«Φουντώνει» η μάχη των εταιρειών στις πωλήσεις σχολικών ειδών

Της Μαίρης Ι. Παπακωνσταντίνου

 

Λίγες ημέρες προτού ανοίξουν τα σχολεία και η «μάχη» των εταιρειών στις πωλήσεις σχολικών ειδών έχει αρχίσει να «φουντώνει».  

Δυναμικά στο παιχνίδι μπαίνουν οι εταιρείες παιχνιδιών και οι αλυσίδες καταστημάτων που ειδικεύονται στις πωλήσεις προϊόντων τεχνολογίας.  

«Απέναντι στα βιβλιοπωλεία, το δικό τους μερίδιο από τη σχολική πίτα διεκδικούν τα μεγάλα καταστήματα παιχνιδιών και τα καταστήματα που κατά κύριο λόγο εξειδικεύονται στις πωλήσεις ηλεκτρονικών ειδών» αναφέρει ιδιοκτήτης βιβλιοπωλείου, εκδηλώνοντας την ανησυχία του για το μέλλον που έχουν τα βιβλιοπωλεία της γειτονιάς μετά την δυναμική είσοδο των μεγάλων αλυσίδων του λιανεμπορίου στην αγορά των σχολικών ειδών.

Κι ενώ η αντίστροφη μέτρηση για το «πρώτο κουδούνι» στα σχολεία έχει ξεκινήσει, ανταγωνιστικά εισβάλλουν στην αγορά και τα σούπερ μάρκετ. Μάλιστα, όπως διαπιστώνουν παράγοντες της αγοράς, το μερίδιό τους στη σχολική πίτα αν και μικρό, εν τούτοις δεν παύει να είναι ανταγωνιστικό.

«Τα σούπερ μάρκετ παραδοσιακά  διαθέτουν αρκετά τετραγωνικά μέτρα διαδρόμων σε σχολικά είδη και γραφική ύλη στην αρχή της σχολικής χρονιάς, ποντάροντας κι αυτά στην αύξηση των εσόδων τους». αναφέρει χαρακτηριστικά εκπρόσωπος της αγοράς, συμπληρώνοντας ότι «Δεν τα καταφέρνουν κι άσχημα!».

Ο ανταγωνισμός προέρχεται τόσο από τα προϊόντα στο ράφι, όσο και από τα ηλεκτρονικά καταστήματα.

Τα καταστήματα παιχνιδιών όπως Μουστάκας Jumbo ή τα καταστήματα Public και Πλαίσιο δίνουν πλέον μεγάλη βαρύτητα στην αύξηση του τζίρου τους κατά τη σχολική περίοδο, γι΄ αυτό και προβάλλουν τις χαμηλές τιμές μέσα από ένα εκτεταμένο διαφημιστικό πρόγραμμα, φιλοδοξώντας να αποτελέσει τον κράχτη που θα προσελκύσει το καταναλωτικό κοινό.

Επιπλέον, τα περισσότερα καταστήματα επεκτείνονται και στην παροχή υπηρεσιών, όπως για παράδειγμα «ντύνουν» με προστατευτικά καλύμματα τα βιβλία ή παραδίδουν δωρεάν την παραγγελία στο σπίτι.

Απ΄ όλον αυτόν τον ανταγωνισμό, ωφελημένος βγαίνει ο καταναλωτής, δεδομένου ότι τα άλλοτε ακριβά σχολικά είδη, διατίθενται πλέον σε ιδιαίτερα χαμηλές τιμές και σε πολύ μεγάλη ποικιλία.  Οι περισσότερες εταιρείες έχουν βρει προμηθευτές από την  Ελλάδα ή από ασιατικές χώρες με φθηνά εργατικά, εξασφαλίζοντας  σχολική ύλη σε χαμηλές τιμές. 

«Κράχτης» για τις αλυσίδες καταστημάτων αποτελούν οι τιμές στον απαραίτητο εξοπλισμό όπως στις σχολικές τσάντες που διατίθενται από 2,99 ευρώ, στα μολύβια με τιμές που ξεκινούν από 7 λεπτά ή ακόμα γραφεία και καρέκλες από 20 και 30 ευρώ αντίστοιχα.

Όπως έχει διαπιστωθεί, από την πορεία των οικονομικών τους μεγεθών, η επέκταση των καταστημάτων στις πωλήσεις των σχολικών ειδών και η επιμονή τους ν΄ αυξήσουν τα έσοδά τους από τον εν λόγω τομέα, έχουν αποφέρει και ουσιαστικά αποτελέσματα, όπως προκύπτει από την πορεία των οικονομικών τους μεγεθών.  

Οι επιδόσεις – των μεγάλων τουλάχιστον εταιρειών – έχουν βελτιωθεί, χάρη στις υψηλές πωλήσεις σχολικών ειδών που παραδοσιακά σημειώνονται στην έναρξη της σχολικής περιόδου.

Exit mobile version