Στο στόχαστρο της ΔΕΗ μπαίνουν 65.000 πελάτες της οι οποίοι χρωστούν ποσά άνω των 3.000 ευρώ, ενώ μερίδα εξ αυτών έχουν χαρακτηριστεί συστηματικοί κακοπληρωτές.
Πρόκειται για καταναλωτές, όπως σημειώνουν στελέχη της διοίκησης της εταιρείας, οι οποίοι χρησιμοποιούν κάθε αθέμιτη πρακτική προκειμένου να μην πληρώσουν κανέναν από τους απλήρωτους λογαριασμούς. Ορισμένες μέθοδοί τους, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, είναι η προσπάθεια παρεμπόδισης των διακοπών της ηλεκτροδότησής τους -που έχει αποφασίσει η ΔΕΗ ως μέτρο ποινής- χρησιμοποιώντας είτε «πολιτικά μέσα» είτε και προπηλακισμούς σε συνεργεία του ΔΕΔΔΗΕ.
Οι πελάτες αυτοί, λένε τα στελέχη της διοίκησης της ΔΕΗ, δεν έχουν υπαχθεί όλο το προηγούμενο διάστημα στα προγράμματα διακανονισμών των ληξιπρόθεσμων οφειλών. Τα απλήρωτα ποσά που οφείλουν στην εταιρεία φτάνουν ακόμη και τις 50.000 ευρώ.
Σε αυτήν την κατηγορία λοιπόν των οφειλετών η δημόσια επιχείρηση επικεντρώνει τις προσπάθειές της ώστε αφενός να εισπράξει χρέη, αφετέρου να αποκόψει τους μετρητές τους από την παροχή ρεύματος. Συνολικά οι 65.000 καταναλωτές, νοικοκυριά και επιχειρήσεις χρωστούν στη ΔΕΗ 400 εκατ. ευρώ.
Η εταιρεία έχει αναγάγει σε υπ’ αριθμόν ένα στόχο την αύξηση της εισπραξιμότητας των ληξιπρόθεσμων οφειλών καθώς και την τήρηση των προγραμμάτων διακανονισμών από όσους υπάγονται σε αυτά. Ιδίως ως προς το δεύτερο σκέλος, σύμφωνα με στοιχεία της διοίκησης της εταιρείας, το ποσοστό της διατηρησιμότητας των ρυθμίσεων ανέρχεται στο 65%. Ή, με πιο απλά λόγια, περίπου τέσσερις στους δέκα καταναλωτές δεν μπορούν λόγω της οικονομικής ύφεσης να είναι συνεπείς σε όλες τις δόσεις που έχουν επιλέξει για την αποπληρωμή των οφειλών τους.
Σε απόλυτα νούμερα υπολογίζεται ότι 217.000 από συνολικά 620.000 πελάτες που μπήκαν σε ρύθμιση των χρεών τους προς τη ΔΕΗ έχασαν δόσεις… Γι’ αυτούς λοιπόν η εταιρεία δίνει δεύτερη ευκαιρία, όπως ανακοινώθηκε την περασμένη εβδομάδα. Η διοίκηση της επιχείρησης θέλει να αυξήσει το ποσοστό της διατηρησιμότητας από το 65% στο 70% με 75% μέχρι το τέλος του 2017. Στα ίδια ποσοστά θέλει να ανεβάσει και τα ποσοστά της εισπραξιμότητας.
Ενδιαφέρον, όμως, έχουν και άλλα στοιχεία που κάνουν γνωστά οι αρμόδιες υπηρεσίες της ΔΕΗ και αφορούν στον αριθμό των οφειλετών ανάλογα με το εύρος και το ύψος των χρεών τους.
Ετσι, από 500 έως 1.000 ευρώ χρωστούν γύρω στους 250.000 πελάτες. Οι συνολικές οφειλές αυτής της κατηγορίας ανέρχονται στα 200 εκατ. ευρώ. Το 35% των καταναλωτών έχουν διακανονίσει τους απλήρωτους λογαριασμούς.
Στην κλίμακα των οφειλών 1.000 έως 3.000 ευρώ καταμετρώνται περί τους 150.000 καταναλωτές και από αυτούς το 55% έχει ρυθμίσει τα χρέη.
Παράλληλα, η ΔΕΗ προχωρά στη δημιουργία θυγατρικής εταιρείας, ίσως και δύο, με έτοιμο πελατολόγιο 400.000 έως 600.000 καταναλωτών, προκειμένου να προχωρήσει στην πώληση του «πακέτου» σε ανεξάρτητους προμηθευτές. Στόχος είναι η μείωση του μεριδίου της ΔΕΗ στην προμήθεια ρεύματος κατά 6% με 7%. Η διαδικασία βρίσκεται στη φάση της αξιολόγησης των προσφορών που υπέβαλαν, κατόπιν διαγωνισμού, των εξειδικευμένων συμβούλων για την υλοποίηση του εγχειρήματος.
Ο στόχος
Πηγές θέλουν την εταιρεία να στοχεύει στην είσπραξη 100 εκατ. ευρώ από την πώληση του πελατολογίου, αλλά το κυριότερο για την επιχείρηση είναι η μείωση του μεριδίου της, σύμφωνα με τους μνημονιακούς και ευρωπαϊκούς όρους.
Ανάμεσα στα ζητήματα που υπάρχουν είναι η κατάρτιση τέτοιων κινήτρων, ιδίως από τον ιδιώτη ή τους ιδιώτες που θα σπεύσουν να αποκτήσουν τους καταναλωτές της ΔΕΗ, ώστε οι τελευταίοι να μην επιστρέψουν στη δημόσια επιχείρηση. Δικαίωμα το οποίο διατηρούν αναφαίρετο, ανά πάσα στιγμή. Μεταξύ άλλων εξετάζεται και το ενδεχόμενο στην εταιρεία ή στις εταιρείες που θα δώσει η ΔΕΗ να μετέχει και η ίδια με μικρό ποσοστό, ώστε να αισθάνονται ασφαλείς οι καταναλωτές που θα αναγκαστούν να αλλάξουν προμηθευτή.
Πηγή: Έθνος