους Ελληνες θεσμικούς επενδυτές ο κ. Τζαννετάκης δήλωσε: «Το φυσικό αέριο μας “τρώει” πελάτες σε σχέση με το πετρέλαιο, καθώς μεγαλώνει ο αριθμός των πολυκατοικιών και των αυτόνομων διαμερισμάτων που με βάση τη νομοθεσία μπορούν να τοποθετούν στο διαμέρισμά τους φυσικό αέριο ανεξάρτητα εάν υπάρχει καυστήρας πετρελαίου. Ετσι, έχοντας λάβει την άδεια για τη διανομή φυσικού αερίου, ο όμιλος οργανώνεται μέσω του δικτύου των θυγατρικών μας Avin Οil και Coral να εισέλθουμε στο retail (λιανική) του φυσικού αερίου με την έναρξη της χειμερινής περιόδου από τον ερχόμενο Οκτώβριο».

Απαντώντας σε ερώτηση της «Κ» για πιθανές νέες αγορές αποθηκευτικών εγκαταστάσεων εντός του 2018, ο κ. Τζαννετάκης σημείωσε ότι «αναζητούμε νέους χώρους, καθώς μεγαλώνει η παραγωγή και συνεχίζουμε να αυξάνουμε τη διύλιση χωρίς όμως μέχρι στιγμής να έχει υπάρξει οποιαδήποτε εξέλιξη», ενώ για τον χρόνο έκδοσης του νέου εταιρικού ομολόγου της θυγατρικής Coral μέσω του Χρηματιστηρίου Αθηνών «ευελπιστούμε μέχρι το τέλος Απριλίου να πραγματοποιηθεί η δημόσια προσφορά προς τους επενδυτές αν και θα θέλαμε να προλάβουμε αμέσως μετά τα αποτελέσματα της Motor Oil, αλλά δεν ξέρετε τι μας ζητεί η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, αφού είναι πολύ μεγάλος ο αριθμός των ερωτήσεων που μας υποβάλλει».

Ο κ. Τζαννετάκης στη διάρκεια της ομιλίας του ανέφερε ότι το συγκριτικό πλεονέκτημα της Motor Oil είναι «ό,τι κι αν συμβεί στην Ελλάδα θα αντέχει και θα αντεπεξέρχεται στις υποχρεώσεις της», τόνισε ότι το 4% και 1% των πωλήσεων της καλύπτει ο αμερικανικός και βρετανικός στόλος αντίστοιχα, ενώ εξάγει στη Saudi Aramco (11%) και στην αγορά της Τουρκίας (7%).

Ακόμη ο κ. Τζαννετάκης υπογράμμισε ότι το 2017 η Motor Oil προχώρησε με μεγάλη επιτυχία στην αναχρηματοδότηση oμολογιών (Senior Notes) ποσού 350 εκατ. ευρώ πενταετούς διάρκειας με τοκομερίδιο (coupon) σταθερού επιτοκίου 5,125% ετησίως.

Κατά τη διάρκεια του 2017 η παραγωγή του διυλιστηρίου ανήλθε στο ιστορικό υψηλό των 13 εκατ. μετρικών τόνων έναντι 11,5 εκατ. μετρικών τόνων τη χρήση 2016. Η εταιρεία πέτυχε αύξηση του όγκου των συνολικών πωλήσεων για ένατη συνεχόμενη χρονιά, αξιοποιώντας τον εξαγωγικό της προσανατολισμό. Ο όγκος πωλήσεων εξωτερικού το 2017 διαμορφώθηκε στο 82,28% του συνολικού όγκου πωλήσεων της εταιρείας έναντι 77,85% το 2016.

Οι θετικές ταμειακές ροές της χρήσης 2017 έδωσαν τη δυνατότητα για τη μείωση του καθαρού δανεισμού για έκτη συνεχόμενη χρήση. Ο καθαρός δανεισμός της Motor Oil στις 31.12.2017 διαμορφώθηκε σε 29 εκατ. ευρώ από 863 εκατ. ευρώ στις 31.12.2011. Το ύψος του καθαρού δανεισμού της στις 31 Δεκεμβρίου 2017 αποτελεί νέο ιστορικό χαμηλό για την εταιρεία.

Στη δεύτερη πιο κερδοφόρο βιομηχανία της Ελλάδας για το 2017 αναδείχθηκε η Motor Oil, με ετήσια ενοποιημένα καθαρά κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας ύψους 315,181 εκατ. ευρώ από 298,167 εκατ. ευρώ τη χρήση του 2016, καταγράφοντας αύξηση 5,71%, σύμφωνα με την ετήσια οικονομική έκθεση.


Πηγή Πληροφοριών: Καθημερινή

Exit mobile version