Τη θέση ότι «το τελευταίο τμήμα της ΔΕΗ, το 17%, δεν είναι σωστό
να πωληθεί μέσω ΤΑΙΠΕΔ, γιατί αυτήν την περίοδο δεν θα δώσει κανένα καλό
οικονομικό αποτέλεσμα, δεν θα υπάρξει δημοσιονομικό όφελος για τη χώρα,
αντίθετα θα μπορεί να δώσει πολλά οφέλη μέσα από το ταμείο συμμετοχών»,
επανέλαβε ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σωκράτης
Φάμελλος, από το βήμα της ημερίδας με θέμα: «Η αγορά ενέργειας στη
Νοτιοανατολική Ευρώπη», που πραγματοποιείται στο Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδος,
στη Θεσσαλονίκη.
«Η περιουσία που έχει αυτή τη στιγμή ο δημόσιος χώρος, η
κοινωνία μέσα στη ΔΕΗ δεν μπορεί να χαριστεί για να πετύχουμε τα νούμερα και
τους στόχους των ευρωπαϊκών οδηγιών, αλλά πρέπει να υπάρχει μια μετάβαση, μια
στρατηγική αξιολόγηση του ποσοστού, αλλά και της ενεργειακής δυνατότητας της
ΔΕΗ, ώστε να εξασφαλιστεί το δημόσιο όφελος, κι αυτό να μην επηρεάσει αρνητικά
το κόστος παραγωγής και το κόστος ενέργειας στον καταναλωτή και στο νοικοκυριό.
Αυτές είναι οι αρχές που έχουμε στη διαπραγμάτευση», είπε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Φάμελλος επισήμανε ότι η ουσία της ενεργειακής
πολιτικής βρίσκεται στα δίκτυα, στον ΑΔΜΗΕ και στη διαδικασία μετάβασης προς τη
μείωση του ποσοστού της ΔΕΗ στην παραγωγή και στην εμπορία ενέργειας. «Εμείς
πετύχαμε στη συζήτηση για τον ΑΔΜΗΕ τον δημόσιο έλεγχο των δικτύων και έχουν
ήδη ξεκινήσει οι διαδικασίες έτσι ώστε να πωληθεί το 24% σε έναν αξιόπιστο
στρατηγικό επενδυτή και να περάσει από τη ΔΕΗ στην πολιτεία του 25% του
μετοχικού κεφαλαίου του ΑΔΜΗΕ, κάτι που υποστηρίζουμε ότι είναι προς όφελος της
κοινωνίας, της χώρας μας να υπάρχει ο δημόσιος έλεγχος στα δίκτυα», πρόσθεσε.
Αναφερόμενος στο φυσικό αέριο, υπογράμμισε ότι η γεωπολιτική
θέση της χώρας έχει αναδείξει το φυσικό αέριο ως βασικό στοιχείο της
ενεργειακής αγοράς και το ρόλο της Ελλάδας στη νοτιοανατολική Ευρώπη και
ευρύτερα. «Πιστεύουμε ότι χρειάζεται αναβάθμιση της αγοράς και της συμμετοχής
του φυσικού αερίου στο ενεργειακό μείγμα της χώρας. Ταυτόχρονα, εκτός από την
αύξηση της μεταφορικής ικανότητας, του εθνικού συστήματος φυσικού αερίου και τα
μεγάλα έργα που υλοποιούνται, μας ενδιαφέρει να ενισχύσουμε και το νέο μοντέλο
της λιανικής του φυσικού αερίου μαζί με μέτρα που χρειάζονται στο ρυθμιστικό
χαρακτήρα του θεσμικού πλαισίου, αλλά και στην κατοχύρωση της ασφάλειας
εφοδιασμού του φυσικού αερίου. Στην κατεύθυνση αυτή ήταν μεγάλη η αλλαγή στον
διαχωρισμό των δραστηριοτήτων διανομής και διαχείρισης του φυσικού αερίου από
την προμήθεια και την πλήρη απελευθέρωση της λιανικής αγοράς με μια σταδιακή
κατάργηση των περιορισμών στην προμήθεια και την ελεύθερη επιλογή προμηθευτή»
ανέφερε.
Για την επέκταση του δικτύου φυσικού αερίου, επεσήμανε
σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο, ότι γίνονται σημαντικά βήματα. «Η εταιρεία
διανομής αερίου της Θεσσαλονίκης και Θεσσαλίας έχει προχωρήσει σε έναν
προγραμματισμό που περιλαμβάνει όλες τις πόλεις και κωμοπόλεις της ευρύτερης
περιοχής της Θεσσαλονίκης», είπε και διευκρίνισε ότι ο σχεδιασμός στον νομό
Θεσσαλονίκης, περιλαμβάνει τους Νέους Επιβάτες, το Πλαγιάρι, τον Τρίλοφο, τα
Βασιλικά, το Δερβένι, το Χορτιάτη, το Φίλυρο, τον Λαγκαδά, τη Χαλάστρα και τη
Χαλκηδόνα.