Η Ευρωπαϊκή Ένωση σχεδιάζει να επιβάλει αυστηρότερη νομοθεσία για την
προστασία των καταναλωτών σε εταιρείες κοινωνικής δικτύωσης και παρόχους email, όπως το Facebook και το Gmail της Google, καθώς αυξάνεται ο έλεγχος για την προστασία των προσωπικών στοιχείων μετά
τη διαρροή στοιχείων χρηστών του Facebook.
Με το σχέδιο πρότασης που είχε εξετασθεί πρώτη φορά πέρυσι, οι Αρχές θα μπορούσαν
να επιβάλλουν πρόστιμα ύψους τουλάχιστον 4% του τζίρου των εταιρειών. Σήμερα,
οι ευρωπαϊκές Αρχές μπορούν να επιβάλλουν μόνο μικρά πρόστιμα και ορισμένες δεν
έχουν καμία αρμοδιότητα επιβολής κυρώσεων σε εταιρείες που παραβιάζουν τη
νομοθεσία για την προστασία των καταναλωτών.
Με την πρόταση θα επεκτείνεται η εφαρμογή της νομοθεσίας της ΕΕ για τους καταναλωτές
στις «ελεύθερες» ψηφιακές υπηρεσίες, στις οποίες οι καταναλωτές παρέχουν τα
προσωπικά δεδομένα τους αντί να πληρώνουν. «Με δεδομένη την αυξανόμενη
οικονομική αξία των προσωπικών στοιχείων, οι υπηρεσίες αυτές απλά δεν είναι ‘ελεύθερες’»,
αναφέρει το έγγραφο που είναι σε γνώση του Reuters και θα παρουσιασθεί τον επόμενο μήνα.
Η πρόταση θα δίνει το δικαίωμα στους καταναλωτές για πληροφόρησή τους πριν
από τη σύμβαση και την ακύρωση της σύμβασης εντός 14 ημερών. Οι χώρες – μέλη θα πρέπει να
διασφαλίσουν ότι οι εθνικές Αρχές για
την προστασία των καταναλωτών θα μπορούν να επιβάλλουν πρόστιμα σε ύψος
τουλάχιστον 4% του ετήσιου τζίρου, όπως και νόμος της ΕΕ για την προστασία των
στοιχείων που θα ισχύσει από τον Μάιο.
Πηγή πληροφοριών: Reuters