Νέες προκλήσεις σχετικά με τους διεθνείς κινδύνους αντιμετωπίζουν το 2017, οι διοικητικές ομάδες. Με ελάχιστους να έχουν προβλέψει τα γεγονότα των τελευταίων ετών, οι επιχειρήσεις παγκοσμίως προσπαθούν να προετοιμαστούν για περαιτέρω απρόβλεπτα γεγονότα, σύμφωνα τα αποτελέσματα έρευνας της Grant Thornton.
Όμως οι επιχειρήσεις θα πρέπει να κάνουν κάτι περισσότερο από μια απλή αντίδραση στις προκλήσεις της σύγχρονης εποχής. Καθώς ανταποκρίνονται σε βραχυπρόθεσμα ερεθίσματα, θα πρέπει ταυτόχρονα να λάβουν υπόψη τους ευκαιρίες που προάγουν τη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη.
Παρά τα στοιχεία που συνδέουν την πολυμορφία με τις βελτιωμένες επιχειρηματικές επιδόσεις, η διαφορετικότητα των φύλων σε διοικητικές θέσεις, εξελίσσεται με εξαιρετικά βραδύ ρυθμό.
Η έρευνα International Business Report της Grant Thornton, αποκαλύπτει ότι, παγκοσμίως, το ποσοστό των γυναικών σε διοικητικές ομάδες έχει αυξηθεί κατά μόλις 1% το τελευταίο έτος, από 24% το 2016 σε 25% το 2017.
Σε ό,τι αφορά στην Ελλάδα, σημειώθηκε μια σημαντική μείωση στον αριθμό των γυναικών σε διοικητικές θέσεις. Συγκεκριμένα, το ποσοστό ανήλθε σε 20%, σε σύγκριση με το 27% που σημειώθηκε πέρυσι, γεγονός που κατατάσσει την Ελλάδα στις 10 τελευταίες χώρες της λίστας.
Το ποσοστό αυτό είναι, επίσης, το χαμηλότερο που σημειώνει η Ελλάδα από το 2011. Θετικό είναι το γεγονός, όμως, πως παρά την πτώση αυτή, το ποσοστό των εταιρειών που δεν έχουν καθόλου γυναίκες στη Διοίκηση, μειώθηκε κατά 2% σε σχέση με πέρυσι, φτάνοντας στο 27%, πολύ κάτω του παγκόσμιου μέσου όρου, που είναι 34%.
Οι ρόλοι που φαίνεται να αναλαμβάνουν οι Ελληνίδες στις επιχειρήσεις, παρουσιάζουν αρκετές σημαντικές μεταβολές σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Οι διαφορές αυτές παρατηρούνται στη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου (16% φέτος σε σχέση με 9% το 2016), του Προέδρου/Αντιπροέδρου (7% φέτος σε σχέση με 4% το 2016), του Διευθυντή Πωλήσεων (8% το 2017, έναντι 11% το 2016), του Διευθυντή Μάρκετινγκ (10% το 2017, σε σχέση με 13% το 2016), του Partner (2% το 2017, έναντι 6% το 2016) και άλλων διευθυντικών θέσεων (2% φέτος σε σχέση με 13% το 2016).
Στην Ελλάδα, οι αλλαγές που φαίνεται να αποτελούν τον σημαντικότερο επιχειρηματικό κίνδυνο είναι, για την πλειοψηφία των γυναικών (81,8%) και των αντρών (67,4%) οι οικονομικές. Με αντίστοιχα υψηλά ποσοστά, 63,6% για τις γυναίκες και 62,9% για τους άντρες, ακολουθούν οι πολιτικές αλλαγές, και παράλληλα οι Έλληνες και οι Ελληνίδες φαίνεται να εντοπίζουν μεγαλύτερο ρίσκο στη συμπεριφορά των ανταγωνιστών (29,2% και 27,3% αντίστοιχα).
Μεγαλύτερη πιθανότητα ευκαιρίας για την επιχείρησή τους, εντοπίζουν οι γυναίκες στη χώρα μας, στις οικονομικές αλλαγές (45,5% για τις γυναίκες, έναντι 39,3% για τους άντρες), καθώς και στις αλλαγές που αφορούν σε θέματα του ανθρώπινου δυναμικού (27,3% για τις γυναίκες και 21,3% για τους άντρες). Αντίθετα, οι άντρες στην Ελλάδα, αναγνωρίζουν περισσότερες ευκαιρίες σε ό,τι έχει να κάνει με τη συμπεριφορά των ανταγωνιστών (24,7%, έναντι 18,2% για τις γυναίκες) και στις τεχνολογικές αλλαγές (25,8% για τους άντρες, έναντι 0% για τις γυναίκες).
Στο ερώτημα πώς αντιμετωπίζουν τους κινδύνους που παρουσιάζονται, η απάντηση που έδωσαν οι περισσότερες ελληνίδες στην έρευνα είναι η αναζήτηση καθοδήγησης από εξωτερικούς συμβούλους (72,7%, έναντι 34,8% για τους άντρες), και ακολουθούν η σύγκληση Διοικητικού Συμβουλίου για συζήτηση επί του ενδεχόμενου κινδύνου (63,6% για τις γυναίκες και 40,4% για τους άντρες), η δημιουργία εξειδικευμένης ομάδας αντιμετώπισης του κινδύνου (54,5% για τις γυναίκες και 47,2% για τους άντρες) και η επικέντρωση στην ομαλή λειτουργία της επιχείρησης έως ότου παρέλθει ο κίνδυνος (54,5% για τις γυναίκες και 44,9% για τους άντρες).